جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
طرح ساخت گورستان اسلامی در تگزاس توسط شورای شهری تایید شد

حوزه/ شورای شهر کوچک فارمزویل درایالت تگزاس آمریکا که سه سال از ساخت گورستان اسلامی ممانعت کرده بود، بالاخره پس از شکایت جامعه اسلامی مجبور به تصویب طرح ساخت گورستان مسلمانان شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از texarkanagazette، شورای یک شهر کوچک تگزاس، طرح ساخت گورستان اسلامی در این ایالت را که سه سال پیش ارائه شده و با فراز و نشیب های زیادی از سوی اسلام هراسان روبرو شده بود، تایید کرد.

شورای شهر فارمزویل در ایالت تگزاس آخر هفته طرح ساخت «گورستان اسلامی» را توسط انجمن اسلامی کولین کانتی تایید کرد.

مایک سالیوان سخنگوی شهر که افسر پلیس نیز می باشد در این باره گفت: اکنون انجمن باید نقشه طراحی نهایی گورستان را ارائه دهد. اما این یک مرحله اداری بیشتر نیست و پس از آن مسلمانان می توانند گورستان را در زمین 35 هکتاری در خارج از شهر که در 40 مایلی شمال شرقی دالاس واقع شده بنا کنند.

گفته می شود در پی ممانعت های گسترده از سوی شورای شهرداری و اسلام ستیزان، انجمن اسلامی مجبور به طرح شکایتی به وزارت دادگستری ایالات متحده شده بودند و مقامات شهری فارمزویل را متهم به تبعیض دینی ساخته بودند.

به گفته جامعه اسلامی هم اکنون تنها نزدیک به 5 قبرستان اسلامی در شمال تگزاس وجود دارند که این قبرستان ها همگی پر شده و مسلمانان جایی برای تدفین عزیزان از دست رفته ندارند. در ادامه مسلمانان این زمین را در سال 2015 خریداری کردند اما اسلام هراسی در میان ساکنان محلی سد راه ساخت گورستان اسلامی شده بود.

این قبرستان اسلامی 11 هزار مکان تدفین داشته و انتظار می رود که یک غرفه همراه با سالن تعمیر و نگهداری و سرویس بهداشتی نیز داشته باشد.

ندا شابوت یک مسلمان و استاد تاریخ هنر در دانشگاه شمال تگزاس با بیان اینکه مادر شوهر و چند تن از دوستانش در قبرستانی در دوردست آرمیده اند، گفت: ما نیاز به یک قبرستان داریم. مسلمانان بخشی از جامعه تگزاس هستند و باید به آداب و رسوم آنان احترام گذاشته شود و آن ها نیز مانند پیروان دیگر ادیان حق و حقوقی دارند.

وی افزود: مسئله فقط تدفین عزیزان از دست رفته نیست، بلکه باید ما را در این جامعه به رسمیت بشناسند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha