شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی سبحانی

حوزه/مدیر مرکز تخصصی امامت اهلبیت(ع) عرصه امامت را عرصه ای گسترده دانست و گفت: لازم است طلاب در تحصیل و پژوهش کارهای بسیاری در حوزه امامت انجام دهند؛ مسیر تحصیل امامت امروز در حوزه علمیه باز است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی سبحانی شامگاه چهارشنبه در نشست سالانه امامت پژوهان مرکز تخصصی امامت اهل بیت(ع) که در بنیاد فرهنگی امامت برگزار شد، عنوان کرد: امر امامت مهمترین رکن اساسی اندیشه تشیع و محور و مدار معارف بلند اسلامی بوده و خوشبختانه امروز شاهد توسعه این اندیشه در حوزه های علمیه هستیم.

وی افزود: در حوزه برادران و خواهران توجه به امر امامت به عنوان یکی از محورهای آموزشی و پژوهشی تلقی می شود؛ زمانی که این کار شروع شد، امامت یک امر مهجور در حوزه بود، در ابتدا برای ایجاد یک رشته در بحث امامت در حوزه اختلاف نظرهایی وجود داشت که در نهایت این رشته تاسیس شد.

مدیر مرکز تخصصی امامت اهلبیت(ع) مطرح کرد: در کنار آموزش، پژوهش در مرکز تخصصی امامت به خوبی پیش رفته است، در طول ده سال گذشته در حوزه و دانشگاه نیز امامت پژوهی به عنوان یک مسئله قابل اهتمام دنبال شده است.

حجت الاسلام والمسلمین سبحانی یادآور شد: حدود 25 شماره از فصلنامه علمی پژوهشی در این مرکز منتشر شده است، در ابتدا مشکلات فراوانی در این راه بود که بعدها طلاب با استعداد به قلم زدن در این نشریه پرداختند.

وی تاکید کرد: اگر در ده سال گذشته به حوزه مراجعه می کردیم، مجموع استادان موضوع امامت بسیار اندک بود، اما امروز فقط از مجموعه تحصیل کرده های مرکز تخصصی امامت قریب به 50 استاد فارغ التحصیل شده اند.

مدیرعامل بنیاد فرهنگی امامت توفیق حضور در عرصه امامت و ولایت را توفیق بزرگ دانست و خاطرنشان کرد: ما در عین توجه به این توفیق، باید به داشته های خود مغرور نشویم.

حجت الاسلام والمسلمین سبحانی عرصه امامت را عرصه ای گسترده دانست و اظهار داشت: لازم است طلاب در تحصیل و پژوهش کارهای بسیاری در حوزه امامت انجام دهند؛ مسیر تحصیل امامت امروز در حوزه علمیه باز است.

وی گفت: بدانیم حوزه امامت و ولایت بسیار پرخطر است، شیطان در خطاب به خداوند قسم خورده که انسان را از صراط مستقیم دور می کنم و ما خوب می دانیم که مسیر مستقیم مسیر ولایت امیرالمومنین(ع) است.

استاد حوزه علمیه قم تاکید کرد: اگر در این راه مایوس می شویم و یا حواسمان پرت می شود، باید توجه کنیم که این ها فریب های شیطان است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha