پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام سید شمس الدین موسوی شالی

حوزه/ به تعبیر سید حسن نصرالله، اسرائیل آمریکا را حمار کرد و نفهمیدند که چه کاری انجام داده اند؛ کسی جرأت نداشت حاج قاسم سلیمانی را به شهادت برساند؛ اما آمریکا حماقتی از خود نشان داد و امروز به این حماقت خود رسیده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین سید شمس الدین موسوی شالی در جلسه طلاب و فضلای تاکستانی مقیم قم که شب گذشته در دفتر فرهنگی قزوینی ها برگزار شد، به آیه ۵۴ سوره مائده اشاره کرد و اظهار داشت: خداوند متعال در این آیه فرموده است: «یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا مَنْ یَرْتَدَّ مِنْکُمْ عَنْ دِینِهِ فَسَوْفَ یَأْتِی اللَّهُ بِقَوْمٍ یُحِبُّهُمْ وَیُحِبُّونَهُ أَذِلَّةٍ عَلَی الْمُؤْمِنِینَ أَعِزَّةٍ عَلَی الْکَافِرِینَ یُجَاهِدُونَ فِی سَبِیلِ اللَّهِ وَلَا یَخَافُونَ لَوْمَةَ لَائِمٍ ۚ ذَٰلِکَ فَضْلُ اللَّهِ یُؤْتِیهِ مَنْ یَشَاءُ ۚ وَاللَّهُ وَاسِعٌ عَلِیمٌ/ ای کسانی که ایمان آورده‌اید! هر کس از شما، از آیین خود بازگردد، (به خدا زیانی نمی‌رساند؛ خداوند جمعیّتی را می‌آورد که آنها را دوست دارد و آنان (نیز) او را دوست دارند، در برابر مؤمنان متواضع، و در برابر کافران سرسخت و نیرومندند؛ آنها در راه خدا جهاد می‌کنند، و از سرزنش هیچ ملامتگری هراسی ندارند. این، فضل خداست که به هر کس بخواهد (و شایسته ببیند) می‌دهد؛ و (فضل) خدا وسیع، و خداوند داناست».

وی ابراز داشت: در تفسیر احسن الحدیث مرحوم قرشی می فرماید منظور از ارتداد در این آیه، دوستی با یهود و نصاری است و در تفسیر صافی روایتی را نقل کرده است که منظور از این آیه، یاران حضرت ولی عصر (عج) در هنگام ظهور آن حضرت می باشند و به نظر بنده، یکی از مصادیق برجسته این آیه، سردار شهید قاسم سلیمانی است.

این مدافع حرم خاطرنشان ساخت: مرحوم آیت الله شالی حتی هنگامی که سکته مغزی کرده بودند و نیمی از بدن ایشان لمس شده بود، روحیه جهادی خود را از دست نداد و با آن وضعیت، حتی نماز صبح مسجد را پشت سر روحانی دیگری اقامه می کردند تا درب مسجد بسته نماند.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی شالی تصریح کرد: سردار شهید حاج قاسم سلیمانی نیز تا پایان عمر روحیه جهادی خود را از دست نداد و در جنوب حلب و شمال ادلب ایشان را زیارت کرده بودیم و حضور فعالی داشت و ریزبینی بسیار بالایی داشت.

وی بیان داشت: ایشان لحظه ای از جهاد در راه خدا آرام و قرار نداشت و به گفته یکی از دوستان همرزمم، تا ۵۰۰ متری دشمن نیز حضور داشت و باکی از حضور در خط اول میدان نبرد نداشت.

این مدافع حرم در پاسخ به این سوال که چه کسانی توانستند ماشین حاج قاسم سلیمانی را بزنند؟، اظهار داشت: ممکن است بگوییم آمریکا ایشان را زده است؛ البته آمریکا زد؛ اما نکته اینجاست که ایشان تیم حفاظتی زیادی نداشت و به شهادت رساندن ایشان کاری برای آمریکا و اسرائیل نداشت؛ حال سوال اینجاست که چرا تا به حال نزدند و الان چطور زدند؟ چه کسی چراغ سبز نشان داد که الان بزنید؟ آن کسانی که چراغ سبز را برای ترور حاج قاسم سلیمانی نشان دادند، همان کسانی بودند که در مجلس شورای اسلامی FATF را تصویب کردند؛ البته درست است که شورای نگهبان، آن را رد کرد و مجلس تشخیص مصلحت نظام هم آن را معلق نگاه داشت؛ اما در معاهدات FATF آمده بود که تروریست باید زده شود و طبق تعریف آمریکا، حاج قاسم سلیمانی جزو تروریست ها بوده است.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی شالی ابراز داشت: به تعبیر سید حسن نصرالله، اسرائیل آمریکا را حمار کرد و نفهمیدند که چه کاری انجام داده اند؛ کسی جرأت نداشت حاج قاسم سلیمانی را به شهادت برساند؛ اما آمریکا حماقتی از خود نشان داد و امروز به این حماقت خود رسیده است.

وی خاطرنشان ساخت: منتقم خون سردار سلیمانی امروز در جای جای دنیا حضور دارند و امروز آمریکا امنیتی در منطقه نخواهد داشت و اسرائیل هم باید با دست خود گور خود را بکند.

این مدافع حرم تصریح کرد: اخلاص، تواضع، خودسازی، تهذیب نفس و ... حاج قاسم سلیمانی ایشان را به این جایگاه والا رساند؛ این شهید عزیز در عشق شهادت می سوخت و به آرزوی خود رسید.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی شالی در پاسخ به این سوال که جمهوری اسلامی ایران چگونه انتقام خواهد گرفت؟، بیان داشت: همانگونه که سردار سلامی گفتند، نباید منتظر انتقام مقطعی توسط نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران بود؛ بلکه تمام جریان مقاومت به شکل آتش به اختیار از آمریکا انتقام خواهند گرفت.

وی در این جلسه به برخی از سؤالات طلاب و فضلا پاسخ داد.

همچنین در این جلسه، حجت الاسلام علیدوست، نماینده طلاب تاکستان نیز به ایراد سخن پرداخت و ضمن عرض تسلیت شهادت سردار رشید اسلام، سپهبد قاسم سلیمانی، گفت: امروز در خدمت حجت الاسلام والمسلمین موسوی شالی فرزند آیت الله موسوی شالی هستیم که شخصیت بزرگوار برای منطقه بوده و طلاب و فضلا استفاده بسیاری از آن مرحوم نموده اند.

وی ابراز داشت: با شهادت سردار سلیمانی، همه بهت زده شده و حیرت زده بوده اند و پیام مقام معظم رهبری برای شهادت ایشان، همگان را آرام کرد.

نماینده طلاب تاکستان خاطرنشان ساخت: سردار سلیمانی تربیت شده اسلام و مکتب امام خمینی (ره) بوده و به چنین مقامی رسیده است.

حجت الاسلام علیدوست تصریح کرد: امروز باید سردار سلیمانی را به عنوان الگو به همگان معرفی کرد تا از او درس بگیرند؛ ایشان سردار بصیرت بود و در ولایت پذیری از ولی امر مسلمین اسوه بوده است.

وی بیان داشت: ولایت پذیری ایشان سبب این مقام و جایگاه والاش شده و همین اخلاق ها سبب شده که خود را سرباز این ملت بداند؛ باید این ویژگی ها را مطالعه کرده و برای همگان تبیین نماییم.

نماینده طلاب تاکستان اظهار داشت: هر کجا مسئولین، ولایی و انقلابی عمل کردند، همه راضی بوده اند؛ پس باید نمایندگانی ولایی و انقلابی برای مجلس شورای اسلامی راهی نماییم تا بتوانیم مجلسی انقلابی داشته باشیم.

حجت الاسلام علیدوست ابراز داشت: ما طلاب باید ولایی بوده و در مجالس افرادی که حاشیه با ولایت دارند شرکت نکنیم؛ امروز برخی افراد مبالغ بسیاری برای جمع کردن افراد خرج می کنند که باید مراقب این جلسات بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha