سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
حجت الاسلام مهدی علیزاده معاون فضای مجازی، هنر و رسانه دفتر تبلیغات

حوزه/ معاون فضای مجازی، هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم گفت: این معاونت جدیدی که در دفتر تبلیغات اسلامی شکل‌گرفته، نشان‌دهنده عزم هیأت امنای دفتر برای ورود گسترده‌تر به عرصه‌های فاوا و فضای مجازی است تا بتوانیم سهم بزرگ‌تری از این بازار را به خود اختصاص دهیم.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی علیزاده  در پنجمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فناوری دفتر تبلیغات اسلامی در مرکز همایش‌های غدیر قم برگزار شد، با بیان اینکه برخی از کتاب‌ها تاریخ تمدن انسانی را بر اساس تکنولوژی، فناوری و ابزارهای مورد استفاده تقسیم‌بندی کرده‌اند، اظهار داشت: صنعت چاپ، دیگ بخار، ریل آهن، الکتریسیته و ارتباطات و فناوری اطلاعات و ژنتیک، از جمله عصرهایی هستند که تاکنون مطرح شده‌اند.

وی گفت: اکنون سرعت شتاب دانش کار و فناوری و تکنولوژی به میزانی جدی است که تغییر از سده به دهه رسیده و شاهد مناسبات پوست‌اندازی تمدنی در کوتاه مدت هستیم.

معاون فضای مجازی، هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم تصریح کرد: انسان در طول تاریخ از سوی طبیعت تهدید می‌شد، به همین علت انسان همیشه به دنبال کنترل انرژی مخرب طبیعت و به استخدام گرفتن ظرفیت‌های طبیعت بوده است، به همین دلیل حوزه قدرت خود را در طبیعت با اختراع ابزارهای کارآمد توسعه می‌دهد اما در آخرین لایحه پیشرفت تکنولوژی، مناسبات انسان مورد تغییر و تحول قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه در عصر حاضر زندگی در حوزه روابط انسانی وارد پیچیدگی شده است، افزود: با ظهور تکنولوژی فناوری اطلاعات شاهد رفتن به سمت اینترنت اشیاء، شهرهای هوشمند، هوش مصنوعی و واقعیت‌ افزوده و مجازی هستیم و اکنون وارد زیست‌بوم‌های جدید می‌شویم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha