جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
بهمنی

حوزه/ رئیس مرکز فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: قضایای اخیر کشور نشان داد که ارتقای سطح سواد رسانه ای مردم به خصوص در بستر تأثیرگذار فضای مجازی اهمیت و ضرورتی دوچندان دارد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، دکتر محمدرضا بهمنی، طی سخنانی در اولین جلسه شورای علمی سومین همایش ملی سواد رسانه ای و اطلاعاتی که در مرکز فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال برگزار شد، با اشاره به اینکه سومین همایش ملی سواد رسانه‌ای و اطلاعاتی به همت دانشگاه امام صادق(ع) و با همکاری سایر دانشگاه ها و مؤسسات علمی کشور برگزار می شود، ابراز داشت: همایش باید ناظر به مسئله‌های عملی بیرونی نیز باشد و دچار فضای انتزاعی صرف نشود.

وی با اشاره به رخدادها و وقایع هفته ها و ماه‌های اخیر در کشور و تأثیر اخبار جعلی در این قضایا گفت: سواد رسانه ای در فضای مجازی اگر به نقطه قابل توجه رسیده بود با این شرایط مواجه نمی‌شدیم.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین بر تلاش برای جهت‌دهی همایش به سمت رفع معضلات و مشکلات موجود در جامعه تأکید کرد و افزود: ما نگاه حل مسئله داریم و بر همین مبنا در جلساتی که با موضوع سواد رسانه ای پیشتر در این مرکز تشکیل شده بود، بر شکل‌گیری هیئت اندیشه‌ورز سواد رسانه ای برای طراحی برنامه اقدام افزایش سواد رسانه ای عموم مردم در فضای مجازی تأکید شد.

وی خواستار اهتمام همه نهادها و دستگاه های متولی در راستای ارتقای سطح سواد رسانه ای مردم به ویژه در بستر مهم و تأثیرگذار فضای مجازی شد و بیان داشت: به هر میزان که در این جهت کار شود، ما می توانیم به خنثی سازی اقدامات دشمن در عرصه رسانه و فضای مجازی کمک کنیم.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha