جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
شهر دول ژورا فرانسه

حوزه/ انجمن فرهنگی مسلمانان فرانسه اعلام کرد که مسلمانان شهر دول ژورا این کشور با مشکل جدیِ نبود گورستان جهت دفن اجساد مردگان خود مواجه هستند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، به نقل از leprogres، مسئول شورای فرهنگی مسلمانان فرانسه اعلام کرد که درخواست ها و نامه های بسیاری به دست این انجمن رسیده مبنی بر عدم وجود گورستان در شهر کوچک دول ژورا فرانسه تا مسلمانان این شهر بتوانند اموات خود  را در آنجا به خاک بسپارند.

وی همچنین افزود: چندین بار در طی سال های اخیر با مسئولین شهری دول ژورا به ویژه شهردار این شهر در مورد حل این مشکل صحبت کرده ایم، اما هر بار به بهانه این که جمعیت مسلمانان این شهر کمتر از 3000 نفر می باشد، این مسئله به فراموشی سپرده شد.

لازم به ذکر است چند سال گذشته شهرداری این شهر زمینی کوچک در کنار گورستان مسیحیان در اختیار مسلمانان قرار داده بود، اما جامعه کوچک اسلامی این شهر به دلیل مجاورت این زمین با گورستان مسیحیان از تحویل گرفتن زمین مذکور و دفن اموات در آن خودداری کرد.

آخرین اخبار حاکی از آن است که شهردار شهر دول ژورا قول مساعد داده تا طی سه ماهه اول سال 2019 قطعه زمینی در حاشیه این شهر به مسلمانان اختصاص دهد تا بتوانند از آن به عنوان گورستان و همچنین محلی برای ساخت مسجد یا اماکن فرهنگی استفاده کنند.

شهر کوچک دول ژورا واقع در شهرستان ژورا در ناحیه فرانس کنته فرانسه قرار دارد که طی آخرین آمار حدود 2700 نفر از جمعیت حدود 25 هزار نفری آن مسلمان هستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha