پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام حمیدرضا مطهری- نشست خبری همایش بین المللی «امام علی(ع) الگوی عدالت و معنویت برای جهان امروز»

حوزه/ رئیس انجمن تاریخ پژوهان حوزه علمیه قم گفت: ما معتقدیم که نسخه سعادت بشریت پیروی از سیره و گفتار نورانی حضرات معصومین(ع) به ویژه حضرت فاطمه زهرا(س) است.

حجت الاسلام و المسلمین حمید رضا مطهری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه،  ضمن تسلیت ایام  شهادت حضرت فاطمه(س) اظهار داشت: ما باید در ایام شهادت مظلومانه صدیقه کبری(س) علاوه بر اهتمام ویژه به عزاداری و برگزاری مجالس حزن و ماتم، به دنبال تبیین سیره و کلام نورانی حضرت در عرصه های گوناگون به خصوص در مساله یاری از حق و دفاع از ولایت باشیم، چرا که زهرای مرضیه(س) شهیده راه ولایت و امامت است.

وی افزود: جایگاه والای این بانوی بی همتا تا به آن جاست که خود اهل بیت (ع) به صراحت فرموده اند که ما حجت بر مردمان هستیم و در این بین، مادرمان فاطمه (س) حجت بر ما اهل بیت(ع) است.

عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی با تاکید بر این که پیروی از مکتب و سیره فاطمی، رمز سعادت و نجات بشریت در دنیا و آخرت است، گفت: تاکید ما شیعیان بر لزوم شناخت و عمل به سیره نورانی سیده نساء العالمین، همانا عمل به سیره نبوی و علوی است و این ها از هم جدا نیستند و لذا تاکید بر یکی به معنای نفی و نادیده گرفتن دیگری نیست.

وی بیان داشت: سبک زندگی حضرت زهرا(س) از هر حیث و جهتی مایه الگو و سرمشق برای همه افرادی است که می خواهند در دنیا و آخرت رستگار و سعادتمند باشند و در این بین، تفاوتی میان زن و مرد نیست هر چند که به هر حال ایشان به جهت زن بودن، اُسوه و الگوی بی مانند و ماندگار همه زنان از آغاز خلقت تا روز قیامت هستند.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha