چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
سید شهاب

حوزه / حجت الاسلام و المسلمین سید شهاب الدین حسینی با بیان اینکه تشکل سادات آذربایجان شکل گرفته تا سادات را شناسایی و نسب و شجره نامه ھا جمع آوری شوند، گفت: توانمندسازی سادات و ھمچنین انجام پژوھش و تالیف کتب نیز از سایر اھداف این تشکل می باشد.

به گزارش خبرگزاری حوزه در تبریز به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف وامور خیریه استان آذربایجان شرقی، حجت الاسلام و المسلمین سید شھاب الدین حسینی، در اولین ھمایش بانوان جامعه سادات آذربایجان، با اشاره به راه اندازی تشکل سادات آذربایجان شرقی، اظھار کرد: بیش از ۵۰ هزار سادات در تبریز شناسایی شده است. فعالیتھای اولیه این تشکل شروع شده و فعالیتھای خود را پیگیری خواھد کرد تا تشکل عظیمی حول محورسیادت در آذربایجان شرقی تشکیل شود.

وی با تاکید بر اینکه خداوند متعال جایگاه بزرگی به سادات بنی ھاشم بخشیده است، افزود: این شرافت و سیادت نسل به نسل منتقل شده و امروز مفتخریم که بعد از  ۳۵ نسل از زندگی پیامبراکرم(ص)، ساداتی منتسب به خاندان ایشان در جامعه زندگی میکنند.

وی با بیان اینکه «تشکل سادات آذربایجان» تشکل به جا و خوبی است، افزود: این حرکت در اصل از طرف مجمع تقریب مذاھب شروع شده و امروز حدود شش میلیون نفر سادات در ایران زندگی کرده و تاکنون نیز بیش از ۵۰ ھزار سادات در تبریز شناسایی شده اند، لذا این جامعه بزرگ، تشکل بزرگی را می طلبد تا فارغ از گرایشات سیاسی، به بحث دینی و معنوی در این رابطه بپردازند.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی، با تاکید بر اینکه این تشکل در پی جلسات متعدد شکل گرفته  تا جامعه بزرگی از سادات را شکل داده و نسبت به شناسایی خاندان بزرگ سادات اقدام کند، افزود: باید خانواده ھای سادات شناخته شوند؛ چراکه خاندان شھید قاضی، آیت الله انگجی، آیت الله حجت و... نمونه ای از خاندان سادات ھستند که در تبریز زندگی کرده اند.

وی با نگاھی به ریشه «سیادت» در آذربایجان شرقی، گفت: معتبرترین امامزادگان شھر تبریز چون امامزاده سیدجمال(ع)، سید حمزه(ع)و سید محمد(ع) کججانی ھمچنین امام زاده سید احمد(ع) مرند و ... از جمله اصیل‌ترین امامزادگان استان ھستند که نشان میدھد خاندان سادات قدمت بسیاری در استان دارند.

وی در ادامه با بیان اینکه در جامعه اسلامی گاه عده ای بیان میکنند که بچه ھا را به حال خود رھا کنید تا در زمان خود تربیت شوند، گفت: زندگی پیامبراکرم(ص) و حضرت خدیجه(س) و ھمچنین زندگی حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س) نشان میدھد که تربیت فرزند قبل از ولادت آن شروع میشود؛ در حقیقت سبک زندگی ایشان، روش‌ھای تربیتی را روشن میکند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان با تاکید بر اھمیت توجه به سبک زندگی حضرت زھرا(س)  گفت: روح و محتوای زندگی ایشان در ساده زیستی است و باید توجه کنیم که امروز تشریفات ظاھری و تجملات باعث شده تا سن ازدواج بالا رود.

وی با تاکید بر اینکه حضور در اجتماع حضرت زھرا(س) بعد دیگر زندگانی ایشان است که باید مورد توجه قرار گیرد،خاطرنشان کرد: ایشان، زمانی که حضرت علی را در آماج تیرھا میبیند، در اجتماع حضور یافته و درب اھالی مدینه را میزند تا برای حضرت علی(ع) بیعت بگیرد و در نھایت نیز در میان در و دیوار سینه اش سپر شده و اولین شھیده راه ولایت میشود؛ امروز نیز حضور در اجتماع بانوان به عنوان نیمی از قشر جامعه، میتواند برگرفته از زندگی حضرت فاطمه زھرا(س) باشد.

لازم به ذکر است، اولین ھمایش بانوان جامعه سادات آذربایجان با حضور امام جمعه تبریز، جمعی از مسئولان وھمچنین سادات در حسینیه مسجد سالار شھیدان تبریز برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha