پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
عباس عربيان

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان کردستان گفت: ستاد مرکزی گردان‌های جهادی حاج قاسم در سطح کشور تشکیل شده تا با پوشش ملی گسترده مردمی، داوطلبانی را به صورت نمادین برای مبارزه با اسرائیل ثبت نام کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» دراستان کردستان، جلسه یکصدو هیجدهم ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبتهای دینی و مذهبی، روز گذشته با برنامه های گرامیداشت سردار سلیمانی و برنامه های ایام فاطمیه در کردستان برگزار شد.

در این جلسه، حجت‌الاسلام احمد حاتیمان اظهار کرد: شهید سردار سلیمانی و همرزمانش برای امنیت و  آسایش ملت دلیرانه جنگیدند و انسان وقتی درد و رنج و تفکر و چشمهای خسته شهید سلیمانی را که می‌بیند به یاد اون فضیلتهایی که امیرالمومنین در مورد پارسایان بیان کرده است، می‌افتد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان بیان کرد: تجمیع همه فضیلت‌ها و توسل همه ارزش‌ها از احسان و عشق و فداکاری و ایمان و دردمندی برای بشریت در سایه رشد وتعالی انسانیت شاخصه‌ی این شخصیت شهید بزرگوار است.

وی خاطرنشان کرد: نیاز است برای گرامیداشت یاد و خاطر شهید سلیمانی برنامه‌هایی در سطح شهرهای استان برگزار کنیم تا شاید بتوانیم وظیفه خود را در قبال ذره‌ای از رشادت‌های این شهید بزرگوار ادا کنیم.

اجرای 5 مراسم شب شعر در کردستان

معاون فرهنگی اداره‌کل تبلیغات اسلامی کردستان نیز در این جلسه اظهار کرد: امروزه می‌بینیم مردم جلوتر از مسوولان به صورت خودجوش برنامه‌های مختلفی را در سطح شهرهای استان اجرا می‌کنند که اقدامی ارزشمند به شمار می‌رود.

حجت‌الاسلام علی رستمی با بیان اینکه تبلیغات اسلامی کردستان نیز در راستای گرامیداشت یاد و خاطر سردار سلیمانی برنامه‌هایی را در دست اقدام و اجرا دارد، افزود: برگزاری پنج مراسم شب شعر در پنج شهر استان در راستای گرامیداشت سردار شهید از جمله این برنامه‌هاست.

وی با اشاره به اینکه تبلیغات اسلامی کردستان 14 اسفند ماه میزبان برگزاری کنگره منطقه‌ای شعر اهل بیت استا، اعلام کرد: مقدمات برگزاری این کنگره نیز انجام شده که با حضور استان‌های کرمانشاه، ایلام، کردستان و آذربایجان غربی در سنندج برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام رستمی بیان کرد: ثبت‌نام نماد نمادین برای مبارزه با اسرائیل، تهیه یک طومار برای اعلام انزجار  مردم نسبت به اسرئیل و آمریکا، سرکشی از خانواده شهدا، برگزاری سه برنامه تجمعی در سنندج، بیجار و قروه ویژه روحانیون با هدف تبیین شاخصه‌ها و ویژگی‌های خاص شهید سلیمانی برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی اداره‌کل تبلیغات اسلامی کردستان اضافه کرد: نهضت کار خیر و خدمات‌رسانی به نیابت از شهید سلیمانی نیز با هماهنگی کمیته امداد و بهزیستی در استان انجام می‌شود.

حجت‌الاسلام رستمی برگزاری برنامه چهلمین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی را با حضور سخنران خارج از استان در اول بهمن اجرا خواهیم کرد، افزود: نیاز است که اعضای جلسه ستاد شئون فرهنگی در این برنامه همراهی داشته باشند.

تشکیل ستاد مرکزی گردان‌های جهادی حاج قاسم

مدیر حوزه علمیه استان کردستان نیز در این جلسه اظهار کرد: ستاد مرکزی گردان‌های جهادی حاج قاسم در سطح کشور تشکیل شده تا با پوشش ملی گسترده مردمی داوطلبانی را به صورت نمادین برای مبارزه با اسرائیل ثبت نام کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین عباس عربیان بیان کرد: سعی براین است این ثبت‌نام باید به گونه‌ای باشد که در دنیا اثرگذار واقع شود.

نورعلی خزاعی رئیس شورای هئیات مذهبی اظهار کرد: بیانیه گام دوم انقلاب کشور برعهده شورای هیئات مدهبی استان است که با محوریت گفتمان مقاومت و استقامت کار امسال برنامه‌های خود را پیش خواهد برد.

وی عنوان کرد: ۴۴ هیئت مذهبی دانشجویی در راستای گفتمان مقاومت و استقامت فعالیت خواهند داشت و در کنار آن امیدواریم با همکاری کانون‌های مداحان و هیئات مذهبی برنامه‌های یاد شده باشکوهتر پیش برود.

حجت‌الاسلام سید محمد سادات، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کردستان نیز در این جلسه گفت: تهیه پوستر شهادت سردار سلیمانی و سردار ابوالمهندس را از برنامه‌های شورای هماهنگی اعلام کرد و گفت: ابعاد بین‌المللی شهید سلیمانی باید با دعوت از بزرگان سایر کشورها تبیین شود.

وی عزتمندی و دوری سردار سلیمانی از مباحث سیاسی را عامل محبوبیت سردار سلیمانی خواند و افزود: باید با ابزار هنر برای معرفی شخصیت شهید سلیمانی گلم برداشت.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کردستان اعلام کرد: آموزش و پرورش نیز با استفاده از ظرفیت مدارس و دانش‌آموزان در راستای گرامیداشت یاد و خاطر شهید سلیمانی و همرزمانش بکوشند.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در صدا و سیمای مرکز کردستان نیز در این جلسه اظهار کرد: برنامه‌های روتین از جمله "بیانی باش"، "ژین و ئه‌وین" با محوریت شهادت سردار سلیمانی و ایام فاطمیه برگزار می‌شود.

وی اجرای مستندهای مختلف در خصوص شهید سلیمانی و شهید المهندس و پوشش مراسم گرامیداشت شهید سلیمانی در مسجد جامع را از دیگر برنامه‌ های صدا و سیمای استان دانست.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در صدا و سیمای مرکز کردستان خواستار برگزاری سلسله مراتب خاطره‌گویی در مساجد و صدا و سیما در خصوص ویژگی‌های بارز، افکار و شخصیت ایشان شد و اضافه کرد: مسابقه مقاله‌نویسی، خاطره‌نویسی و نقاشی نیز در مدارس برگزار شود تا دانش‌آموزان بیشتر با شخصیت این شهید بزرگوار آشنا شوند.

معاون فرهنگی حوزه هنری استان کردستان نیز با اشاره به اینکه جامعه فرهنگ و هنر استان در راستای نشان دادن ارادت خود به این شهید بزرگوار و محکوم کردن اقدامات رژیم تروریستی آمریکا فعالیت‌هایی را در دست اقدام دارد، افزود: در حوزه هنری استان روز یکشنبه کارگاه ترامپ تروریست را با حضور کارتونیست‌ها و هنرمندان استان برگزار کردیم و آثار موثری در این کارگاه تولید شد که در قالب نمایشگاهی به معرض دید قرار خواهد گرفت.

آرمان نصراللهی برگزاری کارگاه خوشنویسی سردار آسمانی، برگزاری کارگاه نقاشی در بیجار برای کشیدن پرتره‌های شهید سلیمانی و شهید المهندس توسط هنرمندان، پخش فیلم ارزشی 23 نفر در چند سانس به صورت رایگان در سنما بهمن سنندج  از جمله برنامه‌های حوزه هنری کردستان است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha