جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
دکتر ناصر صافه، پزشک معالج شیخ زکزاکی

حوزه/ دکتر صافه گفت: هم اکنون ۴۳ ترکش در سر شیخ زکزاکی وجود دارد و در بیمارستان اطلاعات پزشکی ایشان را به ما نمی دادند؛ اما پس از پیگیری ها، این مشکلات را اعلام کرده اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، دکتر ناصر عمر صافه، پزشک معالج شیخ زکزاکی عصر پنج شنبه در جلسه طلاب و فضلای تهرانی مقیم قم که با موضوع «وضعیت شیخ زکزاکی و اوضاع شیعیان نیجریه» برگزار شد، اظهار داشت: بنده در رشته سم و سموم تخصص داشته و کارشناسی ارشد خود را در این رشته دریافت کرده و در حال تحصیل در مقطع دکتری می باشم.

وی ابراز داشت: بنده به مدت ۳۹ سال از دوران کودکی همراه با شیخ زکزاکی بوده ام و از سال ۱۹۷۹ تبلیغ و حرکت های فرهنگی شیخ زکزاکی آغاز شده است.

پزشک معالج شیخ زکزاکی خاطرنشان ساخت: بعد از دریافت دیپلم و کارشناسی، با کمک شیخ زکزاکی به انگلیس سفر کرده و کارشناسی ارشد خود را در این کشور دریافت کرده ام.

دکتر صافه تصریح کرد: بعد از تحصیل، در بیمارستانی در نیجریه مشغول به کار شده و کارمند دولت در رشته خود می باشم و هم اکنون معاون رئیس کل بخش سموم در بیمارستان هستم.

وی بیان داشت: برخی تلاش کردند که مرا از دولت جدا کنند و واقعیت ها را برسانند؛ اما موفق نبودند؛ البته شیعه در حکومت نیجریه زیاد است؛ اما ابراز نمی کنند.

پزشک معالج شیخ زکزاکی اظهار داشت: بنده در حادثه زاریا در کنار شیخ زکزاکی حضور داشتم و تیری به کتف بنده برخورد کرد و پس از دستگیری، یک سال در زندان به سر بردم و پس از یک سال آزاد شدم.

دکتر صافه ابراز داشت: ۶۰ درصد جمعیت نیجریه، مسلمان و ۴۰ درصد آن مسیحی هستند؛ اما آمارها را ۵۰ به ۵۰ اعلام می کنند؛ چون مسیحیان، جمعیت بیشتری در حکومت دارند.

وی خاطرنشان ساخت: رئیس جمهور نیجریه، شخصی ارتشی و وهابی است که مشاورینی وهابی داشته و شیعیان لندنی نیز در مباحث علمی در کنار او حضور دارند؛ قبله آمال او نیز غرب است.

پزشک معالج شیخ زکزاکی تصریح کرد: افرادی خارج از نیجریه این نظریه را به داخل القاء کردند که حضور شیخ زکزاکی و طرفداران او مقابله با حکومت است و سبب این مقابله ها با شیخ زکزاکی شده اند.

دکتر صافه بیان داشت: ما در نیجریه، گروه هایی از مسیحیان را نیز داریم که چنین تشکل هایی را دارند و هیچ مشکلی را برای دولت پدید نیاورند و شیعیان نیز همچون مسیحیان برنامه های عمومی مثل نیمه شعبان دارند و کاری به دولت ندارند.

وی اظهار داشت: مسیحیان و اهل تسنن در گروه ها و جمعیت های خود از روش ارتش نیجریه استفاده می کنند؛ اما شیعیان مطابق با حرکت های ایرانی و حزب الله لبنان برنامه داشته تا حکومت از شیعیان ترس داشته باشد و همین مباحث سبب شده است که به آزار و اذیت شیعیان بپردازند.

پزشک معالج شیخ زکزاکی ابراز داشت: حکومت های گذشته نیجریه هیچ تعرضی به شیعیان و شیخ زکزاکی نداشتند؛ اما حکومت فعلی، با آمریکا، اسرائیل و عربستان هماهنگ است تا جلوی حرکت اسلامی را در نیجریه بگیرند.

دکتر صافه خاطرنشان ساخت: برنامه آنان این است که جلوی حرکت اسلامی نیجریه را بگیرند تا کل آفریقا شیعه نشود؛ امروز افرادی را از نیجریه به کشورهای مختلف برای آموزش می برند تا با شیعیان به مقابله بپردازند.

وی در پاسخ به این سوال که چرا بعد از حادثه زاریا، شیعیان حضور پررنگی نداشتند؟، تصریح کرد: نفوذی هایی با افکار ضد انقلابی در حرکت های مسئولان شیعیان درست شد و شاهد انحراف در حرکت ها بودیم و همین مسئله سبب شد تا شیعیان حضور پررنگی نداشته باشند.

پزشک معالج شیخ زکزاکی بیان داشت: نفوذی ها این تفکر را جا انداختند که نباید نسبت به حکومت مقابله داشته باشیم و شیعیان را به ترس انداختند که شما هم کشته شده و ناپدید می شوید.

دکتر صافه با اشاره به توطئه های خارجی، اظهار داشت: تمام کشتارهای عمومی تشیع و اعدام ها از خارج از نیجریه برنامه ریزی شده بود تا بتوانند جلوی حرکت اسلامی شیعیان نیجریه را بگیرند.

وی ابراز داشت: امروز حرکت اسلامی در نیجریه پابرجاست و اصل این تفکر و تحرک در این کشور پابرجاست و ماندگار خواهد بود.

پزشک معالج شیخ زکزاکی خاطرنشان ساخت: در سالروز ولادت رسول گرامی اسلام(ص) نیز همچون سال های گذشته برنامه های مختلفی در کل کشور نیجریه برگزار شده است.

دکتر صافه تصریح کرد: در حال حاضر ۹ ترکش در دست شیخ زکزاکی وجود دارد و از طریق سیب نیز ایشان را مسموم کرده و سم را وارد بدن ایشان کردند.

وی بیان داشت: همچنین هم اکنون ۴۳ ترکش در سر شیخ زکزاکی وجود دارد و در بیمارستان اطلاعات پزشکی ایشان را به ما نمی دادند؛ اما پس از پیگیری ها، این مشکلات را اعلام کرده اند.

پزشک معالج شیخ زکزاکی اظهار داشت: حکومت نیجریه، مریضی ایشان را تکذیب کرده و بیان کردند که شما درباره مریضی و مشکلات شیخ زکزاکی دروغ می گویید؛ اما پس از حضور در بیمارستان هند این مسائل روشن شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha