پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
سعیدی سپاه

حوزه/ فتنه98 فتنه عظیمی بود، دشمن می خواست همان بلایی که سر لبنان و عراق آمد در ایران اجرا شود، ولی خوشبختانه با تدابیر رهبری این فتنه خنثی شد، ولی برخی بی تدبیری ها زمینه ای را فراهم می کند که دشمن بتواند ضربه ای وارد کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین سعیدی، رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده کل قوا امروز در نشست بصیرتی در جمع ائمه جماعات و مبلغین که در سالن اجتماعات سازمان تبلیغات اسلامی قم برگزار شد، به تشریح اهداف و برنامه های خصمانه دشمنان اسلام و انقلاب پرداخت و گفت: این روزها در شرایط حساس انتخابات هستیم، مهمترین دلایل حساس بودن این انتخابات در طول این چهار دهه، برگزاری اولین انتخابات بعد از بیانیه دوم، رئیس جمهور ساز بودن، برگزاری انتخابات خبرگان و شورای شهر می باشد؛ بنابراین باید همه برای اعتلای نظام، انقلاب و رهبری، توان خود را صرف نمایند تا انتخابات مجلس شورای اسلامی در مسیر درست خود قرار بگیرد.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی با اشاره به فتنه های گسترده دشمنان و منافقین داخلی در کشور علیه نظام اسلامی خاطر نشان ساخت: ما در اواخر هر دهه از طول چهار دهه انقلاب، شاهد اغشتاشاتی در کشور بودیم که از جمله آن فتنه مهدی هاشمی و بیت منتظری در دهه اول،  غائله کوی دانشگاه تهران در دهه دوم و فتنه تمام عیار ۸۸ در دهه سوم بوده است؛ خطرناک ترین فتنه، فتنه نرم است و آنچه در سال ۸۸ و قبل از آن اتفاق افتاد، از جنس فتنه نرم بوده است.

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده کل قوا افزود: در سال ۷۸ با قائله ۱۷ تیر رو به رو شدیم که جریانی به نام کوی دانشگاه درست شد که بار دیگر مردم با بصیرت حماسه تیر ۸۸ را خلق کردند و فتنه ۸۸ گسترده تر از گذشته ها بود که خوشبختانه با حضور به موقع مردم خنثی شد.

وی با اشاره به نقش رهبری و موضع دقیق ایشان در جریان گرانی بنزین توضیح داد: فتنه98، فتنه عظیمی بود، دشمن می خواست همان بلایی که سر لبنان و عراق آمد در ایران اجرا شود، ولی خوشبختانه با تدابیر رهبری این فتنه خنثی شد  ولی برخی بی تدبیری ها زمینه ای را فراهم می کند که دشمن بتواند ضربه ای وارد کند.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی در تشریح مفهوم فتنه گفت: فتنه ریشه داخلی دارد و جنگ ریشه خارجی دارد، جنگ بر خارج تحمیل می شود و فتنه از درون جامعه شکل می گیرد به واقع ما یک جنگ سخت و یک جنگ نرم داریم.

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده معظم کل قوا با بیان اینکه امپراطوری رسانه ای در جریان جنگ نرم  بسیار مهم تر از جنگ سخت است اندیشه و اذهان عمومی را در برمی گیرد خاطر نشان ساخت: فتنه نیز دو نوع است که یکی نرم و دیگری سخت است. فتنه نرم شبیه جنگ نرم با فکر، عاطفه و فرهنگ جامعه سر و کار دارد.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی با تاکید بر ضرورت بصیرت و آگاهی مردم از شبیخون های فرهنگی دشمنان افزود: اگر ضرورت ساختگی باشد امام را مجبور به عقب نشینی می کند همانند جنگ صفین و گوساله سامری که از جنس جنگ نرم بود و مردم متوجه این فتنه ها نشدند.

وی گفت: ترامپ می گوید اگر عناصر قدرت ایران را بگیریم یا تسلیم می شود و یا دچار فروپاشی؛ او می گوید اولین رکن قدرت ایران «انسجام ملی»است و این مهمترین سرمایه انقلاب ایران است زیرا مجموعه یک ملت تحت فرمان رهبری قرار دارد.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی دومین عنصر قدرت از دیدگاه آنان را نفوذ معنوی ایران در عراق سوریه لبنان یمن و در فلسطین و جاهای دیگر که از قدرت دفاعی ما اهمیت بیشتری دارد و نفوذ معنوی ما در بدنه جامعه جهان اسلام که رکن مهمی است؛ خواند و گفت: قدرت دفاعی، سومین عنصر است که بازدارنده است و زمانی که بخشی از توان را دفاعی ما را می شنوند، عمق آن را می توانند تحلیل کنند؛ قدرت انرژی نفت و گاز چهارمین عنصر است که می گویند باید درآمد ایران را از این طریق مختل کنیم.

وی به سرنگونی پهپاد آمریکایی توسط نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: این حرکت شجاعانه و دلاورانه نقطه عطفی در فروریختن هیمنه آمریکا و بیانگر اقتدار فوق العاده جمهوری اسلامی ایران بود.

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا افزود: این حرکت شجاعانه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دستاوردهای بسیاری داشت به طوری که تأثیر شگرفی بر روحیه جبهه مقاومت گذاشت و از طرفی باعث ارتقاء جایگاه نظام اسلامی شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha