جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
 مهدکودک جامعه‌الزهرا(س)

حوزه/ حجت الاسلام حسینی پور از فعالیت 5 مهدکودک مهدوی تحت نظارت حوزه علمیه یزد خبر داد و فرایند دریافت مجوز این نوع مهدها را تشریح کرد.

حجت‌الاسلام سیدمحمدمحسن حسینی‌پور، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از یزد اظهار کرد: تاکنون ۵ مهد کودک مهدوی مجوز مرکز پیش‌دبستانی مهدوی را از حوزه علمیه دریافت کرده‌اند تا نونهالان را براساس آموزه های دینی تربیت کنند.

معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه علمیه استان یزد ادامه داد: متاسفانه در برخی مراکز پیش دبستانی و مهدهای کودک تربیت‌ کودکان و نونهالان به صورت سلیقه‌ای انجام می‌شود، بلکه باید مبنای فعالیت‌ مهدها تربیت مهدوی و دینی باشد.

وی با اشاره به شرایط دریافت مجوز مهد مهدوی، گفت: مدیرانی قادر به راه‌اندازی این مراکز هستند که مورد تایید حوزه قرار گیرند و بر اساس سابقه مدیریت، فعالیت در زمینه مهد و طی مصاحبه‌های لازم و احراز صلاحیت به عنوان مسئول و مدیر مهد معرفی می‌شوند.

معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه علمیه استان یزد، تحصیل حوزوی را از دیگر شرایط مدیران مهدهای مهدوی اعلام کرد و افزود: اولویت ما برای جذب مربیان از بین کسانی است که دروس حوزوی را گذرانده باشند و باید برنامه‌هایی که حوزه و مدیر مرکز مهدویت ارائه می‌دهد، را اجرا کنند.

معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه علمیه استان یزد با اشاره به اینکه کتب‌ آموزشی نیز توسط بنیاد مهدویت ارائه می‌شود، بیان کرد: در سال‌های گذشته مراکزی با مجوز ارگان‌های دیگر فعالیت داشتند، ولی اکنون حوزه به طور مستقل مجوز مهدهای کودک مهدوی را صادر می‌کند.

وی ادامه داد: از همه افرادی که در محلات گوناگون صلاحیت راه‌اندازی مهد کودک مهدوی را دارند درخواست می‌شود برای دریافت مجوز و راه‌اندازی مهد در محلات اقدام کنند.

حسینی پور بیان کرد: ما همت و تلاش خود را بکار می‌گیریم تا در همه محلات یک مهد مهدوی تحت عنوان مهد «مهدوی امین» راه‌اندازی شود و در این زمینه از خیران و افرادی که می‌توانند به نوعی یاری رسان باشند، یاری می‌جوییم .

معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه علمیه استان یزد با اشاره به اینکه بیشترین محدودیت مراکز در خصوص مکان آموزشی است، گفت: امیدواریم خیران در این زمینه نیز توجه ویژه ای داشته باشند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha