جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حوزه و مردم

حوزه/ استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم تصریح کرد: جاهلان یا مغرضانی که علیه حوزه شایعه پراکنی می کنند، نمی توانند مانع از تداوم ارتباط و پیوستگی مردم و روحانیت شوند.

حجت الاسلام و المسلمین رجبعلی مقیسه در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، اظهار داشت: کسانی که گاهی شایعاتی در خصوص بودجه حوزه و نهادها و مراکز حوزوی مطرح می کنند و متاسفانه بسیاری از آن ها مطالب دروغ و ناجوانمردانه است، اساساً فلسفه وجودی حوزه را نشناخته و نمی دانند که حوزه برای جهاد فرهنگی و دینی بر اساس آیه "نفر" قرآن کریم، تأسیس شده و لذا وظیفه اصلی حوزویان تفقه و فهم دین و تبیین آموزه های دینی و الهی برای مردم جامعه است.

وی افزود: متاسفانه عده ای دانسته یا ندانسته، مغرضانه یا جاهلانه فضاسازی های خاصی را علیه حوزه و روحانیت به ویژه در رابطه با بودجه و حمایت های مالی دولت مطرح می کنند که وقتی انسان مسایل و ادعاها را بررسی می کند، اکثر این ها حقیقتاً خلاف واقع است.

 این استاد حوزه همچنین گفت: با این وجود، بدخواهان بدانند که با این قبیل کارها، هیچ گاه نظر توده های مردم نسبت به اصالت حوزه و حقانیت راهی که حوزویان می پیمایند تغییر نخواهد داد و گذشت زمان و صبر و بردباری و البته بصیرت افزایی باعث کنار رفتن غبارها و هجمه ها می شود.

وی بیان داشت: از سویی غالباً کسانی که این مباحث را مطرح کرده و شایعه پراکنی می کنند، خودشان بیش از همه آلوده به مباحث دنیوی و زرق و برق دنیا هستند و حال آن که تاریخ شیعه به خوبی ثابت کرده که شخصیت های حوزوی به خصوص مراجع و علما، هیچ گاه چشمداشتی به دنیا و امور دنیوی نداشته اند بلکه در اوج عزت و مناعت طبع و با وجود سختی ها، زندگی کرده و همواره منشأ بالاترین خدمات و برکات بوده اند.

حجت الاسلام و المسلمین مقیسه همچنین افزود: به لطف الهی حوزه از ابتدا استقلال داشته و امروز هم هویت اصیل خود را که برگرفته از هویت دینی و ایمانی بوده حفظ کرده و در تقویت این امر به یاری حق تعالی کوشا خواهد بود.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha