شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۵ شوال ۱۴۴۵ | May 4, 2024
حضرت زینب

معاون فرهنگی مدرسه علمیه خواهران سعدیه رامیان گفت: با ارزشمندترین زینت و گوهر برای زنان، عفت و پاکدامنی است و حضرت زینب(سلام الله علیها) در پاسداری از عفت، سرآمد دختران روزگار بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از گرگان، خانم زهرا رجبلو در جشن ولادت با سعادت حضرت زینب(سلام الله علیها)، در جمع اساتید، کارکنان و طلاب مدرسه علمیه خواهران سعدیه رامیان بیان کرد: حضرت زینب(سلام الله علیها) از پیشگامان مقاومت و ایستادگی در جهان، آموزگاری برجسته و اسوه ای الهی است.

وی با بیان این که حضرت زینب(سلام الله علیها) در فضایی معنوی و محیطی پاک تولد یافت، اظهار کرد: این بانوی بزرگوار از همه عوامل شکل گیری شخصیت، یعنی محیط، وراثت و تربیت بهره برد و در چنین فضایی شخصیت ایشان شکل گرفت.

معاون فرهنگی مدرسه علمیه خواهران سعدیه رامیان، عبادت و بندگی، عفت و پاکدامنی، ولایتمداری، زهد، صبر و ایثار را از فضائل حضرت زینب(سلام الله علیها) برشمرد و گفت: تمام اوصاف و فضائل اخلاقی و رفتاری در این بانوی گرامی جمع شده و بهترین الگو برای رهروان راه هدایت است.

رجبلو با بیان این که با ارزشمندترین زینت و گوهر برای زنان، عفت و پاکدامنی است، افزود: حضرت زینب(سلام الله علیها) در پاسداری از عفت، سرآمد دختران روزگار بود، زیرا وی با الهام از پیام آسمانی قرآن و طبق آموزه های اهل بیت علیهم السلام، حجاب و عفت را گوهری ارزشمند برای زنان مسلمان می دانست.

وی با استناد به روایت امام سجاد(علیه السلام) «انت عالمة غیر معلمه و فهمة غیر مفهمه»، تشریح کرد: اوصاف عالمه و غیر معلمه در این روایت، نشان دهنده عظمت علمی، بلاغت و فصاحت حضرت زینب کبری(سلام الله علیها) است.

استاد حوزه ادامه داد: حضرت زینب(سلام الله علیها) در مقام تعقل و اندیشه به درجه ای رسیده بود که او را عقیله بنی هاشم نامیدند.

رجبلو حضرت زینب(سلام الله علیها) را بهترین اسوه برای زنان معرفی کرد و افزود: ایثار، صبر، عفت و پاکدامنی از درس هایی است که بانوان جامعه اسلامی باید از سیره و سبک زندگی ایشان فرا گیرند.   

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha