پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
شیخ زکزاکی

حوزه/ رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب در پیامی به هتک صریح حقوق انسانی شیخ محمد زکزاکی رهبر شیعیان نیجریه از سوی حکومت این کشور اعتراض کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابوالحسن نواب، رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب در پیامی به هتک صریح حقوق انسانی شیخ محمد زکزاکی رهبر شیعیان نیجریه از سوی حکومت این کشور اعتراض کرد.

متن این پیام به شرح زیر است:

در روزگاری که کنوانسیون حقوق بشر جایگاهی در حد متون مقدس ادیان را پیدا کرده و در زمانی که قدرت های بزرگ با حربه حقوق بشر، خواست های خود را بر جهان های دوم و سوم تحمیل می کنند، بسیار اسف انگیز است که یک عالم دینی با صدها هزار پیرو در کشوری با تعدد ادیان و تنوع مذاهب، به بدترین شیوه مورد حمله قرار می گیرد، عزیزان و پیروانش کشته می شوند، گرفتار حصر و حبس می شود و هیچ صدایی از دنیای متمدن بلند نمی شود و ناگوارتر آنکه یک دولت ارتجاعی در جهان اسلام، از راه تطمیع و تمویل، دولت آن کشور را به تداوم این رفتار غیرانسانی تحریک و تشویق می کند.

دانشگاه ادیان از موضع  احترام به همه ادیان و مذاهب به جدّ، از دولت نیجریه و از همه خیرخواهان و آزاداندیشان دنیا و به ویژه جهان اسلام می خواهد که از هر راهی که می توانند برای پایان دادن به این ظلم آشکار و هتک صریح حقوق انسانی در حق رهبر شیعیان نیجریه، شیخ محمد زکزاکی اقدام نمایند.

313/60

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha