پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
زین‌العابدین گلایری - مدیر حوزه مهدیشهر

حوزه/ حجت الاسلام گلایری با بیان اینکه یکی از ابعاد مهم نمازجمعه، دشمن شناسی است، گفت: یکی از راه های مهم مقابله با دشمن، شناخت دقیق خدعه ها و هجمه های دشمن است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از سمنان، حجت‌الاسلام زین‌العابدین گلایری، در ویژه برنامه گرامیداشت چهلمین سالروز اقامه نخستین نمازجمعه استان سمنان در مهدی‌شهر با عنوان «نمازجمعه و دشمن شناسی»، به میزبانی مسجد حضرت ابوالفضل(ع) شهرک شهداء این شهر، اظهار داشت: مردم مهدی‌شهر در عرصه های مختلف انقلاب اسلامی همواره پیشتاز بوده اند از جمله در شکل گیری ۹ دی ماه در سال ۸۸ که توسط مردم مهدی‌شهر این روز مهم در ۷ دی ماه یعنی ۲ روز زودتر از سراسر کشور اتفاق افتاد و در شکل گیری نمازجمعه نیز در این شهر، اولین نمازجمعه در سطح استان سمنان در این شهر با حکم امام خمینی(ره) و به امامت حجت الاسلام و المسلمین سید محمد شاهچراغی اقامه شد.

مدیر مدرسه علمیه ولی عصر(عج) مهدی‌شهر با بیان اینکه یکی از ابعاد مهم نمازجمعه، دشمن شناسی است، تصریح کرد: یکی از راه های مهم مقابله با دشمن، شناخت دقیق خدعه ها و هجمه های دشمن است.

وی با تاکید بر اهمیت موضوع دشمن شناسی افزود: فقدان بصیرت همواره به جامعه اسلامی ضربه زده است و ضعف در دشمن شناسی، انسان را در تشخیص 2 ندای حق و باطل متحیر می کند و در ادبیات دینی، دشمن شناسی یک اصل مهم به شمار می رود.

حجت‌الاسلام گلایری خاطرنشان کرد: قرآن کریم در آیات متعدد به پیامبر اکرم(ص) به عنوان حاکم اسلامی هشدار می دهد که دشمن شناسی مقدمه ظفر و فتح است و از آن به عنوان یک اصل در پیروزی ها یاد می شود.

وی با اشاره به جایگاه نماز جمعه در اسلام گفت: نماز به تنهایی بالاترین جایگاه را در اسلام دارد و شاقول و معیار سنجش اعمال ها در قیامت است.

مدیر مدرسه علمیه ولی عصر(عج) مهدی‌شهر با اشاره به اینکه نماز جمعه تا آنجایی اهمیت دارد که سوره ای به اسم جمعه و آیاتی در شأن جایگاه آن داریم، افزود: «یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا»؛ یعنی یکی از صفات مؤمنین اقامه نمازجمعه است، «فَاسْعَوْا إِلَی ذِکْرِ اللَّهِ»؛ یعنی بشتابید به سمت نماز و ذکر خدا که کمتر جایی این تاکید را مشاهده می کنیم و «وَذَرُوا الْبَیْعَ»؛ یعنی دنیا را ول کنید و خداوند را بچسبید که این نشان دهنده این است که نمازجمعه حرف های مهمی را برای گفتن دارد و یکی از راه های رسیدن به تقوای الهی همین نمازهای جمعه است.

وی با اشاره جایگاه سیاسی نمازجمعه گفت: اسلام یک دین کامل است و برای همه احوالات انسان برنامه دارد و اسلحه در دستان امام جمعه نماد جهاد است و یکی از جلوه های دین اسلام جهاد است و نماز جمعه در حقیقت تجلی اسلام که همه چیز به صورت مختصر در آن قرار دارد.

حجت‌الاسلام گلایری با بیان اینکه یکی از برکات انقلاب و خدمات حضرت امام(ره) به اسلام، تحقق و احیاء نمازجمعه است، تصریح کرد: تحلیل و تبیین و روشنگری در مواضع ولایت و بصیرت افزایی و شناساندن دشمن در کمین از رسالات ائمه جمعه است که هر هفته در نمازهای جمعه نمود پیدا می کندو ائمه جمعه به واقع عمارهای ولایت هستند.

وی در پایان گفت: اشاره مستقیم قرآن و روایات این است که دشمن را بشناسیم و در برابر دشمن هوشیار باشیم و نمازجمعه تجلی دین مبین اسلام است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha