جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
استاندار فارس

حوزه/ استاندار فارس با تاکید بر اینکه پرداخت زکات در جامعه اسلامی موجب کاهش شکاف میان غنی و فقیر می‌شود، گفت: پرداخت زکات نیاز واقعی امروز جامعه است؛ شاید در بسیاری از جاها اعتبارات پاسخگو نباشد، اما زکات می تواند این شکاف را پر کند و به محرومان جامعه خدمت کند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، عنایت‌الله رحیمی، پیش از ظهر امروز در نشست شورای زکات استان فارس که در سالن اجتماعات جهاد کشاورزی استان برگزار شد، با اشاره به اینکه برای موضوع جمع آوری زکات و هزینه کرد آن باید برنامه ریزی کرد، اظهار داشت: هر کاری که در این بخش صورت می گیرد باید با علم، اطلاع و برنامه ریزی باشد چرا که این امر سبب نتیجه گیری مثبت می شود.

وی، پرداخت زکات را یک عمل عبادی دانست و اضافه کرد: پرداخت زکات آثار مختلفی از جمله اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی برای جامعه دارد، از این رو فهماندن این مفهوم بین افرادی که شامل زکات می شوند ضروری است.

استاندار فارس با بیان اینکه پایه های حکومت اسلامی از نظر اقتصادی بر مبنای زکات، خمس، انفاق و امثال آن قرار دارد، عنوان کرد: استنباط نباید اینگونه باشد که وقتی فردی مالیات می دهد، دیگر نبازی به پرداخت زکات و خمس ندارد؛ اگر زکات ترویج شود، به نظر می‌رسد که در بحث اقتصاد جامعه بسیار اثرگذار باشد.

وی با تاکید بر اینکه پرداخت زکات در جامعه اسلامی موجب کاهش شکاف میان غنی و فقیر می‌شود، بیان داشت: پرداخت زکات نیاز واقعی امروز جامعه است؛ شاید در بسیاری از جاها اعتبارات پاسخگو نباشد، اما زکات می تواند این شکاف را پر کند و به محرومان جامعه خدمت کند.

رحیمی، همکاری فرمانداران شهرستان‌ها برای هزینه‌کرد زکات در پروژه‌های عمرانی هر منطقه را مورد توجه قرار داد و مطرح کرد: قطعاً این موضوع به فرمانداران سراسر استان تأکید می‌شود تا در این زمینه همکاری لازم را داشته باشند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha