جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
خانم دکتر خدیجه جلالی

حوزه/ مدیر مجتمع آموزش علوم اسلامی کوثر گفت: نشریه «پژوهشنامه مطالعات میان‌رشته‌ای تفسیر و کلام کوثر» اولین پژوهشنامه مطالعاتی در کشور می باشد که همه اعضای هیئت علمی آن از بانوان حوزوی و دانشگاهی می باشند و تنها بانوان و طلاب پژوهشگر می توانند در این نشریه به ارائه مقالات علمی بپردازند.

خانم خدیجه جلالی مدیر مجتمع آموزش علوم اسلامی کوثر، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، با اعلام این خبر، افزود: مراسم رونمایی از نشریه علمی تخصصی «پژوهشنامه مطالعات میان‌رشته‌ای تفسیر و کلام کوثر» وابسته به مجتمع آموزش علوم اسلامی کوثر هفته گذشته با حضور حجت الاسلام والمسلمین بهجت پور در مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران در قم برگزار شد.

وی افزود: در همایش «آفاق علمی پیش‌روی حوزه‌های علمیه خواهران» از ۴ نشریه علمی تخصصی حوزه های علمیه خواهران  رونمایی شد؛ این همایش به مناسبت هفته پژوهش در سالن جلسات مرکز مدیریت خواهران برگزار گردید و از ۴ نشریه علمی تخصصی رونمایی شد.

مدیر مجتمع آموزش علوم اسلامی کوثر با بیان این که نشریه «پژوهشنامه مطالعات میان‌رشته‌ای تفسیر و کلام کوثر» طی سالیان اخیر منتشر می شد، گفت: این نشریه قبلا دارای مجوز رسمی نبود اما با ارزیابی علمی و تایید مرکز مدیریت حوزه های علمیه موفق به کسب مجوز رسمی گردید و شماره دوم این نشریه با مجوز رسمی منتشر شد. وهمچنین هر کدام از مدارس علمیه کشور که متقاضی دریافت نشریه باشند این امکان وجود دارد که نشریه را برای ایشان ارسال کنیم تا مورد بهره برداری سایر طلاب و اساتید کشور قرار بگیرد. همچنین علاقمندان به تهیه این نشریه می توانند به وبگاه نشریه پژوهنامه مطالعات میان رشته ای تفسیر وکلام کوثر به نشانی http://kosar.ac.ir/nashr مراجعه کنند.
وی ادامه داد: این نشریه با هدف ترویج و تبلیغ مبانی دینی منتشر می شود و از بدو تاسیس حوزه مباحث علمی و فعالیت های پژوهشی در این مجتمع در حال انجام بود و طی دو سال گذشته موفق به تاسیس پژوهشکده ویژه بانوان شدیم و تصمیم گرفتیم از فعالیت های علمی بانوان را حمایت نموده و مقالات پژوهشی ایشان را با هدف بهرمندی دیگر طلاب به منصه ظهور برسانیم.

جلالی اظهار داشت: نشریه «پژوهشنامه مطالعات میان‌رشته‌ای تفسیر و کلام کوثر» اولین پژوهشنامه مطالعاتی در کشور می باشد که همه اعضای هیئت علمی آن از بانوان حوزوی و دانشگاهی می باشند و تنها بانوان و طلاب پژوهشگر می توانند در این نشریه به ارائه مقالات علمی بپردازند.

وی با اشاره به اهداف انتشار این نشریه، بیان داشت: شناساندن دستاوردهای علمی و تخصصی و انتقال و تبادل تجربیات و ایجاد زمینه همکاری بین بانوان پژوهشگر داخلی و خارجی زیرا ما برای گسترش دانش اسلامی قائل به محدودیت نیستیم. همچنین رسیدن به مرجعیت علمی  بانوان در زمینه مطالعات تخصصی به ویژه در تفسیر وعلم کلام، ارتقای‌ سطح‌ دانش‌ بانوان حوزوی و طالبان علم، صاحبنظران‌ و کارشناسان‌، ایجاد روحیه انگیزه پژوهشی در بین طلاب، و ایجاد بستر مناسب برای شناسایی اندیشه های نو در مباحث تفسیری و کلامی و بهرمندی طلاب از این ظرفیت ها از جمله اهداف ما در انتشار این نشریه بود.

جلالی در پایان با اشاره به محورهای اصلی موضوعات نشریه، خاطرنشان کرد: نظریه پردازی در حوزه مطالعات اسلامی، آسیب شناسی مباحث دینی با رویکرد ارئه راهکار، کاربردی کردن مباحث دینی، نقد و بررسی اندیشه ادیان و مذاهب، ارائه شیوه ها و خلاقیت های پژوهشی در مبحث تفسیری و کلام از جمله محورهای اصلی نشریه می باشد. ۳۱۳/۴۲

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha