پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
سبحانی نیا

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان قزوین گفت: اهتمام در زمینه اطلاع رسانی دقیق ، مناسب و فعال، لازمه تحکیم پیوند حوزه ، مردم و جامعه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه حجت الاسلام و المسلمین محمدتقی سبحانی نیا، صبح امروز طی سخنانی در مراسم افتتاح دفتر خبرگزاری حوزه در استان قزوین که با حضور مسئول مرکز ارتباطات و بین الملل حوزه های علمیه و نیز جمعی از مدیران و اساتید حوزه علمیه این استان برگزار شد، با بیان این که اطلاع رسانی دقیق ، مناسب و به موقع یکی از مهم ترین و موثرترین ابزارها در پیشبرد امور و نیز معرفی یک سازمان و نهاد و دستگاه اجرایی است، اظهار داشت: این که یکی از رسالت های مهم پیامبر اکرم(ص)، ابلاغ پیام الهی به مردم عنوان شده، نشان دهنده اهمیت ابلاغ و رساندن پیام و اخبار صحیح است که این نکته را از آموزه های دینی به خوبی می توان استخراج کرد.

مدیر حوزه علمیه استان قزوین افزود: البته باید توجه داشت که اطلاع رسانی به منزله حرکت بر لبه تیز تیغ است و از این حیث در عین ضرورت، این مساله توأم با خطرها و آسیب هایی است که باید با حفظ هوشیاری و امانت داری صورت گیرد.

وی همچنین گفت: از منظر آموزه های اسلامی باید به شدت از اموری چون دروغ و شایعه و تخریب دیگران و بر هم زدن آرامش جامعه از طریق اخبار و اطلاع رسانی غلط و نادرست پرهیز داشت و این نکته را در نظر داشت که ارایه ملاک های صحیح از منظر آموزه های دینی همواره باید در خبررسانی مدنظر باشد.

مدیر حوزه علمیه استان قزوین اضافه کرد: در واقع هم باید صحیح و درست اطلاع رسانی صورت گیرد و هم این که از آفت ها و آسیب هایی که در این مسیر وجود دارد و ممکن است منجر به سوء تفاهم ها و آبروریزی ها و ناامنی هایی در جامعه شود، برحذر بود و رویکرد ما در حوزه علمیه استان نیز اهتمام جدی بر اطلاع رسانی فعالیت ها در همین چارچوب هاست.

وی با اشاره به این که حوزه های علمیه به طور عام و حوزه علمیه قزوین به طور خاص در بین مردم ما آن طور که باید و شاید شناخته شده نیست، ابراز داشت: آن چه ضرورت دارد این که مردم باید شناخت بهتری از حوزه و حوزویان داشته باشند و برای این که حوزه را به عنوان یک نهاد و جایگاه فعال فرهنگی و دینی و سودمند در استان معرفی کنیم، لازمه اش این است که خودمان را قبل از هر چیز به درستی معرفی نموده و فعالیت ها را هر چه بهتر تبیین کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین سبحانی نیا خاطرنشان کرد: در واقع باید توانمندی ها و ظرفیت های خود را به درستی معرفی کنیم که این مساله کمک می کند مردم در سطح استان، حوزه علمیه را بهتر بشناسند و گرنه کارهای ما به سان فعالیت در یک قلعه ی محصور می ماند که با بیرون ارتباط چندانی ندارد.

وی با تاکید بر این که اهتمام در زمینه اطلاع رسانی، لازمه تحکیم پیوند حوزه و مردم است، بیان داشت: باید بین حوزه و مردم یک ارتباط وثیق و نزدیکی برقرار کنیم تا حوزه را بتوانیم به عنوان نهاد فرهنگی پویا و مثمرثمر معرفی کنیم، ضمن آن که به هر حال در مباحث درون حوزوی نیز یکی از مولفه های ارزیابی زیرمجموعه ها و مدیریت ها و معاونت های حوزه علمیه استان باید ناظر به اهتمام به تولید و انتشار اخبار باشد.

استاد حوزه علمیه قزوین  گفت: به عبارت دیگر، خبررسانی و اطلاع رسانی هم می تواند نقش موتور محرکه را در خصوص مجموعه ها و مدیریت ها ایفا کند و هم این که نقش مثبت حوزه های علمیه را در سطح استان نشان داده و پیوندی عمیق تر بین حوزه و جامعه و مردم برقرار کند.

حجت الاسلام و المسلمین سبحانی نیا در خاتمه ضمن تقدیر از حضور مسئول مرکز ارتباطات و بین الملل حوزه در این مراسم، خواستار حمایت و مشارکت بیشتر حوزه های علمیه و این مرکز در زمینه اطلاع رسانی و فعالیت های مرتبط با عرصه رسانه در استان قزوین شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha