جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر/ افتتاح نمایندگی خبرگزاری حوزه در استان قزوین

حوزه/ «خبرگزاری حوزه بمثابه منبر و مناره حوزه های علمیه» و «خبرگزاری حوزه یعنی خبرگزاری رسول اکرم(ص)» کلیدی ترین جملاتی بود که در مراسم افتتاح دفتر نمایندگی خبرگزاری حوزه در استان قزوین مطرح شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از قزوین، «دفتر نمایندگی خبرگزاری رسمی حوزه در استان قزوین»، صبح یکشنبه 8 دی ماه، با پیام آیت الله علیرضا اعرافی، مدیر حوزه های علمیه کشور و با حضور نماینده ولی فقیه در استان، مسئول مرکز ارتباطات و بین الملل حوزه های علمیه کشور، مسئولان استانی، مدیران حوزوی، روحانیون و اساتید، در محل مدیریت حوزه علمیه استان افتتاح شد.

در این مراسم پس از تلاوت آیاتی از کلام الله مجید، پیام آیت الله اعرافی، مدیر حوزه های علمیه کشور توسط حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی سبحانی نیا، مدیر حوزه علمیه استان قزوین قرائت شد.

آیت الله اعرافی: خبرگزاری حوزه منبر و مناره حوزه های علمیه است

 مدیر حوزه های علمیه کشور در این پیام، خبرگزاری را منبر و مناره حوزه های علمیه و بازتاب دهنده وقایع و تطورات و تحولات حوزه و دریافت کننده نظرات حوزویان و همه گروه های اجتماعی پیرامون حوزه خواند که برغم همه تنگناها، مسیر تعالی و درخشش روز افزون را پیموده است.

آیت الله اعرافی در پیام خود آورده بود: خبر گزاری حوزه بمثابه منبر و مناره حوزه های علمیه، رسانه ای است بازتاب دهنده وقایع و تطورات و تحولات حوزه و دریافت کننده نظرات حوزویان و همه گروه های اجتماعی پیرامون حوزه، این رسانه برغم همه تنگناها، مسیر تعالی و درخشش روز افزون را پیموده است و البته با قله های بلند آرمانها و ایده آل ها فاصله دارد و باید با همکاری همگان آرمان تجلی سرمایه های معرفتی حوزه در فضای مجازی و رسانه تحقق یابد.

طرح حضور و گسترش این رسانه در مناطق مختلف کشور و عرصه بین الملل ضرورتی است، امید است شتاب گیرد.

مسرت بخش است که اکنون شاهد فعال سازی نمایندگی خبر گزاری حوزه در استان سرافراز قزوین هستیم، آن خطه فرهنگ پرور و تاریخی دارای پیشینه کهن حوزوی و ذخائر معرفتی دامنه دار است و رجاء واثق است که بفضل الهی و با عنایت و همراهی بزرگان و شخصیت های علمی و فرهنگی و حوزوی و شورا و مدیریت حوزه استان و مدیران و استادان و طلاب ارجمند و نهادهای حوزه ای و فرهنگی و نماینده معزز ولی فقیه و همراهی مردم شریف و جوانان عزیز این اقدام و دیگر طرح های جدید و راهبردی حوزه در آن استان سرآغاز فصلی نو در ارتقای فرهنگی و اجتماعی و تعالی معنوی آن استان باشد و آن نمایندگی بتواند الگوی سرآمد اطلاع رسانی قرار گیرد.

از دوستان خبرگزاری و مدیریت حوزه استان و همه مساهمان در این برنامه سپاسگزارم و توفیقات روزافزون همگان را از خداوند منان خواهانم.

سبحانی نیا: اهتمام به اطلاع رسانی، لازمه تحکیم پیوند حوزه و مردم است

حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی سبحانی نیا، مدیر حوزه علمیه قزوین که میزبان مراسم بود و برای برگزاری شایسته آن سنگ تمام گذاشته بود، پس از قرائت پیام آیت الله اعرافی، در سخنانی با بیان این که اطلاع رسانی دقیق، مناسب و به موقع یکی از مهم ترین و موثرترین ابزارها در پیشبرد امور و نیز معرفی یک سازمان و نهاد و دستگاه اجرایی است، اظهار داشت: این که یکی از رسالت های مهم پیامبر اکرم(ص)، ابلاغ پیام الهی به مردم عنوان شده، نشان دهنده اهمیت ابلاغ و رساندن پیام و اخبار صحیح است که این نکته را از آموزه های دینی به خوبی می توان استخراج کرد.

مدیر حوزه علمیه استان قزوین افزود: البته باید توجه داشت که اطلاع رسانی به منزله حرکت بر لبه تیز تیغ است و از این حیث در عین ضرورت، این مساله توأم با خطرها و آسیب هایی است که باید با حفظ هوشیاری و امانت داری صورت گیرد.

وی همچنین گفت: از منظر آموزه های اسلامی باید به شدت از اموری چون دروغ و شایعه و تخریب دیگران و بر هم زدن آرامش جامعه از طریق اخبار و اطلاع رسانی غلط و نادرست پرهیز داشت و این نکته را در نظر داشت که ارایه ملاک های صحیح از منظر آموزه های دینی همواره باید در خبررسانی مدنظر باشد.

مدیر حوزه علمیه استان قزوین اضافه کرد: در واقع هم باید صحیح و درست اطلاع رسانی صورت گیرد و هم این که از آفت ها و آسیب هایی که در این مسیر وجود دارد و ممکن است منجر به سوء تفاهم ها و آبروریزی ها و ناامنی هایی در جامعه شود، برحذر بود و رویکرد ما در حوزه علمیه استان نیز اهتمام جدی بر اطلاع رسانی فعالیت ها در همین چارچوب هاست.

وی با اشاره به این که حوزه های علمیه به طور عام و حوزه علمیه قزوین به طور خاص در بین مردم ما آن طور که باید و شاید شناخته شده نیست، ابراز داشت: آن چه ضرورت دارد این که مردم باید شناخت بهتری از حوزه و حوزویان داشته باشند و برای این که حوزه را به عنوان یک نهاد و جایگاه فعال فرهنگی و دینی و سودمند در استان معرفی کنیم، لازمه اش این است که خودمان را قبل از هر چیز به درستی معرفی نموده و فعالیت ها را هر چه بهتر تبیین کنیم.

ظرفیت های و کارکردهای حوزه به مردم معرفی شود

حجت الاسلام و المسلمین سبحانی نیا خاطرنشان کرد: در واقع باید توانمندی ها و ظرفیت های خود را به درستی معرفی کنیم که این مساله کمک می کند مردم در سطح استان، حوزه علمیه را بهتر بشناسند و گرنه کارهای ما به سان فعالیت در یک قلعه ی محصور می ماند که با بیرون ارتباط چندانی ندارد.

وی با تاکید بر این که اهتمام در زمینه اطلاع رسانی، لازمه تحکیم پیوند حوزه و مردم است، بیان داشت: باید بین حوزه و مردم یک ارتباط وثیق و نزدیکی برقرار کنیم تا حوزه را بتوانیم به عنوان نهاد فرهنگی پویا و مثمرثمر معرفی کنیم، ضمن آن که به هر حال در مباحث درون حوزوی نیز یکی از مولفه های ارزیابی زیرمجموعه ها و مدیریت ها و معاونت های حوزه علمیه استان باید ناظر به اهتمام به تولید و انتشار اخبار باشد.

استاد حوزه علمیه قزوین  گفت: به عبارت دیگر، خبررسانی و اطلاع رسانی هم می تواند نقش موتور محرکه را در خصوص مجموعه ها و مدیریت ها ایفا کند و هم این که نقش مثبت حوزه های علمیه را در سطح استان نشان داده و پیوندی عمیق تر بین حوزه و جامعه و مردم برقرار کند.

حجت الاسلام و المسلمین سبحانی نیا در خاتمه ضمن تقدیر از حضور مسئول مرکز ارتباطات و بین الملل حوزه های علمیه کشور در این مراسم، خواستار حمایت و مشارکت بیشتر این مرکز در زمینه توسعه فعالیت های مرتبط با عرصه رسانه در استان قزوین شد.

حسینی کوهساری: جهاد فرهنگی و رسانه ای لازمه تحقق اهداف بیانیه گام دوم است

حجت الاسلام والمسلمین سید مفید حسینی کوهساری، مسئول مرکز ارتباطات و بین الملل حوزه های علمیه کشور و مدیرعامل خبرگزاری حوزه که از قم راهی قزوین شده بود به عنوان سخنران ویژه در مراسم حضور یافته بود، نیز به بحث ظرفیت های تمدنی بیانیه گام دوم انقلاب و کارکرد رسانه در این عرصه پرداخت و با اشاره به اهمیت ویژه بحث خبر و اطلاع رسانی در بیانیه گام دوم، اظهار داشت: بیانیه گام دوم انقلاب ، سرلوحه همه مجامع علمی و نخبگانی کشور است و در این بیانیه، یک منشور راهبردی از سوی رهبر معظم انقلاب مطرح شده که طی آن حرکت ما به سمت تحقق تمدن نوین اسلامی ترسیم شده است.

وی افزود: حرکت تمدنی در درون خود، واجد ابعاد سخت افزاری و ابعاد نرم افزاری است که سیاست، اقتصاد ، فرهنگ و رسانه از جمله مهم ترین ابعاد سخت افزاری به شمار می رود که به ویژه در زمانه حساس کنونی ، روز به روز اهمیت بُعد رسانه بیشتر می شود.

استاد حوزه علمیه قم با بیان این که حوزه علمیه، عهده دار امور معنویت، تدین و امور اخلاقی و تهذیبی جامعه است، گفت: از سویی حوزه و روحانیت وظیفه دارد جامعه را به سمت وضعیت مطلوب و ایده آل و آرمانی هدایت کند و لذا حوزه در عرصه نرم افزارانه تمدنی نقش بسیار مهمی برعهده دارد.

رسانه در بیانیه گام دوم انقلاب، رسالت بسیاربزرگی برعهده دارد

مسئول مرکز ارتباطات و بین الملل حوزه های علمیه کشور همچنین بیان داشت: آن چه در اهمیت وظیفه رسانه برای یک حرکت تمدنی قابل توجه است این که رسانه در بیانیه گام دوم انقلاب، رسالت بسیار مهم و بزرگی برعهده دارد، چرا که قرار است نرم افزار چند بُعدی و جامع را به سخت افزارش یعنی اقتصاد ، فرهنگ و سیاست متصل کند و طبعاً خروجی همه این ها، ارایه الگوی سبک زندگی است

وی با بیان این که مقام معظم رهبری در این بیانیه ، بیش از 20 نظریه مبنا را برای حرکت نرم افزارانه و تمدنی انقلاب اسلامی مطرح کرده اند، گفت: وقتی ما از رسانه دینی و حوزوی صحبت می کنیم، بی شک چنین رسانه ای دارای ماموریت و رسالت سنگینی است که باید تجلی بخش این نظریه ها در راستای تحقق تمدن نوین اسلامی باشد.

مدیر عامل خبرگزاری حوزه افزود: یکی از این نظریه های مهم ناظر به این است که انقلاب ما جمع بین دین و دنیاست که در دل خود جمع بین سیاست و دیانت را نیز دارد. یکی دیگر از نظریه ها، جمع میان ملیت و مذهب است، در عین آن که ما بر شیعه بودن خود افتخار می کنیم، اما خود را به عنوان یک ایرانی مسلمان، جزیی از پیکره جهان اسلام می دانیم.

وی ادامه داد: جمع میان اسلامیت و جمهوریت نظام از دیگر نظریه های مبنایی است که در بیانیه گام دوم انقلاب مورد توجه ویژه قرار گرفته است، به خصوص از این منظر که انقلاب اسلامی ما یکی از مردمی ترین جوامعی است که به طور متوسط پس از انقلاب، هر سال یک انتخابات داشته ایم که این نشان دهنده غنایِ مردم سالاری دینی در این کشور است.

مدیر مسئول هفته نامه افق حوزه تاکید کرد: جمع میان آرمان ها و واقعیت ها یا به تعبیر رهبر معظم انقلاب، هست ها و باید ها از دیگر شاخصه های این بیانیه است که با مساله عدالت و پیشرفت نیز گره خورده و همان طور که مقام معظم رهبری نیز فرمودند ما به دنبال یک نظام انقلابی هستیم که ضمن توجه به واقعیت های موجود به دنبال آرمان های خود مبتنی بر پیشرفت و عدالت است.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی کوهساری افزود: جمع میان عقلانیت و شور و حماسه و نیز جمع میان نگاه گذشته، امروز و حال از دیگر نظریات مطرح و مورد توجه در بیانیه گام دوم انقلاب است و در مجموع رسانه باید نشان دهنده این عقبه عظیم فکری و فرهنگی و تمدنی باشد که حوزه های علمیه به طور خاص، مدعی و منادی این امور است.

به دنبال ارتباط دوسویه هم با طلاب و هم با جامعه هستیم

وی همچنین با اشاره به این که ما در توسعه فعالیت های رسانه ای حوزه و به خصوص تاسیس دفاتر خبرگزاری حوزه، به دنبال ارتباط دوسویه هم با طلاب و هم با جامعه هستیم، گفت: به شدت نیازمند این هستیم که حوزه های علمیه ظرفیت ها و فعالیت ها و کارکردهایش را به درستی به مردم و دستگاه ها و مسئولان معرفی کنند.

مدیر عامل خبرگزاری حوزه یادآور شد: حتی برخی از ابعاد و ظرفیت های حوزه برای طلاب و روحانیون استان ها ناشناخته مانده که در این راستا تقویت فعالیت های رسانه ای تا حدود زیادی می تواند این خلأ را رفع کند و در این بین، دفاتر استانی خبرگزاری حوزه می تواند نقش واسطه گری داشته باشند میان کلیت حوزه های علمیه و دستگاه هایی که در استان ها مشغول به خدمت رسانی هستند.

مسئول مرکز ارتباطات و بین الملل حوزه های علمیه کشور همچنین بر لزوم تعامل هر چه بیشتر دفتر خبرگزاری حوزه با مجموعه های حوزوی و نیز رسانه ها و خبرگزاری های دیگر استان تاکید کرد و گفت: ما به دنبال ارایه الگوی موفق از رسانه دینی هستیم که در این فعالیت ها ، بی شک رعایت صداقت، امانت و حفظ و تقویت مصالح جامعه و انقلاب اسلامی و ارایه نقد منصفانه و انگیزه های الهی باید مشهود باشد، چرا که رسانه حوزه منسوب به نهاد دینی است.

وی افزود: از سویی ما باید به مخاطبین و گروه های متنوع جامعه در فعالیت های رسانه ای نیز توجه داشته باشیم که این مسئله باعث می شود بخش های مختلف مردم از جمله نسل جدید با حوزه و روحانیت آشنا شده و چه بسا زمینه حضور آن ها به عنوان یک طلبه در حوزه فراهم شود.

مدیر مسئول هفته نامه افق حوزه اظهار داشت: توجه به نیازها و اقتضائات جامعه و به خصوص پرداختن به آسیب های اجتماعی و فرهنگی، یکی از سیاست های اصلی ماست که در این باره حوزه و روحانیت را بیش از پیش متوجه ارائه راهکار برای حل این معضلات می کند.

وی گفت: از سویی اگر ما بخواهیم در تراز بیانیه گام دوم انقلاب حرکت کنیم، نیاز به این است که سطح فعالیت های حوزه های علمیه بالاتر دیده شود و در این باره نیازمند جهاد علمی، فرهنگی و رسانه ای در راستای تحقق اهداف مدنظر در این بیانیه هستیم.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی کوهساری ابراز امیدواری کرد: افتتاح دفتر خبرگزاری در قزوین باعث شود که ظرفیت های دینی و معنوی و به خصوص فعالیت های حوزوی این استان، هر چه بیشتر و بهتر معرفی شده و ارتباط و تعامل خوبی میان نهادهای حوزوی و حتی غیرحوزوی با دفتر خبرگزاری حوزه برقرار شود.

وی در خاتمه گفت: تاکید مقام معظم رهبری بر این است که در این هجمه شدید دشمن، نیازمند یک جهاد رسانه ای هستیم ، ضمن آن که قدردان نگاه و رویکرد رسانه ای مدیر حوزه علمیه استان و دیگر مدیران و مسئولان حوزوی قزوین در این باره هستیم.

عابدینی: خبرگزاری حوزه یعنی «خبرگزاری رسول اکرم(ص)»

خبرگزاری حوزه باید نگاه جهانی و رویکرد نبوی داشته باشد /اسیر دوقطبی سازی های مرسوم در فضای رسانه نشویم

حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی، نماینده ولی فقیه در استان قزوین هم یکی دیگر از سخنرانان ویژه مراسم افتتاح دفتر خبرگزاری حوزه در قزوین بود که به تبیین ریشه های قرآنی بحث خبر و اطلاع رسانی پرداخت و تعبیر جالبی هم برای خبرگزاری حوزه بکار برد و گفت: خبرگزاری حوزه یعنی «خبرگزاری رسول اکرم(ص)» که مظهر رحمة للعالمین هستند.

وی با اشاره به پرخیر و برکت بودن آغاز به کار دفتر این خبرگزاری در آستانه میلاد حضرت زینب (س) که برجسته ترین خبررسانی عالم از سوی ایشان صورت گرفت، اظهار کرد: انبیای الهی، پیام رسان و منتشر کننده مهم ترین و عظیم ترین خبرهای نظام آفرینش بوده اند و اساساً خبر و اطلاع رسانی در نگاه دینی دارای اهمیت فوق العاده ای است که البته در این کار باید به طور خاص به شاخصه ها و مولفه هایش نیز عنایت ویژه ای داشت.

مهم ترین خبرهایی که انبیا و اولیا برای ما بیان کرده اند

وی افزود: یکی از مهم ترین خبرهایی که انبیا و اولیا برای ما بیان کرده اند این است که هدف خلقت انسان در این دنیا، بندگی و عبودیت خداوند متعال است و این که با درست زندگی کردن در این دنیای فانی، می توانیم راه سعادت خویش در آخرت را بپیماییم و عاقبت بخیر شویم.

امام جمعه قزوین ادامه داد: ایمان به خدا و روز جزا و تلاش برای کسب رضایت خالق متعال، این ها جزو مهم ترین اخبار عالم است که ما باید پیام رسان این گونه خبرها باشیم.

وی بیان داشت: امروزه در سطح جهان، خبررسانی های گسترده ای صورت می گیرد اما واقعاً چه میزان از آن ها در راستای بندگی خدا و آن واقعیت هایی است که در کلام قرآن و عترت مطرح است.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین افزود: ما باید پیام آور خبر قرآنی باشیم تا مردم به بلوغی برسند که خودشان فریاد عدالت خواهی در این دنیا را سر بدهند، ضمن آن که ما باید از طریق رسانه، کرامت انسانی را برجسته کنیم که از این طریق می توانیم دیگران را نیز به اسلام دعوت کنیم.

وی گفت: یک خبرگزاری که دارای پسوند حوزه است، بی شک دارای رسالت مهمی است و به خصوص باید مردمی باشد و نگاهش تنها نباید منحصر به قم و فعالیت های صرف حوزوی باشد، بلکه باید به فعالیت های مختلف مردم در شهرها و روستاها و نیازها و مشکلات آن ها نیز توجه داشته باشد.

گزارش تصویری:

 افتتاح نمایندگی خبرگزاری حوزه در استان قزوین

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی ابراز داشت: خبرگزاری حوزه یعنی خبرگزاری رسول اکرم(ص) که مظهر رحمة للعالمین هستند و لذا خبرگزاری حوزه باید دارای نگاه جهانی و مروج این رویکرد متعالی باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت بحث توجه به فتنه ها و شناخت عوامل ایجاد و تشدید آن ها بر اساس آیات و روایات تصریح کرد: در فتنه هیچ کس نمی تواند بگوید به من ارتباطی ندارد چرا که آتش فتنه همه جامعه را در بر می گیرد و لذا خبرگزاری حوزه باید این هنر را داشته باشد که به طور مرتب مردم را در برابر فتنه ها با بصیرت افزایی بیمه کند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین همچنین گفت: آیات قرآن و روایات اهل بیت(ع)، چشمه های جوشان بصیرت هستند که باید این ها را برای مردم بیان کرد تا در برابر فتنه ها و خطرات آن ها، مصون بمانند.

وی تاکید کرد: به هر حال باید توجه داشت که همیشه فتنه وجود داشته و خواهد داشت و در عرصه های گوناگون ما همواره در معرض فتنه ها و آزمایش ها هستیم و فرهیختگی انسان ها به این است که بدانند در فتنه ها چگونه باید عمل کنند.

با دوقطبی سازی های مرسوم مخالفت کنیم

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی افزود: در عرصه رسانه های مکتوب و فضای مجازی باید فعالیت های بصیرت آفرین به طور جدی صورت گیرد، ضمن آن که باید بر اساس اصل ولایت مداری با دوقطبی سازی های مرسوم مخالفت کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: در جبهه داخلی ما دشمن نداریم، بلکه باید با دشمنی و عداوت بجنگیم و برعکس در خارج از خودمان باید با دشمن به مبارزه بپردازیم. البته در عرصه اطلاع رسانی نباید نسبت به مسایل جامعه بی تفاوت باشیم چه آن که در فضای رسانه، می بایست فعالیت هایمان پاسخ به ندای "این عمار" رهبر معظم انقلاب باشد.

وی تصریح کرد: آن چه مهم است این که از ابزارهای مختلف هنری و رسانه ای باید در مسیر پیام رسانی استفاده کنیم و در این میان به عرصه های بین الملل با بهره گیری از زبان نیز توجه نماییم.

امام جمعه قزوین با بیان این که تولید و انتشار خبر و هنر درک و تحلیل خبر که امروزه به آن سواد رسانه ای گفته می شود، یکی از الزامات فعالیت رسانه ای است، افزود: در گذشته منبر و سخنرانی و تبلیغ ، رسانه ما حوزویان بوده است اما امروزه با توجه به امکانات نوین باید از ابزارهای رسانه ای جدید به درستی استفاده کنیم که امیدواریم با افتتاح این دفتر ان شاالله شاهد ارتقای جدی در عرصه خبررسانی حوزوی در سطح استان قزوین باشیم.

امام جمعه قزوین و مدیر حوزه استان خبرنگار افتخاری خبرگزاری حوزه شدند

اعطای کارت خبرنگار افتخاری حوزه به نماینده ولی فقیه در قزوین و مدیر حوزه علمیه استان یکی دیگر از بخش های مراسم افتتاح دفتر خبرگزاری حوزه در قزوین بود.

در این بخش از برنامه کارت خبرنگاری افتخاری خبرگزاری حوزه توسط حجت الاسلام والمسلمین حسینی کوهساری، مسئول مرکز ارتباطات و بین الملل حوزه های علمیه کشور به حجت الاسلام والمسلمین عابدینی، نماینده ولی فقیه در قزوین و حجت الاسلام والمسلمین سبحانی نیا، مدیر حوزه علمیه استان اعطا شد.

امام جمعه قزوین در حین دریافت کارت خبرنگاری افتخاری حوزه، خدمت به حوزه را مایه افتخار دانست و از این اقدام خبرگزاری حوزه قدردانی کرد.

مدیر حوزه علمیه استان هم از خود را خبرنگار افتخاری حوزه اعلام کرد و از حجت الاسلام والمسلمین حسینی کوهساری تشکر کرد.

معرفی مسئول نمایندگی خبرگزاری حوزه در استان قزوین

حوزه/ حجت الاسلام عباس افشار به عنوان «مسئول دفتر نمایندگی خبرگزاری حوزه در استان قزوین» معرفی شد.

در بخش دیگری از حکم حجت الاسلام عباس افشار به عنوان «مسئول دفتر نمایندگی خبرگزاری حوزه در قزوین» توسط حجت الاسلام والمسلمین حسینی کوهساری و حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی شد.

در این مراسم همچنین از سیدحسن حسینی، خبرنگار خبرگزاری حوزه در قزوین تقدیر شد.

مدیرعامل خبرگزاری حوزه از مدرسه صالحیه قزوین بازدید کرد

حجت الاسلام والمسلمین سیدمفید حسینی کوهساری، رئیس مرکز ارتباطات و امور بین الملل حوزه های علمیه کشور پس از افتتاح دفتر نمایندگی خبرگزاری حوزه، از مدرسه تاریخی صالحیه که حدود 200 سال قدمت دارد و یکی از اماکن توریست پذیر است، بازدید کرد.

مدیرعامل خبرگزاری حوزه در این بازدید از بخش های مختلف مدرسه علمیه صالحیه بازدید کرد و سپس در جمع طلاب این مدرسه به تبیین ضرورت تربیت طلاب با رویکرد بین المللی و اهمیت فراگیری زبان های زنده دنیا پرداخت.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha