جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کد خبر: 883463
۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۲
شهادت حضرت زهرا(س)

حوزه/ در آستانه فرارسیدن سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) اماکن و خیابان‌های عمومی قم رنگ عزا به خود گرفت.

به گزارش خبرگزاری حوزه،  در آستانه فرارسیدن سالروز شهادت دخت گرامی رسول مکرم اسلام حضرت فاطمه سلام الله علیها اماکن و خیابان‌های عمومی قم رنگ عزا به خود گرفته است.

 براساس این گزارش جمعی از خیرین گمنام با همکاری مسئولین شهرداری و هیئات مذهبی، در راستای سنت دیرینه سیاه‌پوشی ایام فاطمیه اقدام به توزیع و نصب پرچم و پارچه نوشته هایی در قم کرده‌اند.

خیابان ها، معابر، میادین و مناطق مختلف شهر قم به همت این گروه، حال و هوای معنوی همراه با شور و شعور فاطمی به خود گرفته است.

بر روی پارچه، پرچم و پلاکاردهای نصب شده چندین شعار و مضمون مذهبی درج شده که دو حدیث از حضرت زهرا سلام الله علیها بیشتر به چشم می خورد. یکی وصیت آن حضرت به امیرالمومنین که «شب مرا غسل بده» و همچنین وصیت دیگر ایشان که «یا علی سلام مرا به فرزندانم تا قیامت برسان».

گفتنی است، این گروه از خیرین و بانیان بیش از ۱۰ سال قبل فعالیت های خود را با حمایت معنوی مراجع معظم تقلید و رهبر معظم انقلاب آغاز کرده اند.

فعالان و دست اندرکاران این امر خیر طی سالهای گذشته فعالیت خود را به تمامی استانها و بیشتر شهرهای کشور گسترش داده و حتی در خارج از کشور نیز اقدامات ارزشمندی داشته اند که از جمله آنها نصب پرچم شهادت حضرت علی(ع) در آستان مقدس علوی در نجف اشرف است.

313/60

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha