پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
همایش بزرگداشت دومین سالگرد شهادت حادثه 7 جدی کابل در قم

حوزه/ رییس دفتر مرکز فعالیت های فرهنگی اجتماعی تبیان در قم گفت: با ورود آمریکا به افغانستان عده ای تصور می کردند که وضع کشور بهتر خواهد شد، اما با گذشت زمان دیدیم که این حضور فقط خسارت به جای گذاشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه،  حجت الاسلام والمسلمین سید زکی موسوی عصر امروز در همایش «حوادث تروریستی آمریکا و شهادت نخبگان جهانی، وظایف دولت ها و مسئولیت ملت ها» که در سالن همایش های مدرسه عالی امام خمینی(ره) برگزار شد، با اشاره به چهار مولفه این همایش عنوان کرد: نخستین مولفه حوادث تروریستی آمریکا بوده و سپس شهادت نخبگان جهانی است، وظیفه دولت ها و مسؤولیت ملت ها نیز به ترتیب مولفه های سوم و چهارم هستند.

وی افزود: اگر بخواهیم حوادث تروریسیتی که در زمان حضور آمریکا در افغانستان اتفاق افتاده را مورد بررسی قرار بدهیم به زمان زیادی احتیاج دارد.

رییس دفتر مرکز فعالیت های فرهنگی اجتماعی تبیان در قم تاکید کرد: با ورود آمریکا به افغانستان عده ای تصور می کردند که وضع کشور بهتر خواهد شد، اما با گذشت زمان دیدیم که این حضور فقط خسارت به جای گذاشت.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی شهادت تعدادی از افراد در حمله تروریستی آمریکا در افغانستان را موردتوجه قرار داد و اظهار داشت: اماکنی مانند مرکز فرهنگی تبیان، مسجد صاحب الزمان(عج)، مسجد جوادیه، مسجد نبی اکرم(ص)، کتابخانه جبرئیل، کورس مهدی موعود، کورس کوثر و تالار عروسی اورانوس در این حمله تروریستی مورد هدف دشمنان واقع شد.

وی بیان داشت: 52 نفر از شاخص ترین افراد در این حادثه به شهادت رسیدند و 90 نفر زخمی شدند، اما شهادت حاج قاسم سلیمانی و یارانش در عراق در حادثه اخیر تروریستی بسیار گران تر بود.

رییس دفتر مرکز فعالیت های فرهنگی اجتماعی تبیان در قم ادامه داد: شهید سلیمانی چهره شاخص وحدت و مقاومت در بین مسلمانان منطقه بود و دشمن نمی توانست نفوذ این شخصیت والا در افغانستان، عراق، لبنان، سوریه، یمن و دیگر کشورها را تحمل کند.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی تصریح کرد: مسلمان دشمنان قسم خورده ما مسلمانان، تحمل این میزان از وحدت را ندارند و به دلیل همین بخل آن ها سردار رشید اسلام و یارانش به شهادت رسیدند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha