پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
شفیعیان، عضو شورای راهبردی شبکه ملی وارثون

حوزه/ عضو شورای راهبردی شبکه ملی وارثون گفت: پیشروی انقلاب اسلامی به برکت فرهنگ جهاد و شهادت است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت‌الاسلام جواد شفیعیان، عضو شورای راهبردی شبکه ملی وارثون در نشست «معرفی ابعاد شبکه، نقش‌ها و کارکردها» پنجمین اجلاس سراسری فعالان مردمی جهاد و شهادت که در باغ موزه دفاع مقدس برگزار شد، پیشروی انقلاب را به برکت فرهنگ جهاد و شهادت دانست و بیان داشت: این فرهنگ در چهار دهه، انقلاب اسلامی را حفظ کرده است.

وی با بیان این‌که از ۹ دی بسیار صحبت می‌شود ولی از زمینه‌های آن صحبت نمی‌شود، یادآور شد: مردم در این روز به سبب هتک حرمت پرچم امام حسین(ع) پرخروش به صحنه آمدند و این حضور پرشور به سبب تلاش فعالان فرهنگ جهاد و شهادت بود.

حجت‌الاسلام شفیعیان افزود: گام دوم انقلاب با تکیه بر فرهنگ جهاد و شهادت ادامه پیدا می‌کند. دوام موتور محرک امم به فرهنگ جهاد و شهادت بستگی دارد.

عضو شورای راهبردی شبکه ملی وارثون یکی از کارهای شبکه ملی وارثون را شناسایی فعالیت‌های مردمی در عرصه فرهنگ جهاد و شهادت برشمرد.

وی ادامه داد: براساس شناسایی‌های صورت گرفته فعالیت‌های مردمی در عرصه فرهنگ جهاد و شهادت نشانگر طیف گسترده‌ای از این فعالیت‌ها است.

این فعال عرصه فرهنگی ادامه داد: افراد بسیار زیادی در عرصه فرهنگ جهاد و شهادت فعالیت می‌کنند، موضوعات متعددی در این زمینه بررسی می‌شود، تقریباً همه استان‌ها درگیر این موضوع هستند، بسترها و مؤسسات مختلفی نیز در این زمینه فعالیت می‌کنند.

حجت‌الاسلام شفیعیان با اشاره به این‌که متأسفانه مطالعه در کشور کم است، عنوان کرد: البته با این وجود رکورد مطالعه کتاب متعلق به کتاب‌های دفاع مقدس است.

وی افزود: مخاطبان یادواره‌ها در کشور بیش از ۱۰ میلیون نفر هستند. تمام این‌ها بافت شبکه هستند.

عضو شورای راهبردی شبکه ملی وارثون گفت: خود یادواره‌ها دارای بافت‌های مختلفی همانند روایان، سخنرانان، مداحان، نویسندگان و… است که هدف ما انسجام میان این گروه‌ها است.

وی تصریح کرد: شبکه ملی وارثون به دنبال ایجاد یک شبکه از میان تمام این گروه‌ها است. البته در حال حاضر در حوزه فرهنگ جهاد و شهادت، فعالان عرصه روایتگری و فعالان عرصه نشر و فرهنگ، کارهایی صورت گرفته است.

313/60

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha