شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
کلیسای شهر گیزور فرانسه

حوزه/ طی چند هفته گذشته و در پی بسته شدن مسجد شهر گیزور فرانسه توسط شهرداری این شهر، مقامات کلیسای جامع گیزور به مسلمانان اجازه دادند تا اطلاع ثانوی مراسمات دینی و مذهبی خود را در کلیسا انجام دهند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، به نقل از lepetitjournalmarocain، از حدود چند هفته گذشته تنها مسجد شهر گیزور فرانسه متعلق به جامعه چند هزار نفری مسلمانان این منطقه به دلیل کوتاهی در بازسازی و همچنین عدم تامین امنیت نمازگزاران، توسط شهرداری این شهر تعطیل شد.

بلافاصله بعد از اجرای حکم تعطیلی این مسجد، مسئولان کلیسای جامع این شهر اعلام کردند که شهروندان و برادران مسلمانان قادر خواهند بود تا زمان رفع مشکل و انجام تغییرات لازم در ساختمان این مسجد، جهت اجرای مراسمات دینی و مذهبی خود از یکی از سالن های اصلی این کلیسا استفاده کنند.

لازم به ذکر است مسئولان این کلیسا جهت تسهیل در این امر، ضمن مفروش کردن یکی از سالن های اصلی کلیسا کتب مقدس و نمادها و همچنین قاب عکس های مربوط به مسیحیت را از قفسه ها و دیوار های این سالن جمع کرده و به مسلمانان اجازه دادند تا اطلاع ثانوی مراسمات دینی خود از قبیل نماز های یومیه، نماز جمعه و کلاس های قرآنی را در این مکان برپا کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha