پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024

حوزه/ استاندار قم با بیان اینکه جامعه علمی باید بتواند با بخش صنعتی ارتباط برقرار کند گفت: مراکز فناوری مهمترین ظرفیت تبدیل ایده به ثروت هستند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، بهرام سرمست در حاشیه مراسم اختتامیه بیستمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری استان قم با اشاره به اینکه نیاز اساسی و چاره ساز کشور پژوهش و فناوری است گفت: برگزاری نمایشگاه ها می تواند توانمندی ها و ظرفیت های بالقوه استان را بالفعل کند.

*پژوهش یک مناسبت نیست

وی با اشاره به اینکه نمایشگاه های پژوهش و فناوری می تواند به هم افزایی و تعالی فکری صاحبان ایده و صنعت کمک کند گفت: برگزاری نمایشگاه باید منجر به معرفی ایده به بازار هدف و ارتباط گیری با صنعت شود.

استاندار قم با بیان اینکه روز پژوهش به یک الگوی فراگیر و دائمی در جامعه مبدل شود گفت: نمایشگاهی که به همت کارگروه پژوهش و فناوری و با مدیریت پارک علم و فناوری استان قم برگزار شدنشان داد که ظرفیت های فناوری خوبی در استان به چشم می خورد.

سرمست با ابراز امیدواری از فعالیت های گسترده و هدفدار نسل جوان در حوزه پژوهش و فناوری استان ادامه داد: خوشبختانه نسل جوان استان نشان داده است که توجه ویژه ای به توسعه فناوری و اقتصاد دانش بنیان دارد.

*لزوم همراهی دانشگاه ها با فناوری

وی با تاکید براینکه برگزاری نمایشگاه پژوهش و فناوری تنها یک حرکت نمادین برای ارائه دستاوردها نیست افزود: این نمایشگاه باید محلی برای دیده شدن دستاوردها و فرصتی برای حمایت از صاحبان ایده و فناوری باشد.

استاندار قم با بیان اینکه باید به جوانان کمک کنیم تا ایده خود را به ثروت نزدیک کنند گفت: متولیان امر باید زمینه حمایت از دستاوردهای پژوهشی و فناوری را فراهم کرده و در تبدیل ایده های فناوری به محصول و تجاری سازی آنها نقش آفرینی کنند.
سرمست تنها راه رسیدن به اقتصاد دانش بنیان و توسعه کارآفرینی پژوهش محور را ارتباط دانشگاهیان با مراکز فناوری دانست و گفت: دانشگاه ها باید به رویکردهای تازه اقتصادی که همان ثروت آفرینی از بستر دانش و فناوری است توجه کنند.

گفتنی است،بیستمین نمایشگاه استانی دستاوردهای پژوهشی و فناوری استان با حضور 13 غرفه دانشگاهی و مراکز پژوهشی، به آموزش عالی، 9 غرفه از دستگاه های اجرایی، 4 غرفه از مراکز فناوری، 3 غرفه تسهیل گر فناوری و یک غرفه حوزوی با شعار پژوهش اثر بخش، فناوری ارزش آفرین و رونق تولید با مسئولیت پارک علم و فناوری استان قم در دانشگاه قم برگزار شد

313/32

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha