پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
کد خبر: 880586
۱۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۸

حوزه/ برنامه «بازار» در شبکه اسپانیایی زبان هیسپان تی وی به معرفی شرکت ها و صنایع ایرانی می پردازد و در این قسمت نگاهی دارد به صنعت فرش و فولاد ایران.

به گزارش خبرگزاری حوزه، ایران به خاطر هنر خیره کنندۀ قالی بافی اش مشهور است. صدها کارخانه کوچک و بزرگ توانایی تولید 120 میلیون مترمربع قالی در سال را دارند. شهر ابرکوه در استان یزد در مناطق مرکزی ایران قرار دارد و در آنجا شرکت صنایع آهن و فولاد سرمد ابرکوه واقع شده است. این شرکت بزرگ در تمامی طول شب و روز به کارمعدن¬ آهن و ساخت فولاد مشغول است.

در بخش دیگری از برنامه فرش دستباف و صنعت فرش ایران بررسی می شود و از نسلی به نسل دیگر به ارث می رسد. فرش ایرانی تقریباً در همه کشورها یافت می شود و نمادی از غرور فرهنگی، شهرت و هنر ایرانی است.

در این قسمت از برنامه «بازار» صنعت فرش ایران و چگونگی تطبیق آن با چالش های ناشی از تحریم ها و سرعت بخشیدن به روندهای جدید از جمله نوآوری در ساخت و تولید فرش های باشکوه ایرانی در سطح ملی و بین المللی مورد بررسی قرار می گیرد.

ایران موفق شده است از رقابت بی ثمر برای تولید فرش دوری کند. رقبای بین المللی مانند افغانستان، پاکستان، ترکیه و حتی هند با کاهش قیمت این کالا به امید افزایش تجارت خود در بازار بین المللی، استانداردهای کیفیت را در تولید فرش کاهش داده اند. با این حال صنعت فرش ایران ضمن تطبیق با خواسته های مدرن و صرفه اقتصادی، تمامیت خود را حفظ کرده است.

کریستینا لیوا اجرای برنامه «بازار» را بر عهده دارد و پنجشنبه ساعت 3 بامداد، جمعه 2 بامداد، شنبه 08:30 و 13:30 و یکشنبه 06:30 به زبان اسپانیایی روی آنتن هیسپان تی وی می رود.

313/60

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha