سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
همایش بزرگداشت دومین سالگرد شهادت حادثه 7 جدی کابل در قم

نماینده وزارت مهاجرین و عودت کنندگان در سفارت افغانستان گفت: وحدت قومی و مذهبی در افغانستان بی نظیر بوده و این وحدت بی هزینه به دست نیامده است، شهدا پاسدار این وحدت بوده اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه،  ابراهیم حجازی عصر امروز در همایش «حوادث تروریستی آمریکا و شهادت نخبگان جهانی، وظایف دولت ها و مسئولیت ملت ها» که در سالن همایش های مدرسه عالی امام خمینی(ره) قم  برگزار شد، عنوان کرد: مجلس به نام شهید و شهدا است و این مجلس یادآور حادثه تلخ حادثه تروریستی است.

وی افزود: امنیتی که در بلاد اسلامی حاکم است، مرهون فداکاری ها و خون شهدا است، شهیدان پاسدار دارایی های مادی و معنوی ما بودند و استقلال ما مرهون ایثارگری های آنان است.

نماینده وزارت مهاجرین و عودت کنندگان افغانستان گفت: وحدت قومی و مذهبی در افغانستان بی نظیر بوده و این وحدت بی هزینه به دست نیامده است، شهدا پاسدار این وحدت بوده اند.

حجازی مطرح کرد: شهدا آگاهانه رفتند و ما ماندیم که چه باید بکنیم، مقام علما و سیاسیون در مقابل رهنمون کردن جامعه به سمت مسیر شهدا بسیار مهم است.

وی ادامه داد: حادثه سال 96 یک پروژه ای بود که در آن مقدسات مردم و مراکز آموزشی و فرهنگی را هدف گرفته بودند و رویکرد داعش این بود که به اماکن مقدسه حمله کنند.

نماینده وزارت مهاجرین و عودت کنندگان افغانستان تاکید کرد: متاسفانه در این حادثه تروریستی ده ها نفر زخمی و شهید شدند، اما این راهی نیست که بی پاسدار بماند و قطعا ضمیرهای آگاهی هستند که این راه را ادامه خواهند داد.

حجازی خاطرنشان کرد: اگر ما خود را از برکات شهدا محروم سازیم، ظلم به خودمان است، شهدا برای دفاع از نوامیس ملی و دینی از جان خود گذشتند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha