جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
سردار سلیمانی

یک رزمنده دفاع مقدس، نقش سردار سلیمانی در متحد کردن نیروهای مقاومت را مثال زدنی دانست و بیان کرد: حضور سردار و معرفی انقلاب، فرهنگ بسیجی و جهاد در بین فرماندهان باعث ایجاد وحدت در بین نیروهای مقاومت شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از گرگان، محمد دیلم در جمع کارکنان، اساتید و طلاب مدرسه علمیه شهیده بنت الهدی علی آباد کتول و جمعی از بانوان این شهرستان پیرامون ویژگی‌های اخلاقی شهید سردار سلیمانی بیان کرد: یکی از ابعادی که توانست از این شهید عالی مقام یک شخصیت جهانی و بین المللی خلق کند، اقدام بزرگی است که در عرصه نظامی انجام داد؛ باید سالها و قرن ها بگذرد تا جهان این کار بزرگ را درک کند؛ زیرا ایشان بر جهان اسلام تاثیر گذاشتند.

وی شخصیت نظامی شهید را بسیار تاثیرگذار دانست و افزود: پیرامون شخصیت نظامی شهید می توان در سه دوره جنگ تحمیلی، بعد از جنگ و دوران فرماندهی سپاه قدس سخن گفت، همزمان با آغاز جنگ تحمیلی در جبهه حضور یافتند و فرماندهی چند گردان را برعهده گرفتند و پس از آن با درایت و هوشیاری امنیت نسبی که در مناطق سیستان و بلوچستان در اثر قاچاق و وجود شرارت از دست رفته بود را دوباره به منطقه برگردانند.

این رزمنده دوران دفاع مقدس، سردار سلیمانی را در عرصه بین المللی موفق و موثر دانست و ادامه داد: با تاسیس سپاه قدس، مقام معظم رهبری مسئولیت فرماندهی این نیروهای انقلابی را بر عهده ایشان قرار داد، ورود نیروی قدس به عرصه بین المللی یعنی گستره حرکت انقلاب اسلامی از شمال آفریقا تا جنوب شرقی، که این گستره عظیم یک انسان فعال، مجاهد، انقلابی و آگاه به مسائل جهان را می طلبد.

دیلم، شکل گیری سپاه قدس و بین المللی شدن و اعلام جهانی شدن حرکت سپاه را نیازمند یک استعداد و تلاشی دانست که فهم ایشان از جهان را بیشتر نشان دهد.

وی نقش سردار سلیمانی در متحد کردن نیروهای مقاومت را مثال زدنی دانست و اذعان کرد: حضور سردار و معرفی انقلاب، فرهنگ بسیجی و جهاد در بین فرماندهان باعث ایجاد وحدت در بین نیروهای مقاومت شد، به گونه ای که سربازان زینبیون، کشمیر، فاطمیون افغانستان، جیش الشعبی سوریه، هسته مقاومت لبنان، هسته مقاومت فلسطین و حشدالشعبی عراق همه برای یک هدف واحد مبارزه می کردند.

این رزمنده دوران دفاع مقدس، به شخصیت اجتماعی شهید اشاره کرد و بعد اجتماعی فعالیت های سردار سلیمانی را بسیار سازنده و ارزشمند دانست و گفت: در جریان فتنه سال ۸۸ در برطرف کردن فتنه و آشوب نقش بسزایی داشتند؛ درباره زندگی شخصی ایشان نیز می توان به زندگی زاهدانه و به دور از تجملات، انفاق، اخلاق نیکو و... اشاره کرد، سجایای اخلاقی ایشان به گونه ای بود که هر فردی را شیفته خود می کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha