پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
قنبری

حوزه/ قنبری گفت: این انقلاب با خون مردم و با اراده مردم شاداب تر از قبل طی طریق خواهد کرد، امروز دشمن فتنه خود را به گونه ای دیگر پهن کرده است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، دکتر حشمت الله قنبری، پیش از ظهر امروز در مراسم گرامیداشت حماسه ۹دی در میدان انقلاب اصفهان اظهار کرد: من معتقدم تا به امروز آنگونه که شایسته است حق حماسه ۹ دی ادا نشده است.

وی با بیان اینکه زوایای پنهانی از حماسه ۹ دی وجود دارد که اگر بخش های مختلفی واکاوی شود حقایق تکان دهنده وشگرفی پیش روی جهانیان قرار خواهد گرفت و عظمت کار ملت ایران پیش روی عالم قرار می گیرد گفت: ظاهر قضیه این بود که در جریان انتخابات اختلافی به وجود آمد که بخاطر بداخلاقی ها، گفتمانی ناپسند ایجاد شد و مردم دچار انشقاق واختلاف شدند.

پژوهشگر تاریخ اسلام تصریح کرد: این سوء رفتارها و سوء تدبیرها زمینه ای شد تا سران استکبار وسلطه زمینه را برای جمع آوری توانشان علیه انقلاب و اسلام مغتنم شمرده و فرصت را برای عملیاتی کردن همه برنامه هایی که علیه انقلاب تا آن روز به بن بست رسیده بود، غنیمت بدارند.

وی تاکید کرد: در فتنه ۸۸ رقبا از خود رفتار خردمندانه ای نشان ندادند و گفتار غیر مودبانه و رفتارشان منطبق با ادب اسلامی نبود و نشان دادند، محصول لجاجت وتعصب این افراد یک خیانت تلخ است که کام  شیرین مردم متاثر از انتخابات باشکوه را تلخ می سازد.

قنبری ابراز کرد: در فتنه ۸۸ عده ای دچار غفلت، عده ای دچار نخوت و غرور شدند و مردم را دچار حیرت کردند و فرصت طلایی را برای استکبار جهانی فراهم کردند که تردید نداشته باشید اگر هدایت رهبر مسلمین و هوشیاری مردم و ذکاوت ملت نبود این آشوب وفتنه بزرگ قدرت انهدام هر ملت ودولت توانمندی را داشت.

وی با اشاره به اینکه ۸ ماه کشور دستخوش نوسانات تلخ و جو بسیار حیرت زا و نگران کننده ای شد، اذعان کرد: حوادث کوچکتر از آنچه که در فتنه ۸۸علیه انقلاب اسلامی اتفاق افتاد، سرنوشت بسیاری از کشورها را دراقصی نقاط عالم بهم زده بود ودولتها را مضمحل کرده لذا تمام دشمنان انقلاب اسلامی منتظر سرنگونی نظام بودند.

پژوهشگر تاریخ اسلام خاطرنشان کرد: فتنه ۸۸یک اتفاق وحادثه نبود T بلکه یک برنامه ریزی خبیثانه و ظالمانه برآمده از تاریخ استکباربود که فکر می کردند در ایام عاشورای ۸۸ می توانند عقاید مروم را به آتش بکشند.

وی تاکید کرد:ریاست طلبی و بی بصیرتی عده ای در فتنه ۸۸  فرصت را برای دشمنان فراهم کرد، دشمن در قالب طرح خاورمیانه جدید هرگز یک ایران قدرتمند را متصور نیست و قصد تجزیه ایران به ۱۷ ایالت را داشت، غفلت آدم های شاخص و غفلت برخی و بی بصیرتی خواص باعث ایجاد فتنه ۸۸ شد.

قنبری افزود: دشمنان با بسیج توان خود به دنبال آن بودند که عقبه دینی و مکتب اهل بیت(ع) را از صحنه گیتی بردارند که خدا نخواست و یک مرد الهی با یک سینه پاک با ندای مظلوم خواهی خود مانع این امر شد.

وی عنوان کرد: در زمانی که دشمن در اوج امید خود بود ملت جوشیدند و پشتیبان ولایت شدند و دشمنان را سرافکنده کردند، اگر همین مردم حاضر اصفهان در کنار امام علی(ع) بودند نتیجه تاریخ اسلام واهل بیت عوض می شد.

پژوهشگر تاریخ اسلام یادآور شد: دشمن از شکست ۹ دی فراغت پیدا نکرده و آنچه که در آبان ماه مشاهده کردید جرقه ای بود که پیام های متعدد داشت، البته مردم بی تدبیری ها را تحمل می کنند ولی گرفتاری ها، نارسایی ها و سوء مدیریت ها ذره ای در عمق اعتقادات مردم نسبت به انقلاب اثر ندارد.

وی افزود: این اتقلاب با خون مردم و با اراده مردم شاداب تر از قبل طی طریق خواهد کرد، امروز دشمن فتنه خود را به گونه ای دیگر پهن کرده است.

قنبری ابراز کرد: حق مردم این است که مسوولین اوامری را که ولایت فقیه بیان می کند اجرا کنند، حق مردم این است اشتغال ایجاد و بیداری ریشه کن شود و گرفتاری اقتصادی مردم از بین برود.

وی اضافه کرد: آمریکا و اسرائیل بداند آنچه که از گرانی در کشور می گذرد ناشی از داخل است، دشمن به دنبال رفع مشکلات مردم نیست، بلکه دنبال ایجاد کردن کربلایی دیگر در کشور است.

پژوهشگر تاریخ اسلام عنوان کرد: حرف مردم این است اگر بخواهد کربلایی برپا شود، سر دشمنان بر نیزه خواهد رفت، علت اثبات این ادعا این است که مردم شعار می دهند «خونی که در رگ ما است هدیه به رهبر ما است»

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha