جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
صفدری

حوزه/ سخنران حرم بانوی کرامت گفت: افرادی که مقید به اقامه نماز هستند نباید از انفاق اموال و کمک به فقرا و مستمندان غافل شوند.

به گزارش خبرگزاری حوزه،  حجت‌الاسلام محسن صفدری در شبستان امام خمینی(ره) حرم بانوی کرامت، اظهار داشت: قرآن کتاب زندگان است و مخصوص مراسم ختم و فاتحه خانی و اموات نیست، بلکه حقیقتاً این کتاب اسمانی کتاب زندگی و حیات دهنده روح و روان بشریت می‌باشد.

وی افزود: انسان چه به قرآن کریم ایمان داشته باشد و چه نداشته باشد، باید این نکته را بفهمد کسانیکه عبد واقعی خداوند هستند، در برابر عظمت قرآن بر خاک می‌افتند و در برابر خداوند سجده می‌کنند.

سخنران رحم بانوی کرامت خاطرنشان کرد: نمازخواندن باعث نورانیت باطن انسان می‌شود و رکوع و سجود دل و قلب را مزین به معنویت می‌کند.

وی یادآور شد: اکثر انسان‌ها در زمان مرگ حسرت عبادت بیشتر را خواهند خورد که دیگر مجال و فرصتی برای برگشت نیست، به همین خاطر باید قدر لحظات عمر و بندگی بیشتر را بدانیم و از فرصت‌ها استفاده ببریم.

حجت‌الاسلام صفدری تأکید کرد: سجده بر خداوند اکسیر اعظم است و باطن انسان را طلا می‌کند؛ به همین خاطر معنویت روح و سنخیت بخشی انسان با اولیای خدا در سجده و خاکساری در مقابل خداوند حاصل می‌شود و راه دیگری وجود ندارد.

سخنران حرم بانوی کرامت در ادامه گفت: رابطه انسان با خداوند محدود به این رابطه نیست و باید انسان در کنار رابطه با خالق با مخلوقات نیز ارتباط داشته باشد؛ به همین خاطر خداوند اقامه نماز را در کنار ادای زکات مطرح نموده است.

وی افزود: ادای زکات یعنی مهرورزی نسبت به بندگان خدا، دلسوزی، انفاق، دستگیری از مستمندان و فقرا و… که باید همواره در کنار اقامه نماز انجام شود، در غیر این صورت عبودیت انسان ناقص خواهد شد.

حجت‌الاسلام صفدری تأکید کرد: افرادی که مقید به اقامه نماز هستند، نباید از انفاق اموال و کمک به فقرا و مستمندان غافل شوند.

سخنران حرم بانوی کرامت افزود: حتی اگر انسان توان مالی ندارد که به فقرا و مستمندان کمک کند، باید با آن‌ها به سخن نرم گفتگو نماید و از تلخی و خشونت خودداری نماید.

وی اظهار داشت: سخن نرم گفتن در برابر دیگران بر اساس آموزه‌های دینی است و تلخی در گفتار زیبنده تربیت‌یافتگان مکتب اهل‌بیت(ع) نیست.

حجت‌الاسلام صفدری تأکید کرد: کنترل زبان و خشم امری ضروری است به همین خاطر اگر با انفاق اموال نمی‌توانیم به دیگران کمک کنیم، حداقل باید با سخن نرم سخن بگوییم.

انتهای پیام// 15/ 313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha