شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
ناصر رفیعی

حوزه/ سخنران حرم بانوی کرامت گفت: داوطلبان مجلس شورای اسلامی نباید از طریق پول حرام به مجلس راه پیدا کنند و از بیت‌المال برای اهداف شخصی خود استفاده نمایند.

به گزارش خبرگزاری حوزه،  حجت الاسلام والمسلمین رفیعی شب گذشته در ادامه سلسله جلسات تفسیری سوره بقره در شبستان امام خمینی(ره) با اشاره به آیه ۱۶۸ بقره طی سخنانی اظهار داشت: بر اساس این آیه، دستوراتی وجود دارد که اگر انسان‌ها خودشان را به این نکات مقید نمایند تمامی مشکلات اقتصادی؛ اخلاقی و اعتقادی مرتفع می‌شود.

وی افزود: نکات این است که طبق فرموده قرآن کریم خطاب به عموم مردم آمده است که لقمه حلال و پاکیزه بخورید و به دنبال قدم‌های شیطان گام برندارید.

سخنران حرم بانوی کرامت خاطرنشان کرد: اسلام با نخوردن غذا، ترک دنیا ، رهبانیت و زهد منفی موافق نیست، بلکه با حرام‌خوری مخالف است و این آیه چندین بار در قرآن تکرار شده است.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی تأکید کرد: انبیای الهی مأمور هستند به حلال‌خوری و همین‌طور دیگر انسان‌ها نیز باید خود را مقید به لقمه حلال و پاکیزه بدانند.

وی یادآور شد: کسی که لقمه حرام بخورد درنهایت در مقابل امام معصوم شمشیر می‌کشد و حادثه عاشورا گواه صادق بر این مدعاست.

عضو هیئت‌علمی جامعه المصطفی در ادامه گفت: لقمه حرام از عوامل کلیدی انحراف است و کسیکه از راه حرام برای خود مال جمع کند، رشد نخواهد داشت، مالش برکت پیدا نخواهد کرد و در نهایت نابود می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی افزود: اولاد ناسالم، نسل مشکل‌دار، بی‌برکتی، خفت و خواری در دنیا و آخرت، لعن ملائکه و… همگی از آثار لقمه حرام است، درحالی‌که لقمه حلال آثار و برکات بسیاری دارد.

وی تأکید کرد: نورانیت قلب، دوری از قساوت و کینه، استجابت دعا، استغفار و طلب مغفرت ملائکه در حق خورنده لقمه حلال از جمله آثار و برکات لقمه حلال است.

سخنران حرم بانوی کرامت یادآور شد: کسیکه لقمه حرام بخورد، هرگز در قیامت نبی خدا را ملاقات نخواهد کرد و از شفاعت نیز بی‌بهره خواهد شد.

وی افزود: دانشمندان و علمای یهود در قرآن به خاطر دو چیز مذمت شده‌اند که یکی از آن‌ها خوردن لقمه حرام است.

استاد حوزه خاطرنشان کرد: لقمه حرام مصادیق بسیاری دارد و در روایتی از امام صادق علیه‌السلام مصادیق شش‌گانه‌ای برای لقمه حرام ذکرشده است که در نوع خود بسیار مهم است.

وی افزود: پول مرده یعنی میته فروشی(فروش گوسفند مرده و ماهی مرده)، سگ فروشی (به‌استثناء سگ نگهبان و سگ گله)، شراب‌فروشی، دریافت پول از راه رابطه نامشروع مثل زنا، رشوه (بدترین لقمه حرام)، و پول بابت سحر و کهانت موارد شش‌گانه‌ای هستند که در روایت به‌عنوان‌مثال ذکرشده است.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی تأکید کرد: نمایندگان مجلس، نیروهای انتظامی، قضات و نیروهای اداری ارگان‌ها باید خیلی محتاط باشند و درست عمل کنند تا خدای‌ناکرده به رشوه‌گیری مبتلا نشوند.

وی افزود: داوطلبان مجلس شورای اسلامی نباید از طریق پول حرام به مجلس راه پیدا کنند یا از بیت‌المال برای اهداف شخصی خود استفاده نمایند.

سخنران حرم بانوی کرامت یادآور شد: عدم پرداخت وجوهات شرعی از قبیل خمس و زکات باعث می‌شود لقمه حرام شود درحالی‌که اگر همه کشاورزان، دامداران، ثروتمندان و… وجوهات خود را پرداخت نمایند فقر از بین می‌رود و فقیری باقی نمی‌ماند، البته وجوهات شرعی با مالیات متفاوت است.

انتهای پیام// 15/ 313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • IR ۱۲:۴۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۵
    0 0
    اولویت های کاری مجلس جهادی و انقلابی یازدهم در حوزه قانونگذاری و نظارت مستمر و موثر بر دولت و وزراء در گام دوم حیاتی و ضروری انقلاب و کشور که در طول ده۱۰ دوره گذشته مجلس و ۴۰ سال گذشته عمدا و یا سهوا با غفلت روبرو گردیده و برزمین مانده و در نتیجه از تمامی ظرفیت های بلقوه و بلفعل قانون اساسی در کشور استفاده نگردیده بنحوی که منجر به تضعیف جایگاه و شان مجلس در حوزه قانونگذاری و نظارت به مرور زمان در کشور از دید مردم گردیده ، می بایستی توسط رسانه های خبری ،انجمن ها و اتحادیه های دانشجویی و بسیج کشور بویژه در عرصه های عدالت ، رفع تبعیض و اصلاحات اقتصادی،شفاف سازی و مبارزه با رانت و فساد ، تا پاسخگویی منظم و جلسات پرسش و پاسخ هفتگی با سخنگو و نمایندگان مجلس، تا قبل از برگزاری انتخابات مجلس فهرست و لیست بندی گردیده و از جریان انقلابی و جهادی کاندیدای حضور در مجلس مطالبه گری شود. و شورای ائتلاف جریان انقلابی-شاجا-نیز ملزم به تهیه و ارائه میثاق نامه ای با تضامین کافی از افرادی گردد که از سوی جریان انقلابی و جهادی جهت حضور در مجلس یازدهم به مردم معرفی می گردند.و این میثاق نامه به اطلاع عموم مردم برسد تا خدایی نکرده به سرنوشت جریان بدفرجام اصلاحات در مجلس و دولت دچار نگردیده و ملعبه و بازیچه افراد سودجو و منفعت طلب دو زیست و غارتگر بیت المال قرار نگیرد. و بدینوسیله نتنها زمینه اتحاد نیروهای جریان انقلابی و جهادی بیش از پیش فراهم می گردد،بلکه زمینه لازم جهت ایجاد امید ، انگیزه و اعتماد در مردم جهت شرکت در انتخابات و همچنین زمینه سازی برای روی کار آمدن دولتی جوان،انقلابی،کارآمد ، با برنامه و پاسخگو به مردم،قشر دانشجو و فرهیخته کشور که مورد اعتماد و وثوق نظام ، رهبری معظم و مردم در عرصه داخلی و بین الملل می باشد، فراهم می گردد.
  • حاصلی IR ۰۹:۰۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۷
    0 0
    مجموعه نظام دقیق خبر از منبع درآمد و هزینه کرد نامزدهای انتخاباتی دارند. در عجبم که چرا دستگاههای نظارتی وزارت کشور و شورای نگهبان از ورود چنین افراد مفسدی به قوه مقننه جلوگیری نمی کنند تا وضعیت مدیریت جامعه بعلت عدم مجلس توانمند اینگونه باشد. آیا خرید رأی در ساعات پایانی رأی گیری مثل بازار بورس بر همگان آشکار نیست؟!!! نباید آرای چنین کاندیدی را باطل نمود؟
  • حسین IR ۱۰:۳۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۷
    0 0
    کسانی که شکم هایشان با پول حرام پر شود ، دیگر گوش شنیدن حقایق را نخواهند داشت .