جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
نشست هم اندیشی

حوزه/ در نشست «هم اندیشی مدیران مراکز تربیت محقق» معاونان پژوهشی مراکز حوزوی قم حضور داشتند و معاونان مراکز پژوهشی استان خراسان نیز از طریق ویدئو کنفرانس در این جلسه شرکت کردند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، در این نشست که در دانشگاه باقرالعلوم(ع) برگزار شد، حجت الاسلام مصطفی دُرّی در اولین نشست «هم اندیشی مدیران مراکز تربیت محقق»،‌گفت: قبل از آغاز جلسه باید گفت که دغدغه مشترک حاضران در این جلسه، بحث تربیت محقق است؛ لذا از دو سال قبل دفتر تبلیغات اسلامی طرح ملی روشمندسازی تحقیقات علوم اسلامی را آغاز کرد. این طرح مختص به فضلای سطح چهار و منتخبان سطح سه حوزه‌های علمیه سراسر کشور بود.

مدیر طرح ملی مشق اجتهاد ادامه داد: سال گذشته این طرح با برند «مشق اجتهاد»، ۱۲ کارگاه را در شهرهای قم، تهران، مشهد، اصفهان برگزار کرد و امسال نیز در شهرهای اراک، گرگان و مجدداً در قم ادامه داشته که دو طرح نیز به آن اضافه شده: یکی دوره تخصصی که هدف‌گیری آن اساتید و اعضای هیئت علمی مراکز آموزشی و پژوهشی است و دیگری اخلاق پژوهی است که در آینده نزدیک برگزار خواهد شد.

وی افزود: از  موفقیت‌های مشق اجتهاد، رشد آمار مقالات از میان ۱۲۰ تربیت یافته از ۵% به ۷۰%  و همچنین رشد ۹۰ درصدی در ارائه طرح‌نامه‌های تفصیلی است.

313/32

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha