جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مسلمانان شهرستان هادسون، نیوجرسی صاحب گورستان اختصاصی می شوند

حوزه/ بخشی از گورستان پارک سدر در شهرستان هادسون در نیوجرسی آمریکا به مسلمانان اختصاص داده می شود. طی مراسمی از این گورستان اختصاصی با 135 قبر پرده برداری شد.

 به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از hudsonvalley360، مسلمانان شهرستان هادسون در نیوجرسی آمریکا پس از چندین دهه صبر وخویشن داری بالاخره صاحب یک قبرستان اسلامی اختصاصی می شوند. جامعه اسلامی که مجبور بودند برای خاکسپاری و بازدید از مزار عزیزان درگذشته شان، به خارج از کلمبیا سفر کنند،  هم اکنون صاحب بخشی از گورستان پارک سدر در این شهر شدند.

رابرت پری ، سرپرست هادسون ، شهردار ریک رکتور و اعضای مسجد محلی مرکز اسلامی هادسون ، پنجشنبه برای پرده برداری از 135 قطعه زمین رزرو شده برای جامعه مسلمانان واقع در ضلع شمالی این گورستان حضور داشتند.  

پس از درگذشت فردوش سلطانا یک دانشجوی مسلمان موسسه پلی تکنیک سونی که در هادسون سکونت داشت، خویشان وی مجبور شدند او را در 40  مایلی شهر که با اتومبیل 45 دقیقه با هادسون فاصله داشت دفن کنند، همین شرایط سبب شد آن ها به فکر رزرو گورستان برای اعضای جامعه بیافتند.

در پی این مسئله رهبران مسجد طرحی را به منشی بخش گورستان برده و با وی دیدار و گفتگو کردند. پیش از اقدام مذکور اعضای جامعه اسلامی مجبور بودند برای دفن عزیزان خودبه شرق گرینبوش یا مناطق دیگر که دور بودند سفر کنند.

 دوان سرووار نماینده شورای شهری گفت: اکنون اگر خانواده های مسلمان عضوی را از دست بدهند می توانند هر زمان که خواستند به سر مزارش بروند. بنابراین این مکان جایی عالی هست و ما همه بسیار خوشحالیم که این موضوع را پیگیری کردیم.

 وی گفت:  این مسجد و داوطلبان امیدوارند سرمایه بیشتری را برای خرید قطعه های اضافی در همان بخش از گورستان جمع کنند.  این کمیته در نظر دارد، تابلوهایی در اطراف محل نصب کند.

سرووار خاطر نشان کرد: این مهم است زیرا ما یکی از بزرگترین اجتماعات در هادسون هستیم. از  شهردار و نمایندگان شهر بسیار سپاسگزاریم. ما قصد داریم در نهایت 300 قطعه خریداری کنیم.

گفتنی است مرکز اسلامی هادسون بیش از 500 عضو دارد و جامعه مسلمانان یکی از رو به رشدترین جوامع در این منطقه محسوب می شود. اعضا همچنین قصد دارند مسجد بزرگتری را بنا کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha