پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
اختصاص 1 هکتار آرامگاه به مسلمانان در یک شهر فیلیپین

حوزه/ مقامات شهری کاگایان داورو در فیلیپین اعلام کردند، آرامستان پارک یادبود، یکی از آرامگاه های تاریخی این شهر، بخشی به میزان ۱ هکتار به مسلمانان اختصاص خواهد داد و به آداب و رسوم آنان احترام می گذارند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از sunstar، شهرداری کاگایان داورو، یک منطقه مسکونی در فیلیپین، یک هکتار از زمین گورستان پارک یادبود در این شهر را به مسلمانان اختصاص می دهد.

مهندس ارمن کوئنکا ، رئیس دفتر محیط زیست و منابع طبیعی محلی شهر (کلنرو) ، در یک گفتگو با جامعه مسلمانان این شهر ، هفته گذشته از برنامه واگذاری منطقه به مسلمانان به عنوان بخشی از طرح بازسازی این گورستان پرده برداشت.

کوئنکا اطمینان داد که با شروع کار احیای گورستان های عمومی ، هیئت امنای پارک یادبود به تمام اعتقادات مذهبی و رسوم کفن و دفن احترام خواهند گذاشت.

فاز ۱ و ۲ بخش های این گورستان نخستین مراحل توسعه مجدد خواهند بود.

سول مسکد از کانون بازآفرینی قبرستان ها گفت که مسلمانان پس از فوت در  فاز ۲ این گورستان به خاک سپرده خواهند شد.

مسکد گفت که آنها توسعه قبرستان را به پنج مرحله تقسیم کرده اند که فازهای اول و دوم برای شروع این ماه در نظر گرفته شده است.

در حال حاضر ، هیئت مدیره پارک یادبود شهر هنوز در انتظار طراحی نهایی این گورستان است که توسط دانشجویان مهندسی دانشگاه علم و فناوری فیلیپین جنوبی انجام می شود.

مجریان طرح اطمینان داده اند که طرح جدید گورستان مطابق با استانداردهای ملی و محیط زیست باشد. از زمان تأسیس این گورستان در سال ۱۹۸۲، نزدیک به ۴۴ هزار نفر در آن دفن شده اند که ۱۰ هکتار از ۱۹ هکتار آن اشغال شده است.

لازم به ذکر است کاگایان داورو،  یک منطقه مسکونی در فیلیپین است که در میسامی شرقی واقع شده‌است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha