پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
نشست تخصصی راویان کشور

حوزه/ نشست تخصصی راویان کشور در باغ موزه دفاع مقدس برگزار شد که طی آن یکی از راویان نسبت به تحریف دفاع مقدس در فیلم‌ها و سریال‌ها انتقاداتی مطرح کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، نشست تخصصی روایان کشور عصر امروز با حضور جمعی راویان مطرح دفاع مقدس و سرلشکر محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در پنجمین اجلاس ملی فعالان مردمی جهاد و شهادت در سالن همایش‌های خلیج فارس باغ موزه دفاع مقدس برگزار شد.

اسماعیل‌زاده از راویان جوان دفاع مقدس نیز طی سخنانی با اشاره به اینکه در حوزه دفاع مقدس شبهات مختلفی به سپاه و بسیج وارد شده است، عنوان کرد: ما باید نشان دهیم که در اوج دشمنی‌های دشمن توانستیم با تکیه بر توان بسیج و سپاه به دستاوردهای بسیاری در دفاع مقدس برسیم هر چند نقش نیروهای ارتش نیز قابل انکار نیست.

وی با بیان اینکه پایه پیشرفت علوم مختلف کشور به دوران دفاع مقدس بر می‌گردد، عنوان کرد: در آن دوران جوانان این کشور در عرصه‌های مختلف حضور پرشور و فعال داشتند و بدون نگاه به تحریم‌ها و محدودیت‌ها با ابتکار خود پیشرفت را برای ایران اسلامی رقم می‌زدند.

اسماعیل‌زاده با تأکید بر اینکه نمایش مقاومت‌های مردمی در روایت‌ها کم‌تر مورد توجه قرار گرفته است، عنوان کرد: اگر مقاومت‌های مردمی بازگو و به‌خوبی تبیین شود امیدواری ملت به آینده کشور و انگیزه مردم برای حرکت بیشتر خواهد شد.

وی بر لزوم توجه ویژه راویان به دغدغه‌های رهبری تاکید کرد و گفت: جلوگیری از تحریف دفاع مقدس یکی از دغدغه‌های رهبری معظم انقلاب اسلامی که راویان باید به این تحریف توجه داشته باشند به‌عنوان نمونه در برخی سریال‌ها تلویزیونی و فیلم‌های دفاع مقدس بارها موضوع عشق و عاشقی رزمندگان به تصویر کشیده می‌شود اما یک تصویر از عبادت و نمازخواندن آن‌ها نمایش داده نمی‌شود.

قاسم صالحی از روایان پیشکسوت دفاع مقدس نیز طی سخنانی با بیان اینکه با هر قشری باید به زبان متناسب با آن قشر سخن بگوییم، اظهار کرد: به هر میزانی که روای رابطه قوی‌تر با مخاطبان خود برقرار کند به شیوه مطلوب‌تر می‌تواند پیام روایت خود را به او منتقل کند.

وی با تأکید بر اینکه گفتارهای مؤثر می‌تواند موجب تغییر و تحول در افراد شود، تصریح کرد: راویان دفاع مقدس از یک جایگاه متفاوت برخوردار هستند و قبل از بیان یک روایت، باید از آن درس گرفته و آموزه مورد نظر را در زندگی خود اجرا کنند تا بتوانند روای تاثیرگذاری باشند.

در ادامه این همایش، عالمه محمدی عضو شورای راهبردی شبکه ملی وارثون با بیان اینکه سخنان راوی باید امید را در دل مردم زنده کند، عنوان کرد: هر چند بیان مشکلات و انتقاد نسبت به عملکردهای اشتباه مورد توجه قرار می‌گیرد اما بیان این انتقادات نباید به صورتی باشد که موجب ناامیدی مردم و مخاطبان شود.

همچنین یکی دیگر از راویان هشت سال دفاع مقدس به بیان خاطراتی از شهید سید مرتضی آوینی پرداخت و عنوان کرد: این شخصیت به دنبال حکمت‌ها، درس‌ها و تاریخ جنگ بود درحالی‌که ما امروز از این آموزه‌ها فاصله گرفته و بیشتر به مباحث معطوف در حوزه شور جنگ محدود شده‌ایم.

مرتضی مصطفوی با اشاره به اینکه روایت‌گری باید راه خود را به سوی کشف شخصیت معارفی دفاع مقدس باز کند، مطرح کرد: پرداختن به شعور دفاع مقدس و مفاهیم ناگفته در این عرصه باید از اهمیت بیشتری برای راویان برخوردار باشد.

در پایان این همایش، یکی از جانبازان دفاع مقدس با بیان اینکه امروز جنگ‌ها به منازل ملت ایران رسیده است، عنوان کرد: در گذشته مقابل یک دشمن در فضای حقیقی قرار داشتیم و می‌توانستیم تحرکات او را مشاهده کنیم اما امروزه مقابل دشمنی قرار داریم که در فضای مجازی درحال جنگ با خانواده‌های ما است.

گفتنی است، پنجمین اجلاس سراسری فعالان جهاد و شهادت صبح امروز کار خود را به همت شبکه ملی وارثون در باغ موزه دفاع مقدس تهران آغاز کرده و با برگزاری کمیسیون‌های تخصصی و نشست‌های کارگاهی تا فردا ظهر ادامه خواهد داشت.

313/60

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha