جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
امام جمعه ارومیه

حوزه/ حجت الاسلام قریشی گفت: یکی از دغدغه‌های اصلی و نگرانی‌های مقام معظم رهبری مسأله جمعیت کشور است، لذا امیدواریم این مسأله به اولویت اصلی مسئولین تبدیل شده و راهکارهای مناسب و سیاست‌های تشویقی مناسبی برای ترغیب جوانان برای ازدواج و فرزند آوری اجرایی شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریش،ی امروز در دیدار با محمد حیرت انگیز مدیرکل ثبت احوال آذربایجان‌غربی ضمن قدردانی از تلاش‌های مجموعه ثبت احوال استان در روند ثبت و صدور کارت ملی هوشمند و کسب رتبه اول در کشور گفت: در کنار این موفقیت‌ها موضوع جمعیت از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و آمارهای ارائه شده از میزان زاد و ولد و ازدواج و طلاق در استان بسیار نگران کننده است، فلذا باید در این موضوع بسیار حساس شد و تدابیر مناسبی برای حل این موضوع اتخاذ کرد.

وی با اشاره به منویات مقام معظم رهبری در مسأله جمعیت، خاطر نشان کرد: یکی از دغدغه‌های اصلی و نگرانی‌های مقام معظم رهبری مسأله جمعیت کشور است، لذا امیدواریم این مسأله به اولویت اصلی مسئولین تبدیل شده و راهکارهای مناسب و سیاست‌های تشویقی مناسبی برای ترغیب جوانان برای ازدواج و فرزند آوری اجرایی شود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی اظهار کرد: پیری جمعیت و نبود نیروی کار جوان و شاداب یکی از تهدیدات خطرناک جامعه اسلامی است که کشور را در مقابل تهاجم دشمنان آسیب‌پذیرتر می‌کند. همه اقشار مختلف در دولت باید با تبیین این مسأله در جامعه و تلاش‌های فرهنگی و نهادینه سازی فرزندآوری در بین جوانان باعث اعتلای کشور و نظام اسلامی شوند.

انتهای خبر./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha