سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 14, 2024
مصاحبه با حجت الاسلام والمسلمین ملکی معاون تهذیب حوزه های علمیه

حوزه/معاون تهذیب و تربیت حوزه های علمیه گفت: خون شهید سپهبد سلیمانی، معجزه ای ناب و جاودان در میان امت اسلام به پا کرد و خون تازه‌ای در رگ‌های ملت در مواجهه با فتنه دمید.

حجت الاسلام و المسلمین حمید ملکی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با گرامیداشت شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی عنوان کرد: اتفاقات اخیر یک معجزه بزرگ است و خون شهید سردار سلیمانی، خون تازه‌ای در رگ‌های ملت در مواجهه با فتنه دمید.

استاد حوزه علمیه قم افزود: این معجزه به ویژه برای نسل جدید که معجزه های دوران انقلاب به ویژه «معجزه شکست آمریکا در طبس»، «معجزه پیروزی خون بر شمشیر در پیروزی بر نظام ستم شاهی»، «پیروزی جوانان در جنگ تحمیلی در آن جبهه حق علیه باطل» که همه دنیا با ابزار و ادوات جمع شده بودند و این طرف به غیر از ایمان چیزی وجود نداشت معجزه بزرگی بود که این نسل آن را درک نکرده است.

وی تصریح کرد: معجزه شهادت شهید بهشتی  در اوایل انقلاب مانند آبی بود که روی آتش ریخت و تمام فتنه هایی که منافقین در آن دوران ایجاد کرده بودند را، خون پاک شهید بهشتی به گونه ای عمل کرد که می توان نام انقلاب دوم را بر آن اطلاق کرد،  برای اینکه تمام فتنه ها و شایعاتی که ایجاد کرده بودند و مردم را نسبت به نظام و روحانیت و امام و روحانیت بدبین کرده بودند را اصلاح کرد.

حجت الاسلام و المسلمین ملکی بیان کرد: با ریختن خون پاک شهید بهشتی همه هجمه ها، فتنه ها، حیله ها و مکرها نقش بر آب شد و در تشییع جنازه شهید بهشتی جمعیت سیل آسا حضور پیدا کردند در حالی که چند روز قبل، مرگ بر بهشتی می گفتند اما خون آن مظلوم معجزه‌ای ایجاد کرد که فقط باید بود تا باور کنید.

وی خاطرنشان کرد: بعد از گذشت سالها معجزه ای از جنس شهید بهشتی اتفاق افتاد دشمن در صدد نا امید کردن مردم نسبت به انقلاب و نتایج انقلاب و جایگاه جمهوری اسلامی، عزت و عظمت در منطقه و زحماتی که از ابتدا کشیده بودند همه را مورد تردید قرار دادند به گونه ای که فتنه ها یکی پس از دیگری شکل می گرفت، اینجا انگار نیاز به خون دیگری از جنس بهشتی داشتیم.

معاون تهذیب و تربیت حوزه های علمیه بیان کرد: خون شهیدی مانند بهشتی که هم پاک و مظلوم باشد و هم همراه با تلاش و اخلاص باشد این معجزه برای نسل جدید دیدنی بود چه برسد به معجزات قبل که حضور نداشتند، یک باره دیدند که چگونه خون پاک سیلی از حقایق و حرکت توفنده مردم را ایجاد می کند و همه غبارهایی که به فرموده رهبری غبارایی که چشم افراد را گرفته، می شوید و همه حقایق را می بینند و مردم فوج فوج به خیابان ها می ریزند و شعار حمایت از حق را سر می دهند.

وی گفت: سردار سپهبد قاسم سلیمانی ۴۰ سال برای خدا تلاش کرد و غصه خورد و زخمی شد و بی خوابی کشید اما به هیچ کس نگفت و این را خالصانه برای خدا انجام داد و خدای سبحان پاداش او را داد به طوریکه به دست شقی ترین افراد به شهادت رساند و اثر خون پاک و تلاشهای مخلصانه او را به منصه ظهور گذاشت و باعث شد خون تازه و دوباره ای در رگ های جامعه به جریان درآید و انسان ها حرکت انقلابی و دینی خود را به شکل قیامت و رستاخیز نشان دهند.

حجت الاسلام و المسلمین ملکی بیان کرد: این خون در عین حال یک معجزه است و فهم آن نیاز به گذشت زمان دارد و درس های زیادی را به مسئولان می دهد آنهایی که خالص هستند بی منت تلاش می کنند، خدای سبحان پاداش زحمات آنها را در دنیا می دهد. مراقب باشیم با شایعه ها و فتنه هایی که دشمن ایجاد می کند دیر به دیر چشمان ما را غبار بگیرد تا دچار فتنه و عدم تشخیص نشویم، مراقب باشیم.

معاون تهذیب و تربیت حوزه های علمیه اظهار کرد: این غبار شکل نگیرد یا بگیرد در بازه زمانی طولانی اتفاق می افتد، چون هر وقت شکل بگیرد نیاز به ریختن خون انسان پاک می خواهد تا این غبار پاک شود و انقلاب مسیرتازه ای را آغاز کند.

وی عنوان کرد: از این جا حقانیت حرکت  امام اثبات می شود، برای اینکه هر وقت احساس می شود باید یک خون تازه ای در رگ جامعه دمیده شود، خدای سبحان همه مقدمات را تقدیر می کند و دوباره حرکت انقلاب را سرعت می بخشد، عنایت خاص و دست غیبی پشت آن وجود دارد، گاهی به مو می رسد اما مانند طناب پاره نمی شود این درس عبرتی است که باید همیشه به یاد داشت.

حجت الاسلام و المسلمین ملکی بیان کرد: شهید در یکی از فرمایشات سه بار قسم می خورد یکی از عوامل اصلی عاقبت به خیری، با نظام جمهوری اسلامی بودن و دل بستن به نظام و دل بستن به رهبری است.  پیامی که همراه با شش قسم، دو بار هر بار سه بار قسم یاد می کند، این درس بزرگی است و آحاد ملت بر اساس فرمایش ایشان زندگی را تنظیم کنند و کلامشان را نصب العین خود قرار دهند از نظام و رهبری حمایت کنند و دل بدهند و دلبری کنند تا مانند ایشان عاقبت به خیر شویم.

انتهای پیام  ۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha