شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
جعفری، مدیرعامل باغ موزه دفاع مقدس

حوزه/ مدیر عامل باغ موزه دفاع مقدس از افتتاح ۶ موزه دفاع مقدس همزمان با دهه فجر خبر داد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، دکتر جعفری، مدیر عامل باغ موزه دفاع مقدس در مراسم افتتاحیه پنجمین اجلاس سراسری فعالان مردمی جهاد و شهادت که پیش از ظهر امروز در باغ موزه دفاع مقدس برگزار شد، ضمن عرض خیر مقدم، بیان داشت: باغ موزه دفاع مقدس میعادگاه شهداست و خرسندیم که پنجمین اجلاس اینجا برگزار می‌شود.

وی در ادامه سخنان خود با بیان این‌که رهبر معظم انقلاب پرچمدار عزت و سربلندی اسلام، بشریت و مظلومین هستند و در برابر دشمنان و ظالمان مقتدرانه ایستاده‌اند، عنوان کرد: قرآن و شواهد تاریخی نشان می‌دهد خداوند متعال وظیفه و تکلیف مهمی بر عهده ملت ما قرار داده و هر روز که پیش می‌رویم این وظایف روشن‌تر می‌شود.

جعفری تأکید کرد: زمانی دین افیون ملت‌ها معرفی می‌شد، ارتباط با آسمان به تمسخر گرفته می‌شد و مبارزه جز در قالب مارکسیست تعریف نمی‌شد، خداوند به این ملت امامی داد که پرچم عزت را بر افراشت.

وی خاطرنشان کرد: دشمنان بیش از ۳ قرن تلاش کردند بگویند چیزی جز کمونیست در جهان فراهم نیست، همه ظرفیت‌ها و زیر ساخت‌ها را چیدن تا جایی که مسلمانان شکست را پذیرفته بودند ولی در این مقطع انقلاب اسلام ظهور و بروز کرد و تمام نظامات ۳۰۰ ساله را بر هم ریخت.

مدیر عامل باغ موزه دفاع مقدس با بیان این‌که شرایط امروز انقلاب اسلامی همانند شرایط صدر اسلام است، تأکید کرد: ما را در شعب ابی طالب قرار داده‌اند، دلیل تحریم‌ها این است که از رسالت خود دست نکشیده‌ایم. هر چند معتقدم ۶۰ الی ۷۰ درصد مشکلات به سبب سوء مدیریت است ولی دشمن تمام ظرفیت‌های خود را به کار گرفته تا صدای ملت ما شنیده نشود.

وی بیانیه گام دوم را سبب فروریختن تمام تلاش‌ها و نقشه‌های دشمن برای از بین بردن ایران اسلامی برشمرد و گفت: امروز کارشناسان معتقدند جمهوری اسلامی یکی از کشورهای پر قدرت منطقه و جهان است. در حالی که دشمنان از همه لحاظ ضعیف‌تر شده‌اند. عربده کشی می‌کنند ولی به سبب ترس و درماندگی است.

جعفری افزود: ملت ایران شاهکار کرده‌اند. رهبری معظم انقلاب تدبیر فوق العاده‌ای دارند. در یک سربالایی بسیار سختی در حال بالا رفتن هستیم. دشمن عبور ما از قله را می‌بیند به همین دلیل تمام ظرفیت‌های خود را به کار گرفته تا عبور نکنیم.

وی ادامه داد: دشمن امروز ناچار به پذیرش جمهوری اسلامی ایران است. ایران اسلامی نظام، ساختار و بنیان‌های دشمن را بر هم ریخته است. ولی نیازمند بصیرت و ایستادگی بیشتر هستیم که این تنها با فرهنگ جهاد و شهادت رخ می‌دهد.

مدیر عامل باغ موزه دفاع مقدس تصریح کرد: تا زمانی که ما مطیع رهبری باشیم و فرهنگ جهاد و شهادت را داشته باشیم دشمن پیروز نمی‌شود، دشمن می‌خواهد این فرهنگ دچار انحراف شود. باید تلاش کنیم که این فرهنگ به نسل بعدی منتقل شود.

وی در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به این‌که اکنون ۱۵ موزه دفاع مقدس داریم، بیان داشت: در دهه فجر امسال ۶ موزه اضافه می‌شود و تا ۱۴۰۰ در هر استان یک موزه بزرگ خواهیم داشت.

جعفری یادآور شد: مجموعه باغ موزه دفاع مقدس روزانه به صورت میانگین ۱۰۰۰ بازدید کننده دارد. ما بزرگترین کتابخانه دفاع مقدس را در این موزه داریم. امیدواریم این موزه و موزه‌های دیگر سبب نشر فرهنگ جهاد و شهادت شوند.

وی همچنین به بازدید فرمانده ارتش پاکستان و یکی از فرماندهان چین از این مجموعه اشاره کرد و گفت: فرمانده ارتش پاکستان پس از بازدید گفت من تازه به عظمت ملت ایران پی بردم. فرمانده چینی نیز گفت این موزه اشک من را درآورد.

313/60

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha