جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
سید موسی، حسینی کاشانی

حوزه/ مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم نمایشگاه کتاب را بزرگ‌ترین رویداد فرهنگی استان دانست و خاطر نشان ساخت: قم در سال‌های اخیر در زمینه کتاب کودک و نوجوان افتخارهای زیادی در سطح کشور کسب کرده است که این نشان از ظرفیت بالای این استان در زمینه تولید آثار در حوزه کودک و نوجوان می‌باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، سید موسی حسینی کاشانی در نشستی خبری با موضوع چهاردهمین نمایشگاه کتاب استان قم و سومین نمایشگاه تخصصی کتاب کودک و نوجوان که در سالن جلسات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم برگزار شد، وجود حوزه‌های علمیه و همچنین مراکز مختلف نشر و چاپ را از جمله ظرفیت ها و دلایل آمار بالای سرانه مطالعه در قم دانست و گفت: برپایی نمایشگاه‌های کتاب استانی با هدف ایجاد فرصت برای معرفی تازه های نشر به علاقه مندان از جمله اولویت های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

وی افزود: نمایشگاه استانی کتاب در راستای حمایت از حوزه چاپ و نشر، ترویج  کتابخوانی و همچنین معرفی آخرین دستاوردهای حوزه نشر از جمله اهداف نمایشگاه های کتاب است.

حسینی کاشانی نمایشگاه کتاب را بزرگ‌ترین رویداد فرهنگی استان دانست و خاطر نشان ساخت: قم در سال‌های اخیر در زمینه کتاب کودک و نوجوان افتخارهای زیادی در سطح کشور کسب کرده است که این نشان از ظرفیت بالای این استان در زمینه تولید آثار در حوزه کودک و نوجوان می‌باشد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم گفت: همواره استقبال از نمایشگاه های کتاب قم بسیار بالا بوده و ناشران سراسر کشور علاقه ویژه ای برای ارائه آثار خود در این استان دارند که به دلیل محدودیت مکان، تنها نیمی از این ناشران موفق به حضور در این نمایشگاه می شوند؛ رمان و داستان، کتاب‌های دینی و تخصصی و روان شناسی سه اولویت اول مردم برای خرید کتاب است.

وی  با بیان اینکه استان قم در تولید کتاب دینی رتبه اول کشور را دارد گفت: حضور ناشران برجسته کشوری و همچنین افزودن بخش ویژه کودک و نوجوان، ۲ ویژگی ممتاز این نمایشگاه است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم با اشاره به برگزاری چهاردهمین نمایشگاه کتاب استان قم و سومین نمایشگاه تخصصی کودک و نوجوان گفت: این نمایشگاه ۱۳ تا ۲۰ دی ماه امسال در محل دائمی نمایشگاه‌های قم واقع در خیابان خاکفرج برگزار می‌شود.

حسینی کاشانی، نبود مکان مناسب برای برگزاری نمایشگاه درشأن استان را از جمله چالش‌های قم دانست و افزود: با توجه به استقبال زیاد مردم از برگزاری نمایشگاه‌ها، ظرفیت نمایشگاهی در استان بسیار زیاد است که در صورت تامین زیرساخت های مورد نیاز این نمایشگاه، شاهد تحول در حوزه فرهنگی قم خواهیم بود.

وی در پایان با اشاره به وعده مسئولان استان برای افتتاح مرکز نمایشگاه بین المللی قم در ابتدای بزرگراه قم به تهران در سال آینده، گفت:‌ امیدواریم این موضوع بخشی از نیاز زیرساختی استان در حوزه نمایشگاهی را برطرف کند.

313/32

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha