جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
دهه بصیرت

حوزه/استاد دانشگاه امام صادق (ع) با اشاره به جایگاه ولی‌فقیه در جامعه اسلامی، گفت: ولایت‌پذیری و تبعیت از ولی‌فقیه راه‌حل عبور از مشکلات و بحران‌ها است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه،  میثم لطیفی امشب در مراسمی که به مناسبت دهه بصیرت در مسجد امام زمان (عج) در قم برگزار شد، اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران از همان روزهای نخست با فتنه‌هایی بسیار زیادی روبرو شد که هیچ‌کدام نتوانست به رشد و توسعه نظام ضربه بزند.

وی به ابعاد فتنه‌های گذشته اشاره کرد و گفت: حضرت علی دراین‌باره می‌فرمایند: در فتنه‌ها مانند بچه شتر باشید و نه پستانی دارد که از آن شیر بدوشند و نه کمری دارد که سوار آن شوند،البته این به معنای بی‌تفاوت بودن نیست بلکه باید با بصیرت در میدان باشیم.

لطیفی با بیان این‌که تاریخ بشریت پر از این فتنه‌ها است، تصریح کرد: اگر فکر کنیم که خداوند ما را امتحان نمی‌کند سخت در اشتباه هستیم چراکه خداوند همواره در حال امتحان کردن انسان‌ها است و یکی از روش‌های امتحان نیز از همین فتنه‌ها است که خداوند برای امتحان آن‌ها را در مسیر انسان‌ها قرار داده است.

وی افزود: فتنه‌ها یک فرصتی را ایجاد می‌کنند که انسان‌ها بزرگ بشوند و خود را در آزمون‌های جدی محک بزنند.

کارشناس مسائل سیاسی ابراز داشت: در طول 40 سالی که از انقلاب می‌گذرد دشمنان نظام بارها و از روش‌های گوناگون فتنه‌های مختلفی را علیه نظام ایجاد کردند که هر بار با حضور به‌موقع مردم و رهبری ولی‌فقیه زمان این فتنه‌ها خفه شد.

وی ادامه داد: دشمنان نظام بارها تمام خود را علیه انقلاب اسلامی ایران بسیج کردند؛ اما در عمل شکست خوردند و هیچ‌گاه نتوانستند به اقدامات شوم خود برسند.

لطیفی بابیان این‌که حب نفس‌ها اعتمادها را از بین می‌برد، تصریح کرد: اگر خودخواه باشیم اعتمادی وجود ندارد و اگر اعتماد از بین برود اجماع به وجود نخواهد آمد.

وی با بیان این‌که نباید بین ولی‌فقیه و مردم فاصله بیفتد، خاطرنشان کرد: ولایت‌فقیه درواقع روشنگر مسیر و نمایان گر افق‌های روشن در برابر نظام است که باید همواره در مسیری که ایشان ترسیم می‌کنند، حرکت کنیم.

استاد دانشگاه امام صادق (ع) افزود: آینده نظام روشن و امیدوارکننده است و این امید باید به فضای جامعه نیز انتقال داده شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha