یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
خانم رضائی

حوزه/ معاون آموزش سطح 4 مجتمع آموزش علوم اسلامی خواهران کوثر گفت: برای سال تحصیلی 1400_1399علاوه بر رشته تفسیر تطبیقی، مجوز برای پذیرش طلبه در رشته علوم و معارف قرآن نیز صادر شده است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، خانم رضائی، معاون آموزش سطح 4 مجتمع آموزش علوم اسلامی خواهران  با اشاره به بیش از 30 سال سابقه فعالیت علمی و پژوهشی این مرکز در حوزه های قرآنی و فقهی، کلام، تاریخ و مطالعات زنان اظهار داشت: مجتمع آموزش علوم اسلامی خواهران دارای گروه های علمی فعال بوده و اولین پژوهشکده ویژه بانوان در این مجمتع افتتاح شده که در زمینه مناسبی برای پژوهش های علمی در کارگروه های تفسیر و علوم قران، فقه و اصول، ادبیات عرب و کلام اسلامی را فراهم ساخته است. 

وی افزود: مجمتع آموزش علوم اسلامی خواهران کوثر در سال 98 موفق به کسب مجوز برای نشریه علمی، با عنوان پژوهنامه مطالعات میان رشته ای تفسیر و کلام از سوی مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران شد.

رضائی تصریح کرد: تمام اعضای هیأت داوران، هیأت تحریریه و نویسندگان مقالات نشریه پژوهنامه مطالعات میان رشته ای تفسیر و کلام کوثر بانوان محقق هستند. 

معاون آموزش سطح 4 مجتمع آموزش علوم اسلامی خواهران کوثر با اشاره به پذیرش خواهران طلبه در سطح دو، سطح سه و سطح چهار اظهار داشت: مجتمع آموزش علوم اسلامی کوثر از سال 1394  پذیرش طلبه های خواهر در مقطع سطح چهار را آغاز کرد و همچنین برای سال تحصیلی 1400_1399علاوه بر رشته تفسیر تطبیقی، مجوز برای پذیرش طلبه در رشته علوم و معارف قرآن نیز صادر شده است و هم اکنون مجتمع آموزش علوم اسلامی خواهران کوثر، تنها مرکز تخصصی در رشته علوم و معارف قرآن است. 

وی در پایان اظهار داشت: از جمله فعالیت های علمی مجتمع آموزش علوم اسلامی خواهران کوثر، برگزاری سمینارها، کرسی های آزاد اندیشی و نشست های بین المللی است که در واقع این نشست های علمی در بحث تعاملات فرامرزی و آشنایی با نگاه و زاویه دید افراد خارج از کشور بسیار موثر است و می تواند گام مناسبی در جهت شناخت فضای خارج از کشور جهت تبلیغ باشد.

۳۱۳/۶۱

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha