جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
همایش وحدت حوزه و دانشگاه در اصفهان

حوزه/ درباره وحدت حوزه ودانشگاه پس از انقلاب اسلامی گفتگوهای زیادی شده، ولی مشکل عمده این است که نظام ارزیابی دقیقی وجود نداشته و اطلاع کافی نداریم که چگونه در ۴۰ سال گذشته پیش رفتیم  و آیا گام های خوبی در زمینه وحدت برداشته ایم!؟.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از اصفهان، دکتر طاهره چنگیز رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان شامگاه چهارشنبه در همایش وحدت حوزه و دانشگاه در تحقق اهداف بیانیه گام دوم انقلاب اظهار کرد: امید براین است که به فهم مشترک برای انجام هدف مشترک  حوزه و دانشگاه برسیم.

وی بیان کرد: زبان مشترک و فهم متقابل  باعث پرهیز از انحراف  و اختلاف می شود.

در ادامه دکتر رکنی زاده معاون پژوهشی دانشگاه اصفهان بیان کرد: درباره وحدت حوزه و دانشگاه پس از انقلاب اسلامی گفت وگوهای زیادی شد ولی مشکل عمده این است که نظام ارزیابی دقیقی نیست واطلاع کافی نداریم که چگونه در ۴۰ سال گذشته پیش رفتیم  وآیا گام های خوبی در زمینه وحدت برداشته ایم.

اولین کاری که بین دانشگاه وحوزه می تواند شکل گیرد، «احیای حکمت» است

وی افزود: شایسته است که افراد خاص در این زمینه پژوهشی ویژه کنند، تعیین شاخص ها و قابلیت ارزیابی این شاخص ها از دو نهاد حوزه و دانشگاه لازمه ادامه مسیر است تا گام‌های مغفول مانده، مشخص شود.

رکنی زاده عنوان کرد: در دنیای امروز اصل بر وحدت رشته ها نیست بلکه اصل بر تفرق است، از نظر روش شناختی در نگاه تفرق علوم، اولین چیزی که وجود دارد این بوده که چیزی به نام علم جهانی مطرح نیست!.

وی با اشاره به اینکه اولین کاری که بین دانشگاه وحوزه می تواند شکل گیرد احیای حکمت است گفت: اتحادهای سوری که برخی وقت ها به صورت مکانیکی، شکلی و سوری شکل می گیرد ما را به جایی نخواهد رساند.

لزوم تدوین نظام اسلامی بر اساس احکام فقه

همچنین در ادامه محمد باقری، رئیس بسیج اساتید دانشگاه های استان اصفهان، بیان کرد: جمع بندی اسناد مختلف از سوی رهبر معظم انقلاب این است که بیشترین تکلیف برعهده بسیج واگذار شده، که در این عرصه بسیج اساتید، بسیج دانشجویی، بسیج طلاب و بسیج اساتید حوزوی تقش ویژه ای و پررنگی را ایفا می کنند.

وی افزود: علم و فرهنگ، خدمت رسانی و در نهایت بحث امنیت خواسته و مطالبه رهبری از بسیج بوده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی دولت آباد اذعان کرد: بسیج اساتید دو اقدام کاربردی در این زمینه کرده که اولین اقدام تولید سبک زندگی و رفتار اجتماعی که نقش اساتید حوزه در این عرصه بسیار پررنگ است و دومین اقدام عملیاتی تدوین نظام اسلامی بر اساس احکام فقه است.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha