جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
جلسه طلاب جویبار

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین بهرامی گفت: نکته ای که باید به آن توجه کنیم، بی تدبیری برخی از مسئولین کشور است که نباید در میان اعتراض و اغتشاش گم شود؛ این ملت مستحق لبخند تمسخرآمیز نیستند؛ ما اگر به اغتشاش اعتراض داریم، به تدبیر غلط برخی از مسئولین نیز معترضیم و تفاوتی میان دولتی ها و مجلسی ها نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین بهرامی، رئیس اداره تبلیغات اسلامی جویبار در جلسه طلاب و فضلای جویباری مقیم قم که شب گذشته در دفتر مرحوم آیت الله صالحی مازندرانی (ره) برگزار شد، اظهار داشت: سفارش علما بر این است که طلاب و فضلا در کنار یکدیگر بوده تا از احوال همدیگر باخبر بوده و موجب رشد و پیشرفت شود.

وی ابراز داشت: رصد وضعیت شهرستان، یکی از موضوعات مهمی است که سبب مطالبه گری شده و باعث رشد مسئولان منطقه خواهد شد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی جویبار خاطرنشان ساخت: امروز در منطقه جویبار شاهد حضور مردمی نجیب و فهیم هستیم که با تلاش و کوشش طلاب و فضلا می توانیم این فضای مناسب را حفظ نماییم.

حجت الاسلام والمسلمین بهرامی به موضوع اغتشاشات اخیر کشور اشاره و تصریح کرد: اعتراض و مطالبه حق مردم است و نباید از مردم گرفته شود؛ چراکه اگر مردم نتوانند مطالبه کنند، می تواند تبدیل به انفجاری بزرگ گردد.

وی بیان داشت: علیرغم اینکه اعتراض حق مردم است و باید شنیده شود؛ اما هیچ عاقلی در کشور با اغتشاش موافق نیست؛ لذا رهبر معظم انقلاب در درس خارج خود فرمودند میان اعتراض و اغتشاش تفاوت است و باید جلوی اغتشاشگران گرفته شود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی جویبار اظهار داشت: نکته دیگری که باید به آن توجه کنیم، بی تدبیری برخی از مسئولین کشور است که نباید در میان اعتراض و اغتشاش گم شود؛ این ملت مستحق لبخند تمسخرآمیز نیستند؛ ما اگر به اغتشاش اعتراض داریم، به تدبیر غلط برخی از مسئولین نیز معترضیم و تفاوتی میان دولتی ها و مجلسی ها نیست.

حجت الاسلام والمسلمین بهرامی ابراز داشت: اشتباه بدتر مسئولین، وعده و وعیدهای غلط پس از این اتفاق بود که این وعده های دروغ، اعتقاد مردم را سلب خواهد کرد؛ انسان بدون اعتقاد و امید، مرده متحرک است و نمی توان از او انتظاری داشت.

وی به موضوع انتخابات مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: در عرصه انتخابات دو نگاه وجود دارد؛ نگاه اول اینکه انتخابات زمینه رقابت برای به قدرت رسیدن برخی از افراد است که نگاهی مادی و سکولار می باشد؛ آیا در نظام جمهوری اسلامی باید این روش پیاده شود؟ باید اینگونه در انتخابات حضور پیدا کرد؟ یقینا جواب این سوال منفی است؛ نگاه دوم این است که انتخابات در نظام جمهوری اسلامی ایران، یک تکلیف است و تمام کاندیداهای مجلس باید از روی احساس تکلیف وارد این عرصه شوند؛ نه اینکه بخواهند به قدرت برسند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی جویبار تصریح کرد: کاندیدایی که برای حضور در مجلس شورای اسلامی هزینه میلیاردی انجام می دهد، آیا می خواهد به مردم خدمت کند؟ آیا این شخص ولایتمدار است؟ آیا این کاندیدا مناسب برای این نظام است؟ ما باید مردم را آگاه و بیدار کرده و نسبت به این مسائل هشدار دهیم.

حجت الاسلام والمسلمین بهرامی بیان داشت: وظیفه علما، طلاب، فضلا، متدینین و تریبون داران در عرصه انتخابات مجلس شورای اسلامی سنگین است و باید به بصیرت افزایی در این موضوع بپردازیم.

وی اظهار داشت: اگر نماینده ای مردم را خرید، نباید از او توقع داشت که حرف مردم، دین و رهبر انقلاب را بزند؛ باید نمایندگانی دلسوز، ولایی و متخصص برای مجلس شورای اسلامی انتخاب نماییم.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی جویبار به موضوعات فرهنگی منطقه پرداخت و ابراز داشت: مردم جویبار، مردمی نجیب، متدین و مسلمانی هستند؛ اما نگهداری این نجابت و تدیُّن بر عهده من و شماست و از طلاب و فضلا خواهانیم که رفت و آمد بیشتری به منطقه جویبار داشته باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین بهرامی خاطرنشان ساخت: یکی از مشکلاتی که امروز شاهد آن هستیم، فاصله روحانیت از کف جامعه است؛ ما باید این فاصله ها را کم کرده و در میان مردم حضور داشته باشیم تا بتوانیم به وظایف فرهنگی و تبلیغی خود عمل نماییم.

همچنین در این جلسه، سرهنگ جعفری، فرمانده نیروی انتظامی جویبار نیز به ایراد سخن پرداخت و گفت: اینکه طلاب و فضلای جویباری مقیم قم پیگیر مسائل فرهنگی منطقه خود هستند، بسیار زیباست و جای تقدیر دارد.

فرمانده نیروی انتظامی جویبار ابراز داشت: این شهرستان در موضوعات فرهنگی و امنیتی نسبت به سایر شهرستان ها از وضعیت بهتری برخوردار است و در وضعیت مناسبی به سر می بریم.

سرهنگ جعفری خاطرنشان ساخت: امروز روحانیون در عرصه فعالیت های فرهنگی حضور مناسبی در جویبار داشته که سبب شده در موضوعات فرهنگی در وضعیت خوبی باشیم.

وی تصریح کرد: جویبار پایتخت کشتی ایران است و همین موضوع ورزشی سبب شده در موضوعات امنیتی، اخلاقی و فرهنگی دچار مشکلات خاصی نباشیم.

فرمانده نیروی انتظامی جویبار بیان داشت: مواد مخدر نیز از دیگر موضوعاتی است که نسبت به شهرستان های همجوار بسیار مناسب تر است و فضای کسب و کار و تلاش همچون فعالیت بازیافت نیز در این شهر پررنگ است.

سرهنگ جعفری اظهار داشت: مردم این منطقه در کشاورزی نیز فعالیت مناسبی داشته و خوشبختانه هیچ زمین کشاورزی خالی در سطح شهر وجود ندارد که سبب رونق تولید و اشتغال شده است.

وی ابراز داشت: در موضوع اغتشاشات اخیر نیز شهرستان جویبار به واسطه بافت سنتی و مذهبی خود شاهد مشکل خاصی نبوده که دلیل آن ولایتمداری و معنویت بالای مردم این منطقه است.

فرمانده نیروی انتظامی جویبار خاطرنشان ساخت: علیرغم تمام تدابیری که برای مسئله گرانی بنزین اندیشیده بودیم، خوشبختانه در این مسئله حتی شاهد یک اعتراض هم در سطح شهر نبودیم و مردم حضور پرشوری در راهپیمایی مقابله با اغتشاشگران داشته اند.

سرهنگ جعفری تصریح کرد: مسئولین باید قدردان مردم جویبار باشند؛ چراکه مردمان خوبی در این منطقه بوده و اگر به این مردم خدمت نشود، خیانت به آنان است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha