جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
شیخ زکزاکی

حوزه/ جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در محکومیت حبس غیر قانونی رهبر شیعیان نیجریه بیانیه ای صادر کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با صدور بیانیه ای حبس غیر قانونی شیخ ابراهیم زکزاکی، رهبر شیعیان نیجریه را محکوم کرد.

متن بیانیه به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

با توجه به انتشار برخی اخبار مبنی بر انتقال شیخ ابراهیم زکزاکی(حفظه‌الله تعالی) به زندان به‌رغم وخامت وضعیت جسمانی، ضمن ابراز نگرانی شدید از به خطر افتادن سلامتی وی، مسئولیت عواقب تأخیر در معالجه و درمان شیخ زکزاکی و حبس غیرقانونی وی را متوجه دولت نیجریه می‌دانیم.

لازم است دولت نیجریه با پایان دادن به وضعیت کنونی و رفع محدودیت‌های نامشروع نسبت به این رهبر دینی، خدمات لازم پزشکی و درمانی را به ایشان ارائه کند. شایسته نیست دولتی که مدعی آزادی و متکفل حقوق شهروندان خود است، نسبت به کسی که جز صلاح کشور و مردم نیجریه را نمی‌خواهد تا این حد جفا کند.

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم از دولت جمهوری اسلامی ایران به‌ویژه وزیر محترم امور خارجه می‌خواهد با تمام ظرفیت‌های دیپلماتیک ایران و کشورهای اسلامی و مجامع بین‌المللی برای رسیدگی به وضعیت این عالِم خیرخواه اقدام کند. لازم است بدبینی و محدودیت‌های جائرانه از سوی مسئولان نیجریه نسبت به وی برطرف و به‌فوریت به وضعیت جسمی ایشان رسیدگی و از ایشان رفع محدودیت شود.

بی‌شک استمرار این مواجهه غیرقانونی که در قالب رویکردهای امنیتی و خشن رخ نموده، شایسته ایشان و همراهانشان نیست.

والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته

محمد یزدی

رئیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم

313/60

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • علیزاده IR ۰۸:۴۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۱
    0 0
    یا اباصالح المهدی ادرکنی
  • فاطمی IR ۰۸:۴۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۱
    0 0
    #free_zakzaki
  • محمد IR ۰۸:۴۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۱
    0 0
    ان شاءالله آزادی ایشون به زودی رقم بخوره
  • فرهاد IR ۰۸:۴۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۱
    0 0
    اللهم فک کل اسیر
  • مریم IR ۰۸:۴۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۱
    0 0
    #اللهم_عجل_الولیک_الفرج #اللهم_فک_کل_اسیر #اللهم_اشف_کل_مریض #زکزاکی_باید_آزاد_گردد #زکزاکی_یادگار_امام_خمینی #زکزاکی_تنها_نیست #زکزاکی_خمینی_آفریقا #زکزاکی_رهبر_شیعیان_نیجریه #زنده_باد_اسلام #زندگی. #free_zakzaky #free_zakzaky #free_zakzaky #free_zakzaky #free_zakzaky