جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام علیرضا پیروزمند

حوزه/ عضو هیأت علمی فرهنگستان علوم اسلامی شبکه های برون مرزی کشورمان را پیش قراول رسانه های جمهوری اسلامی در این روزها دانست.

حجت الاسلام والمسلمین علیرضا پیروزمند، عضو هیأت علمی فرهنگستان علوم اسلامی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه،  شبکه های برون مرزی را پیش قراول رسانه های جمهوری اسلامی در این روزها دانست و گفت: شبکه های برون مرزی وظایف متفاوت و مضاعفی دارند، برای اینکه بتوانند این اتفاق را رقم بزنند و ددمنشی امریکا در انجام ترور دولتی سپهبد سلیمانی و حوادث پس از آن را با تحلیل درست به گوش جهانیان برسانند.

وی افزود: نیاز به یک تلاش و همکاری همه جانبه است تا در عصری که دشمنان ادعای دموکراسی و پیشرو بودن در تمدن نوین را دارند، خباثتشان برای مردم جهان بازگو شود.

عضو هیأت علمی فرهنگستان علوم اسلامی، بازتاب پیدا کردن واکنش مردم، انسجام، اتحاد و شور و شعور ایران اسلامی بلکه امت اسلام در قبال این ماجرا از نکات حائز اهمیت دانست و ادامه داد: برای اینکه این بازتاب شعاع بیشتری پیدا کند چند راهکار را باید ضمیمه کرد؛ برای انتشار رسمی این خبر توسط شبکه هایی که به صورت متداول برنامه دارند، باید از ارتباطات نزدیک دوستانه بهره برد و به عبارتی به صورت غیررسمی با سایر رسانه ها ارتباط بر قرار کرد، خود این واقعه می تواند بهانه ای برای معرفی شبکه های جمهوری اسلامی ایران باشد.

وی خاطرنشان کرد: بین خبرنگاران باید یک شبکه مردمی و خود جوش شکل بگیرد که به نوعی تبادل اطلاعات و تبادل اخبار به وسیله آن ها واقع شود و آنها گزارش هایی را که ممکن است توسط رسانه های مربوط به جمهوری اسلامی تهیه شده باشد را به عنوان گزارش های خودشان منتشر کنند یا اگر ممانعتی ندارند به عنوان گزارش های جمهوری اسلامی منتشر کنند و اجازه دخل و تصرف نسبی داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین پیروزمند گفت: رسانه های برون مرزی باید بیش از پیش به سمت ارتباط با شبکه های مجازی حرکت کنند و باز به صورت غیررسمی و از طریق اعضایی که شبکه مجازی دارند اطلاع رسانی شان را به صورت فرد به فرد با افرادی که مؤثر در دنیای اسلام هستند، انجام دهند؛ طبیعتا در این فضای مجازی هر فردی برای خودش یک شعاع ارتباطی دارد. اگر هم فردی صاحب نفوذی باشد طبیعتا شعاع نفوذ و ارتباطش گسترده و نافذتر است و می تواند از این طریق این خبر منتشر شود.

وی شبکه های وابسته به نظام سلطنتی انگلیس، دولت آمریکا و رژیم غاصب صهیونیستی را دارای یک سیاست کلی که فروپاشی نظام جمهوری اسلامی است، دانست و بیان داشت: آنها یک سیاست کلی نسبت به وقایع و دستاوردهای مثبت جمهوری اسلامی دارند، به این نحو که به ویژه در زمانی که تظاهرات و اعلام انزجارهای عمومی علیه استکبار صورت می پذیرد، نه تنها آن را بازتاب نمی دهند، بلکه سعی در وارونه نمایی آن دارند. مثلا از حضور میلیونی مردم به عنوان ده ها هزار نفر یاد می کنند. گرچه حرف های مضحکی است اما از سر نادانی و از سر عجز حرف های بی ربط دیگری را نیز مانند اینکه مردم را وادار کرده اند به اینکه در تظاهرات شرکت کنند، بیان می کنند؛ بنابراین این ترفندها همواره وجود داشته است.

عضو هیأت علمی فرهنگستان علوم اسلامی افزود: در شرایط حساس کنونی که هجمه های بیرونی علیه کشور وجود دارد، شبکه های برون مرزی باید ابتکار عمل را در دست بگیرند و به اقتضای وظیفه رسانه ای اطلاع رسانی دقیقی از حوادث داشته باشند.

وی با بیان این که در کشورهای غیراسلامی هر چه هم هزینه کنند برای اینکه بتوانند جمعیت میلیونی را به صورت خودجوش که نه به صورت تصنعی  برای تجلیل از یک شخصیت وارد صحنه کنند، قادر نخواهند بود، ادامه داد: حضور میلیونی مردم ایران اسلامی در مناسبت های مختلف در جامعه نشان دهنده اوج عظمت جمهوری اسلامی و عمق پیوند مردم با نظام اسلامی و با خدمتگزاران صدیق جمهوری اسلامی است؛ از همین رو لازم است در مرحله اول اطلاع رسانی ها به هنگام صورت بپذیرد و طبیعتا وقتی که روزها و ایام می گذرد طبیعی است که از این واقعه فاصله گرفته می شود و جذابیت خبر نسبت به این مسأله کم می شود.

حجت الاسلام والمسلمین پیروزمند تصریح کرد: در همین راستا مسألع دوم تنوع دادن به شیوه های بازتاب خبر و اکتفا نکردن به شیوه های رسمی و کمک گرفتن از شیوه های غیر رسمی است و سوم این که رایزنی های مستمر و پیگیری های مؤثر با کشورهای همسو و ایجاد یک شبکه داخلی مراودات اطلاعاتی بین خبرگزاری ها و رسانه های جبهه مقاومت می تواند در پیشرو بودن شبکه های برون مرزی ما کمک کننده باشد.

313/60

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha