پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حاج اقا عابدینی

حوزه/ امام جمعه قزوین تصریح کرد: خبرگزاری حوزه یعنی خبرگزاری رسول اکرم(ص) که مظهر رحمة للعالمین هستند و لذا خبرگزاری حوزه باید دارای نگاه جهانی و مروج این رویکرد متعالی باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی ، پیش از ظهر امروز طی سخنانی در مراسم افتتاحیه دفتر خبرگزاری حوزه در قزوین که در محل مرکز مدیریت حوزه این استان برگزار شد، با اشاره به پرخیر و برکت بودن آغاز به کار دفتر این خبرگزاری در آستانه میلاد حضرت زینب (س) که برجسته ترین خبررسانی عالم از سوی ایشان صورت گرفت، ابراز داشت: انبیای الهی، پیام رسان و منتشر کننده مهم ترین و عظیم ترین خبرهای نظام آفرینش بوده اند و اساساً خبر و اطلاع رسانی در نگاه دینی دارای اهمیت فوق العاده ای است که البته در این کار باید به طور خاص به شاخصه ها و مولفه هایش نیز عنایت ویژه ای داشت.

وی افزود: یکی از مهم ترین خبرهایی که انبیا و اولیا برای ما بیان کرده اند این است که هدف خلقت انسان در این دنیا، بندگی و عبودیت خداوند متعال است و این که با درست زندگی کردن در این دنیای فانی، می توانیم راه سعادت خویش در آخرت را بپیماییم و عاقبت بخیر شویم.

امام جمعه قزوین گفت: ایمان به خدا و روز جزا و تلاش برای کسب رضایت خالق متعال، این ها جزو مهم ترین اخبار عالم است که ما باید پیام رسان این گونه خبرها باشیم.

وی بیان داشت: امروزه در سطح جهان، خبررسانی های گسترده ای صورت می گیرد اما واقعاً چه میزان از آن ها در راستای بندگی خدا و آن واقعیت هایی است که در کلام قرآن و عترت مطرح است.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین افزود: ما باید پیام آور خبر قرآنی باشیم تا مردم به بلوغی برسند که خودشان فریاد عدالت خواهی در این دنیا را سر بدهند، ضمن آن که ما باید از طریق رسانه، کرامت انسانی را برجسته کنیم که از این طریق می توانیم دیگران را نیز به اسلام دعوت کنیم.

وی گفت: یک خبرگزاری که دارای پسوند حوزه است، بی شک دارای رسالت مهمی است و به خصوص باید مردمی باشد و نگاهش تنها نباید منحصر به قم و فعالیت های صرف حوزوی باشد، بلکه باید به فعالیت های مختلف مردم در شهرها و روستاها و نیازها و مشکلات آن ها نیز توجه داشته باشد.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی ابراز داشت: خبرگزاری حوزه یعنی خبرگزاری رسول اکرم(ص) که مظهر رحمة للعالمین هستند و لذا خبرگزاری حوزه باید دارای نگاه جهانی و مروج این رویکرد متعالی باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت بحث توجه به فتنه ها و شناخت عوامل ایجاد و تشدید آن ها بر اساس آیات و روایات تصریح کرد: در فتنه هیچ کس نمی تواند بگوید به من ارتباطی ندارد چرا که آتش فتنه همه جامعه را در بر می گیرد و لذا خبرگزاری حوزه باید این هنر را داشته باشد که به طور مرتب مردم را در برابر فتنه ها با بصیرت افزایی بیمه کند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین همچنین گفت: آیات قرآن و روایات اهل بیت(ع) ، چشمه های جوشان بصیرت هستند که باید این ها را برای مردم بیان کرد تا در برابر فتنه ها و خطرات آن ها ، مصون بمانند.
وی تاکید کرد: به هر حال باید توجه داشت که همیشه فتنه وجود داشته و خواهد داشت و در عرصه های گوناگون ما همواره در معرض فتنه ها و آزمایش ها هستیم و فرهیختگی انسان ها به این است که بدانند در فتنه ها چگونه باید عمل کنند.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی افزود: در عرصه رسانه های مکتوب و فضای مجازی باید فعالیت های بصیرت آفرین به طور جدی صورت گیرد، ضمن آن که باید بر اساس اصل ولایت مداری با دوقطبی سازی های مرسوم مخالفت کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: در جبهه داخلی ما دشمن نداریم بلکه باید با دشمنی و عداوت بجنگیم و برعکس در خارج از خودمان باید با دشمن به مبارزه بپردازیم. البته در عرصه اطلاع رسانی نباید نسبت به مسایل جامعه بی تفاوت باشیم چه آن که در فضای رسانه، می بایست فعالیت هایمان پاسخ به ندای "این عمار" رهبر معظم انقلاب باشد.
وی بیان داشت: آن چه مهم است این که از ابزارهای مختلف هنری و رسانه ای باید در مسیر پیام رسانی استفاده کنیم و در این میان به عرصه های بین الملل با بهره گیری از زبان نیز توجه نماییم.
امام جمعه قزوین با بیان این که تولید و انتشار خبر و هنر درک و تحلیل خبر که امروزه به آن سواد رسانه ای گفته می شود، یکی از الزامات فعالیت رسانه ای است، افزود: در گذشته منبر و سخنرانی و تبلیغ ، رسانه ما حوزویان بوده است اما امروزه با توجه به امکانات نوین باید از ابزارهای رسانه ای جدید به درستی استفاده کنیم که امیدواریم با افتتاح این دفتر ان شاالله شاهد ارتقای جدی در عرصه خبررسانی حوزوی در سطح استان قزوین باشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha