چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
امام جمعه تبریز

حوزه / امام جمعه تبریز در مراسم یاد بود شهید سلیمانی و جانباختگان سقوط هواپیما گفت: احتمالات زیادی وجود دارد. مشکل فنی هواپیما، هک شدن سیستم هواپیما یا پدافند و... هنوز جعبه سیاه بررسی کامل نشده است؛ این حادثه هم می تواند به خاطر احتمالات باشد و هم مربوط به خطای انسانی.

به گزارش خبرگزاری حوزه در تبریز ، حجت الاسلام و المسلمین سید محمدعلی آل هاشم، نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی، امروز در آئین بزرگداشت و تجدید میثاق اهالی فرهنگ، هنر و رسانه استان با سیدالشهدای مقاومت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی و یادبود فرزندان ایران در سانحه هوایی گفت: تبریز بازهم در این برنامه پیشگام شد. این بار با حضور اهالی فرهنگ که خود در این مجلس به مناسبت شهادت سردار سلیمانی و جانباختاگان هواپیما معزا است.

وی ادامه داد: آفرین بر این درک و فهم شما که باز تبریز قهرمان پیشگام شد تا اهالی هنر و فرهنگ برای بزرگداشت یاد شهدا دور هم جمع شوند.

امام جمعه تبریز افزود: نزدیک به ۲۰ میلیون نفر در تشییع پیکر سردار سلیمانی حاضر شدند. (در شهرهای ایران و عراق) ماهم مصرانه پیگیر تشییع شهدا در تبریز بودیم .

وی ادامه داد: اثر خون شهید سلیمانی و شهادت غریبانه و مظلومانه او، یک واقعه بیدار کننده و هشدار دهنده بود و مراسم تشییع پیکر ایشان، یک «مرگ بر آمریکا» بود.

حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم افزود: شهید سلیمانی وابسته به هیچ حزب و جناحی نبود و پیرو ولایت بود و خط قرمزش هم ولایی بودن بود و پس از چهل سال از انقلاب اسلامی که چنین جمعیتی به تشییع آمد، دوستان و حتی مخالفان را نیز متعجب کرد.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی اظهار کرد: جانشین شایسته سردار سلیمانی نکته بعدی است که متاسفانه در فضای مجازی نمی بینم به این موضوع پرداخت شود.

وی با بیان این که سردار قاآنی یک‌ سلیمانی دیگر است و سال ها تجربه دارد، افزود: شهید سلیمانی، سردار قاآنی را بهترین فرد برای جایگزینی خود می دانست؛ سردار قاآنی مانند سردار سلیمانی به دور از دوربین ها و رسانه ها است. سالیان سال در کنار سردار سلیمانی بوده و با آرمان ها و ایده های شهید آشناست.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی اضافه کرد: اگر دیروز سردار سلیمانی توسط دشمنان نظام ترور شد، نگذاریم سردار حاجی زاده توسط دوستان نادان ترور شخصیت شود.

وی ادامه داد: چند روز پیش در خیابان ها بخاطر حمله سردار حاجی زاده به پایگاه عین الاسد از وی تشکر می کردیم و همین سردار بخاطر مردم از آبرویش گذشت .

حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم با اشاره به سانحه هوایی گفت: احتمالات زیادی وجود دارد. مشکل فنی هواپیما، هک شدن سیستم هواپیما یا پدافند و... هنوز جعبه سیاه بررسی کامل نشده است؛ این حادثه هم می تواند به خاطر احتمالات باشد و هم مربوط به خطای انسانی.

امام جمعه تبریز با اشاره به سپاه پاسداران گفت: سپاه همان سپاهی است که در دفاع مقدس افتخار آفرید و در تمام بلایای طبیعی مثل سیل و زلزله در خدمت مردم بوده و هم سپاه عزیز است و هم جانباختگان هواپیما عزیز هستند که اکثرا جوان و نخبه بودند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha