جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
نماینده مسلمان خواستار برداشتن پوستر اسلام هراسی از سردر اتحادیه اروپا شد

حوزه/ پوستر اسلام هراسی که بخشی از کمپین انتخاباتی در سال ۲۰۱۹ اتحادیه اروپا محسوب می شود، چهره زنان محجبه و مردان مسلمان را نشان داده و «مهاجرت و پناهندگی» را به منزله یک مشکل به تصویر درآورده است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری ««حوزه» به نقل از asianimage، سجاد کریم از اعضای پارلمان اروپا، دبیرکل این پارلمان را به برداشتن یک پوستر اسلام هراسی از سردر اتحادیه اروپا در بروکسل ترغیب کرد. این پوستر به عنوان بخشی از کمپین انتخاباتی وی در سال 2019 علیه «مهاجرت و پناهندگی» نصب شده است.

کریم که معاون ریاست اتحادیه ضد نژاد پرستی و تنوع گرایی در پارلمان است، در جریان افتتاحیه جلسه عمومی، در استراسبورگ گفت: هفته گذشته ما یک برنامه ضدنژادپرستی در اتحادیه اروپا در بروکسل راه اندازی کرده و یک «کیت ضداسلام هراسی» به اعضاء  ارائه دادیم، این درحالی بود که در خارج از پارلمان یک پوستر اسلام هراسی که رسما از طرف پارلمان حمایت می شد برافراشته شده بود و پیامی ضدمهاجرت داشت.

وی افزود: آقای رئیس! آن پوستر علیه تمام حرف هایی است که ما زده بودیم. ما از شما می خواهیم که فورا این پوستر را از سر در اتحادیه بردارید.

پوستر مذکور تصویری  از زنان محجبه و مردان مسلمان را نشان می دهد و در کنار آن این جمله نوشته شده است: ما باید با هم همکاری داشته باشیم تا مهاجرت را مدیریت کنیم. این پوستر بخشی از بیست و نهمین کمپین روابط عمومی اتحادیه اروپا برای انتخابات 2019 می باشد و بر سر در اتحادیه در بروکسل نصب شده است.

این نماینده مسلمان بریتانیایی همچنین هفته پیش به آنتونیو تجانی، رئیس اتحادیه اروپا نامه ای نوشته بود و اعلام کرده بود: «مدیریت کردن مهاجرت» را که در پوستر به آن اشاره شده به مفهوم «محدود کردن ورود مسلمانان به اروپا» می باشد.

وی افزود: بحث مهاجرت و پناهندگی را عده ای با میدان دادن به افراط گرایان و کلیشه ها و سوءبرداشت های تندروها به یک مبحث گیج کننده تبدیل کرده اند.

تجانی هنوز پاسخی به این نامه نداده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha