شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
مراسم نکوداشت سردار دل ها شهید حاج قاسم سلیمانی در حوزه علمیه خراسان شمالی

حوزه/ عضو هیئت‌رئیسه مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: اگر پیروزی و محاسبات ما در جبهه مقاومت نبود امروز با همین برجام ما را به نابودی می‌کشاندند؛ اما قدرت مقاومت پشتیبان ما شده و دشمن را به وحشت انداخته است وگرنه برجام ما را به فنا داده بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ولی‌الله لونی، امروز در مراسم نکوداشت سردار دل‌ها شهید حاج قاسم سلیمانی که با شرکت حوزویان استان در بجنورد برگزار شد، به تبیین نتایج پیگیری دو جبهه مقاومت و مذاکرات در تقابل با استکبار پرداخت.

وی با تأکید بر اینکه اکنون باید علت‌ها و چراهای موجود در این دو جبهه و نتایج آن را بررسی کنیم، اضافه کرد: وقتی ۸۰ درصد خاک سوریه و ۵۰ درصد عراق به دست داعش افتاد و همه خیال می‌کردند دیگر کار تمام است؛ اما جبهه مقاومت  وارد صحنه شد و اوضاع را تغییر داد.

این استاد سطح خارج حوزه علمیه قم با بیان اینکه در جبهه مقاومت محاسبه و نقشه و مدیریت در دست ما است، خاطرنشان کرد: ما باید قدَر باشیم تا دیگران به دنبال ما بیایند، همان‌طور که اکنون روسیه در منطقه دنباله‌روی ما شده است؛ زیرا محاسبه و مدیریت در دست ایران و جبهه مقاومت است.

حجت‌الاسلام والمسلمین لونی اضافه کرد: امروز جبهه مقاومت یک کشور و دو کشور نیست؛ بلکه در تمام منطقه و فراتر از منطقه گسترده شده؛ به همین دلیل هم حاج قاسم سلیمانی چهره بین‌المللی مقاومت بود.

وی افزود: در سوی دیگر جبهه دیگری به نام مذاکره و برجام باز کرده و در سه دوره برجامی با دنیا گفتگو کردیم و نتیجه آن را هم دیدیم؛ زیرا همیشه دشمن زمانی جلو آمده و پیش روی می‌کند که ما کرنش کرده‌ایم.

حجت‌الاسلام والمسلمین لونی خاطرنشان کرد: رهبری با تعیین ۹ شرط اجازه مذاکره دادند اما هشدار دادند که اگر به نتیجه نرسیدید بدانید دشمن عهدشکن بوده و دشمن‌شناسی را در جامعه بالا ببرید.

وی تصریح کرد: با وجود بدعهدی طرف مقابل در برجام، تاکنون از پیشتازان در مذاکره و طراحان این بحث مطلبی در دشمن‌شناسی و دشمن‌شکنی مطرح نشده؛ اما ملت فهیم ما چون صاحب‌فکر هستند خود به صحنه آمده و در این چند روز هم مردم کاری کردند که تکلیف همگان روشن شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین لونی با بیان اینکه در مسیر مذاکره و برجام دشمنان ما هم اخلاق و هم حیثیت ابرقدرتی را کنار گذاشته و زیر قول و وعده خود زدند، افزود: اکنون اگرچه برجام به فرجام رسیده اما گفتن این موارد برای آن است که بدانیم برای آینده باید چه‌کار کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در موضوع مذاکره و برجام ما در محاسباتی که دشمن چیده بود بازی کردیم نه اینکه مانند جبهه مقاومت ما محاسبه و نقشه را بچینیم به همین دلیل هم دچار خسران شدیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین لونی اظهار کرد: ما دو محاسبه تقابل با گروه تکفیری در منطقه به نیابت از استکبار و محاسبه مذاکره را در دنیا تجربه کردیم؛ اما بدانیم اگر پیروزی و محاسبات ما در جبهه مقاومت نبود امروز با همین برجام ما را به نابودی می‌کشاندند.

وی اضافه کرد: قدرت مقاومت پشتیبان ما شده و دشمن را به وحشت انداخته است وگرنه برجام ما را به فنا داده بود.

عضو هیئت‌رئیسه مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: بر اساس این تجربه‌ها اکنون همگان باید بدانند هرچقدر جلو برویم دشمن به همان میزان عقب می‌رود؛ اما در مقابل دشمن با خواهش و تمنا کاری برای ما نمی‌کند بلکه باید جلو برویم تا دشمن عقب بنشیند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha