چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ |۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 17, 2024
رئیس اداره زکات استان فارس

حوزه/ رئیس اداره اجرایی زکات استان فارس گفت: بیش از ۴۰ میلیارد تومان از زکات جمع‌آوری شده استان در امور محرومان هزینه شده است، همچنین ۴۶ پروژه عام‌المنفعه نیز از محل وجوهات زکات اجرا شده است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، حجت‌الاسلام علی‌اکبر جعفری، در نشست شورای زکات استان که در سالن اجتماعات جهاد کشاورزی استان فارس برگزار شد، با اشاره به اینکه مجموعا در ۹ ماهه سال جاری ۵۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان زکات جمع‌آوری شده است، اظهار داشت: در ۹ ماهه سال گذشته میزان جمع‌آوری زکات در سطح استان ۳۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان بوده است.

وی با اشاره به افزایش ۶۸ درصدی رشد زکات در استان فارس اضافه کرد: زکات مستحبی بیشترین رشد در را در زیر مجموعه حساب‌ها داشته است.

رئیس اداره زکات استان فارس شیراز را در رتبه نخست شهر های کشور در پرداخت زکات بر شمرد و تصریح کرد: در شیراز ۱۱ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان، مرودشت ۵ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان و در کازرون ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان زکات جمع‌آوری شد که شیراز در جذب و جمع‌آوری زکات توانسته رتبه اول را در کشور به دست آورد.

وی با تصریح اینکه هزینه‌کرد های زکات در دو بخش پروژه‌های عام‌المنفعه و امور محرومین هزینه می‌شود، بیان داشت: ۷۷ درصد مبالغ زکات در بخش امور محرومین و ۲۳ درصد در بخش پروژه‌های عام‌المنفعه هزینه شده است.

حجت الاسلام جعفری در ادامه ابراز کرد: بیش از ۴۰ میلیارد تومان از زکات جمع‌آوری شده استان در امور محرومان هزینه شده است، همچنین ۴۶ پروژه عام‌المنفعه نیز از محل وجوهات زکات اجرا شده است.

وی در پایان به هزینه کرد زکات در پروژه های عام المنفعه اشاره و بیان کرد: احداث ۱۶ مسجد، ۳ خانه عالم، یک غسالخانه، ۱۴ حسینیه و فاطمیه و ۱۶ مورد احداث جاده و درمانگاه از جمله این پروژه‌ها هستند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha